عوارض لیزر موهای زائد

مهمترین عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های محبوب برای افرادی است که می‌خواهند یک روش دائمی و موثر در رفع موهای زائد خود داشته باشند.

تکنولوژی لیزر موهای اضافی بدن بر اساس توقف رشد مو در فولیکول‌های مو اتفاق می‌افتد. اغلب افرادی که از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده می‌کنند می‌دانند که لیزر روشی ایمن و بدون خطر بوده که برای اطمینان بیشتر می‌توانید قبل از جلسه لیزر، از پزشک خود بخواهید که بر روی قسمت کوچکی از پوست شما به طور آزمایشی لیزر انجام دهد. در صورت نبود واکنش منفی می‌توانید لیزر را بر روی قسمت‌های وسیع‌تری انجام دهید. عملکرد دستگاه لیزر به این صورت است که پرتوهای نورانی از خود منتشر می‌کند.

عوارض لیزر موهای زائد

اشعه لیزر توسط ملانین فولیکول‌های مو جذب شده و گرمای زیادی ایجاد می‌کند. حرارت زیاد موجب سوختن و از بین رفتن فولیکول‌های مو شده و به رفع موهای اضافی منجر می‌شود. تخریب محل رویش مو موجب عدم رویش مو در آینده می‌شود. برای گرفتن نتیجه صددرصد در رفع موهای زائد نیاز به چندین جلسه لیزر است. در واقع در هر مرتبه تعدادی از فولیکول‌های مو که در مرحله رشد هستند از بین می‌روند. تکرار لیزر موهای زائد به حذف کامل موهای اضافی در ناحیه مورد نظر می‌انجامد. به طور معمول لیزر موهای زائد بر روی پوست‌های روشن و موهای تیره نتیجه خوبی دارد. با این حال لیزر را می‌توان بر روی انواع پوست و مو با موفقیت انجام داد.

عوارض لیزر موهای زائد؛ شایعه یا واقعیت

لیزر موهای زائد مانند سایر روش‌های رفع موهای زائد دارای عوارض و مشکلاتی است. این عوارض در اغلب موارد بسیار ناچیز بوده و موقتی هستند.

با این حال در صورت انجام لیزر توسط افراد غیر متخصص و یا مکان‌های غیر حرفه‌ای مانند سالن‌های زیبایی و محیط‌‌های غیربهداشتی عوارض خطرناکی برای شما به همراه دارد. از جمله عوارض لیزر در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به افراد و مکان‌های غیر حرفه‌ای می‌توان به ایجاد سوزش و قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن، تغییر در رنگ پوست، عفونت‌های پوستی، سوختگی و تاول، آسیب وارد شدن به چشم، زخم و ایجاد اسکار بر روی پوست اشاره نمود.

در میان عوارض مذکور پس از لیزر موهای زائد، تنها سوزش و قرمزی پوست به میزان کم و موقتی جزو عوارض ناچیز لیزر بشمار می‌آید. این مورد نیز اغلب پس از چند ساعت رفع می‌شود. سایر عوارض لیزر موهای زائد بستگی مستقیم به مهارت فرد، دستگاه بکار رفته و تجهیزات کلینیک دارد. در صورت مراجعه به مراکز درمانی و  کلینیک‌های تخصصی پوست و مو، لیزر موهای اضافی کمترین عوارض و درد را برای شما به همراه دارد.

معرفی تکنولوژی لیزر و میزان نفوذپذیری لیزر در پوست و بی‌خطر بودن آن

تکنولوژی لیزر موهای زائد بر طبق تابش اشعه لیزر بر سطح پوست و نفوذ در لایه‌های پوست و در نهایت جذب توسط ملانین فولیکول‌های مو است. اندازه طول موج دستگاه لیزر طوری انتخاب می‌گردد که تنها توسط رنگدانه‌های پوست جذب شود. با توجه به قدرت جذب متفاوت ملانین موجود در پوست با رنگدانه‌های مو، هیچ آسیبی بر پوست و اندام‌های داخلی وارد نمی‌شود.

تعرفه لیزر موهای زائد

با نفوذ اشعه لیزر درون لایه زیرین پوست و جذب توسط ملانین مو حرارت زیادی به وجود می‌آید. این حرارت بالا موجب تخریب سلول‌های فولیکول شده و رشد مو را متوقف می‌کند. البته در صورت استفاده نادرست از دستگاه لیزر متناسب با پوست، تنظیم طول موج اشتباه و تابش‌های طولانی عوارضی مانند سوختگی پوست، التهاب و قرمزی و در موارد شدید عفونت، زخم و تاول ظاهر می‌شود دستگاه‌های لیزر جدید مجهز به انواع امکانات برای کاهش درد و عوارض لیزر هستند که سیستم خنک‌کننده، استفاده از انواع ژل موضعی، طول موج مناسب، توقف و مدت زمان تابش اشعه لیزر در کلینیک‌های مجهز و استاندارد و دارای کادر پزشکی متخصص مانند کلینیک اکسیر موجب لیزر موهای زائد بدون هر گونه عوارض می‌شود.

عوارض لیزر موهای زائد

در چه صورتی دچار عوارض لیزر موهای زائد خواهید شد؟

لیزر موهای زائد در صورت مراجعه به افراد غیر متخصص و مراکز غیر بهداشتی و غیر استاندارد عوارض جبران‌ناپذیری به همراه دارد. یکی از اشتباهات رایج مراکز غیرحرفه ای انتخاب دستگاه نامناسب برای لیزر است. هر نوع پوست و مو با توجه به شرایط آن نیاز به طول موج و تکنولوژی لیزر مشخصی دارد. انتخاب طول موج‌های بالا، مدت زمان تابش اشعه طولانی، زمان توقف نامناسب و عدم استفاده صحیح از دستگاه به بروز عوارضی مانند سوختگی و تاول‌های پوستی و خشکی بیش از حد پوست و زخم شدن آن می‌شود.

زخم‌های حاصل از خشکی پوست موجب ایجاد اسکار بر روی پوست به طور دائم می‌شود. از طرفی احتمال عفونت‌های پوستی افزایش می‌یابد. در مواقعی که لیزر موهای زائد صورت انجام می‌شود استفاده از عینک‌های مخصوص الزامی است. عدم استفاده از عینک‌های ایمنی موجب وارد آمدن آسیب به چشم و صدمات جبران ناپذیر می‌شود. همچنین لیزر موهای زائد توسط افراد غیرحرفه‌ای موجب ایجاد درد و سوزش و  التهاب زیاد در محل می‌گردد. این عارضه با خارش و سوزش زیاد توام بوده و مشکلات پوستی به وجود می‌آورد.

چه کارهایی را باید برای جلوگیری از عوارض لیزر موهای زائد انجام داد؟

برای جلوگیری از عوارض لیزر موهای زائد توجه به برخی نکات و رعایت موارد بهداشتی الزامی است. مراجعه به مراکز و کلینیک‌های تخصصی پوست و مو و مشورت با پزشک متخصص پوست و مو قبل از لیزر از جمله راه‌های جلوگیری از عوارض لیزر است.

کلینیک اکسیر از دستگاه‌های لیزر مدرن و مجهزی همانند دستگاه کندلا استفاده می‌کند که در کلینیک اکسیر برای هر شخص سری‌های مخصوص برای لیزر در نظر گرفته شده است که امکان انتقال بیماری‌های عفونی کاهش می‌یابد استفاده از انواع لوازم یکبار مصرف و استریل توسط کادر پزشکی و مجرب کلینیک با رعایت تمامی استانداردهای بهداشتی از دیگر مزیت‌های لیزر موهای زائد در کلینیک اکسیر است.  کلیه مراجعه‌کنندگان اکسیر قبل از انجام لیزر توسط پزشک متخصص پوست و مو معاینه شده و خدمات مشاوره تخصصی دریافت می‌نمایند. توصیه‌های مرقبتی قبل و بعد از لیزر از دیگر مواردی است که موجب جلوگیری از عوارض لیزر می‌شود. در کلینیک اکسیر کلیه نکات بهداشتی و مراقبتی به مشتریان ارائه می‌شود. با رعایت کلیه موارد فوق می‌توان لیزر بدون عواری و مشکلات را تجربه نمود.

 

برای لیزر موهای زائد کجا برم؟

برای کاهش عوارض لیزر موهای زائد و کسب نتیجه عالی از رفع موهای زائد توسط لیزر به مراکز درمانی مجاز و معتبر مراجعه کنید. این مراکز کلیه استانداردهای بهداشتی و ایمنی را رعایت نموده و از کادر پزشکی مجرب و متعهد بهره‌مند هستند. کلینیک اکسیر علاوه بر تهیه انواع دستگاه‌های لیزر با تجهیزات مدرن و پیشرفته، از کادر پزشکی متخصص برخوردار است.

در کلینیک اکسیر کلیه مراجعه‌کنندگان با سری مختص به خود لیزر می‌شوند از طرفی قبل از لیزر کلیه نکات مراقبتی برای مراجعه کنندگان ارسال می‌شود و پیش از انجام لیزر نیز با پزشک متخصص پوست و مو مشاوره می‌شود. هم‌چنین در طول لیزر موهای زائد کلیه پروتکل‌های بهداشتی و استاندارد مورد توجه قرار می‌گیرند. بعد از جلسه لیزر نیز کلیه نکات بهداشتی و مراقبتی به افراد متذکر می‌شود. با مراجعه به کلینیک اکسیر و رعایت تمامی این موارد در لیزر موهای زائد علاوه بر کسب نتیجه مطلوب هیچ‌گونه عوارض و مشکلاتی را تجربه نخواهید کرد.

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *