راهنمای کامل تاثیرات مزوتراپی مو

مزوتراپی مو؛ ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست و مو در دنیاست. ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاها ریزش از مسائل ژنتیکی نشات می‌گیرد و گاهی هم ناشی از بیماری‌ها و اختلالات هورمنی و مسائل دیگری است. اما این مشکل بسیاری از خانوم‌ها را نگران می‌کند چرا که با ریزش مو زیبایی آنها به خطر می‌افتد. بسیاری از بانوان این مشکل را با اکستنشن مو جبران می‌کنند. اما آیا می‌دانید اکستنشن خود مضراتی به همراه دارد؟ با ما در این مقاله همراه باشید. قرار است اکستنشن طبیعی با مزوتراپی مو را به شما معرفی کنیم که دیگر نیازی به اکستنشن نداشته باشید.

مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی به نسبت جدید به شمار می‌رود که می‌تواند همراه با دیگر درمان‌های مو یا به تنهایی استفاده شده و تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد. در این روش با تنظیم کردن فاکتورهای رشد، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در پوست سر افرادی که مبتلا به ریزش مو هستند، درمان صورت می‌گیرد در دنیای امروز مزوتراپی یکی از سریعترین روش‌ها برای درمان ریزش موهاست و به ایجاد تعادل هورمونی و غلبه بر عوامل مختلف مؤثر بر ریزش مو کمک می‌کند.  این روش برای اعمال نیاز به جراحی ندارد و از جمله روش‌های غیر تهاجمی به شمار می‌رود. در روش مزوتراپی دارو های به طور مستقیم در محل ریشه‌ی مو تزریق می‌شوند.

 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی، تزریق داروی خاص (مانند ویتامین، آنزیم یا هورمن)، در محل مورد نظر است. از مزوتراپی جهت اهداف مختلفی استفاده می‌گردد که یکی از آن‌ها تقویت مو است.  فرقی نمی‌کند که از این روش بعد از کاشت مو و یا به طور معمول استفاده کنید. با استفاده از روش مزوتراپی مو مقادیر کافی از داروها و مواد تقویت کننده‌ی رشد مو در محل ریشه‌ی مو تامین می‌شود. این روش می‌تواند دقیقا تمام مواد مغذی را در محل و دقیقا به مقدار کافی به ریشه مو برساند. به عبارتی مزوتراپی مو تنها روشی است که این کار را انجام می‌دهد. نتایج حاصل از مزوتراپی برای مو بسیار سریع حاصل می‌شود و می‌توان به صورت اختصاصی برای هر فرد ترکیب دارویی خاصی بر اساس وضعیت عمومی و علت ریشه‌ای ریزش مو تزریق کرد. با استفاده از این روش می‌توانید موهای بلند و بدون ریزش و طبیعی داشته باشید، کاری که با اکستنشن مو امکان‌پذیر نیست. 

مزوتراپی مو

هدف از مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی حتی برای افرادی که دارای موهای سالمی هستند بعنوان مراقبت از موها و پیشگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این افراد مزوتراپی باعث افزایش رشد موها شده و آن دسته از فولیکول‌هایی که در فاز تلوژن (فاز استراحت) از چرخه رشد مو مانده‌اند را فعال می‌سازد به این ترتیب ریزش موها به تأخیر افتاده و فاز فعال رشد آنها طولانی‌تر می‌شود و موها انعطاف‌پذیری و درخشندگی بیشتری پیدا می‌کنند.  اما مزو برای افرادی که دارای موهای آسیب دیده هستند

به عنوان یک روش درمانی استفاده می‌شود. در این افراد از مزوتراپی جهت القاء کردن فاز رشد فعال موها، بهبود ساختار مو، رفع سفیدی موها، افزایش ترشح چربی‌های طبیعی (سبوم) از غدد چربی پوست سر و تقویت ماهیچه‌های نگهدارنده موها استفاده می‌شود در صورتی که ریزش مو به خاطر ابتلاء به بیماری‌های داخلی مختلف باشد، عمل مزوتراپی به منظور متوقف کردن روند ریزش موها انجام می‌گیرد. به همین دلیل است که در ابتدای مقاله گفته شده، شما با مزوتراپی می‌توانید اکستنشن طبیعی داشته باشید. چرا که با وجود آسیب و حتی سلامت می‌توانید از این روش بهره‌مند گردید و موهای بلندی و سالمی را در طی زندگی داشته باشید.

تعرفه مزوتراپی

مزوتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی مو در کل به دو روش انجام می‌شود:

  • روش اول: با سرنگی که سوزن بسیار نازک و کوتاهی دارد، تزریق در زیر پوست انجام می‌شود.
  • روش دوم: از تفنگ مزوتراپی استفاده می‌شود.

باید توجه کنید که ریختن ماده بر روی پوست سر و ماساژ دادن آن برروی سطح مو، مزوتراپی به حساب نمی‌آید. تا به اینجای مقاله با این متوجه شدید که می‌توانید با مزوتراپی یک اکستنشن طبیعی انجام دهید که برای همیشه مشکل ریزش موی خود را رفع کنید. اما شاید برای شما سوال باشد که، آیا روش مزوتراپی برای همه مناسب است؟

 

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم این روش برای تمامی افرادی که دچار ریزش مو هستند و یا تار موهای نازکی دارند، مفید است افرادی که نسبت به درمان‌های هورمونی مانند ماینوکسیدیل حساسیت دارند و یا حوصله و وقت کافی برای استفاده از محلول‌ها را ندارند می‌توانند از روش مزوتراپی مو استفاده کنند تا بهتر و سریع تر نتیجه بگیرند.

مزوتراپی مو

اثرات و فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی بر لایه‌های مختلف پوستی اپی درم، لایه میانی و بافت پیوندی و سیستم گردش خون و سیستم‌های حسی عصبی تاثیر می‌گذارد.

اثرات و فواید مزوتراپی مو را می‌توان در لیستی خلاصه کرد که عبارت است:

  • بهبود خونرسانی: در بسیاری از محلول‌هایی که در روش مزوتراپی استفاده می‌‎شود، داروهای اتساع دهنده‌ی عروق وجود دارد که موجب افزایش گردش خود بافتی می‌‎شود. از این رو می‌توان گفت این روش باعث بهبود خونرسانی سر می‌شود.
  • غذارسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها: همچنین در داروی تزریقی مزو، انواع ویتامین‌ها، آمینو اسیدها و مواد معدنی وجود دارند که باعث می‌شود به بافت پوستی غذارسانی شود.
  • جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول‌ها: باعث افزایش قدرت و بهبود حالت موها می‌شود.
  • تنظیم ترشح چربی پوست: داروهای به کار رفته در مزوتراپی ترشح غدد سباسه را کنترل می‌کنند.
  • بهبود اثرات سایر روش‌های درمانی: از مزوتراپی به عنوان روش مکمل درمان، ریزش مو و مراقبت‌های مو و … نیز می‌توان استفاده کرد. 
  • مفید برای بهبود نتایج کاشت مو: از مزوتراپی می‌توان در سه حالت استفاده کرد:
    • قبل از کاشت: برای بهبود خونرسانی به پوست سر
    • بلافاصله بعد از کاشت: برای درمان ادم یا ورم
    • مدتی بعد از کاشت: برای التیام بهتر زخم‌ها و همچنین تقویت گرافت‌ها

مزوتراپی مو

انتظاراتی که باید از مزوتراپی داشته باشید:

بسیاری فکر می‌کنند انتظاری که از مزوتراپی مو باید داشته باشند همان انتظاری است که از اکستنشن مو دارند. اما باید بگویم خیر این گونه نیست.  مزوتراپی برای مو روش کاملا بی‌خطر و ایمن است. به همین دلیل در سراسر دنیا از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند. مزوتراپی یک روش درمانی و تقویت مو  است که شما را از شر اکستنشن مو غیرطبیعی راحت می‌کند.  این روش بدون استفاده از داروهای بیهوشی، بدون درد و ناراحتی انجام می‌شود. مزو مو می‌تواند یکی از روش‌های درمانی کمکی برای آلوپسی آره آتا باشد. در این صورت، کورتون به روش مزوتراپی در محل تزریق می‌گردد.

روش مزوتراپی مو سبب تحریک رشد موها شده و مشکلات پوست سر از قبیل چربی زیاد و شوره را نیز درمان می‌کند. با استفاده از مزو، نیازی به اکستنشن نخواهید داشت. ترکیبات مزویی که به منظور تزریق انتخاب می‌شود برای هر فرد و هر مرکز متفاوت است.

 

سوال بسیاری این است که ما در طی مدت چه زمانی از این روش نتیجه خواهیم گرفت؟

زمان حصول نتیجه از این روش درمانی به علل ریزش مو و این که تا چه میزان بیماری‌های زمینه ای در کنار مزوتراپی درمان شوند، بستگی دارد معمولاً برای مشاهده‌ی نتایج مزوتراپی برای مو، باید دو تا سه ماه صبور باشید تا زمخت شدن و تقویت موها را رویت کنید و پس از آن برای حفظ نتایج درمان طبق نظر متخصص می‌توانید مزوتراپی را تکرار نمایید.

 

اما سوال اساسی اینجاست که آیا نتیجه حاصل از مزوتراپی مانند اکستنشن دوره‌ای است؟

مزوتراپی مو برای درمان ریزش موها در اثر اختلالات هورمونی و افزایش بیش از حد بعضی از هورمون‌ها انجام می‌شود. از این رو تحقیقات نشان داده است، مزوتراپی هر چقدر در دوره‌های زمانی دراز مدت‌تر انجام شود، می‌تواند اثربخشی بیشتری به دنبال داشته باشد.

معمولاً مزوتراپی در یک دوره ۸ تا ۱۲ هفته‌ای به صورت هر هفته یک بار انجام می‌شود. این برنامه می‌تواند به توقف ریزش مو هم در مردان و هم در زنان کمک کند. اما به خاطر داشته باشید که مزوتراپی نمی‌تواند موهای جدیدی برای شما تولید کند، بلکه فقط رشد موهای موجود و میزان فعالیت فولیکول‌های مو را تقویت می‌نماید.

 

بهترین مرکز برای مزوتراپی مو 

با استفاده از روش مزوتراپی می‌توانید همیشه موهای طبیعی و بلند بدون اکستنشن را تجربه کنید. همان چیزی که اکثر خانوم‌ها به دنبالش هستند. مزوتراپی هم یک روش درمان و هم یک روش تقویتی برای موهای شما به حساب می‌آید. پس فرقی نمی‌کند که شما موهای آسیب دیده دارید یا سالم؟! 

اولین آثار درمان مزوتراپی در حدود ۴ ماه بعد از پایان جلسات درمانی شروع به پدیدار شدن می‌کند. این نتایج می‌تواند به صورت مداوم و ماندگار باشد، ضمن آنکه توصیه می‌شود برای حفظ ماندگاری نتایج این عمل، استفاده از آن را در دراز مدت ادامه دهید.

نکته‌ای که در مزوتراپی مو بسیار مورد توجه قرار می‌گردد مراجعه به مراکز معتبر است. کلینیک زیبایی اکسیر با داشتن متخصصین با تچربه و استفاده از متدهای جدید در این زمینه می تواند نتیجه‌دهی موثری را برای شما به ارمغان آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت این مرکز مراجعه کرده و یا با مراجعه حضوری در خصوص هزینه مزوتراپی و تعداد جلسات آن اطلاع کسب کنید. 

سوالات متداول

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *