پیکرتراشی لیپوماتیک

سوالات متداول لاغری و پیکرتراشی برای راهنمایی شما عزیزان وجود دارد، در صورتی که سوال شما در این بخش نبود با کارشناسان اکسیر تماس بگیرید

سوالات متداول لاغری و پیکر تراشی

لاغری با دستگاه چیست؟

لاغری با دستگاه به معنی بهره‌گیری از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته‌ای است که با تکنیک‌های خاصی روند کاهش وزن را تسریع می‌کنند.

استفاده از این دستگاه‌ها دو مزیت عمده به همراه دارد. مهم‌ترین آن کاهش وزن به صورت موضعی است. یعنی فرد می‌تواند فقط برای لاغر کردن بخش خاصی از بدن خود از این دستگاه‌ها استفاده کند. به این ترتیب عضلات و مفاصل سایر قسمت‌های بدن درگیر پروسه لاغری نشده و فشار و ساییدگی بیشتری را متحمل نمی‌شوند.

مزیت مهم دیگری که استفاده از دستگاه‌های لاغری به همراه دارد جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست بدن در اثر کاهش وزن است.

 

چه کسانی کاندید انجام لاغری با دستگاه هستند؟

لاغری با دستگاه می‌تواند روش بسیار سودمندی برای چند گروه از افراد باشد.

  • نخست کسانی که حتی با وجود ورزش کردن یا رعایت رژیم غذایی، دچار استپ وزنی شده‌، اما هنوز به فرم دلخواه اندام خود دست پیدا نکرده‌اند.
  • گروه دوم افرادی هستند که تمایل دارند چربی موجود در نواحی خاصی از بدن خود را به‌طور موضعی از بین ببرند.
  • گروه سوم کسانی هستند که ورزش بیش از حد یا رژیم غذایی سخت گیرانه فقط باعث کم شدن حجم صورت یا لاغر شدن سایر نواحی بدن آن‌ها شده و هیچ اثر مثبتی روی قسمت‌هایی که باید چربی از دست بدهند، ندارد.
  • گروه چهارم افرادی هستند که در اثر کاهش وزن دچار افتادگی یا شل شدگی پوست شده‌اند و تمایل دارند روند کاهش وزن آن‌ها بدون تشدید این مشکلات پوستی، ادامه داشته باشد.

چند نوع دستگاه لاغری وجود دارد؟

به ‌طور کلی دو نوع دستگاه لاغری وجود دارد. دستگاه‌های لاغری تهاجمی یا کمتر تهاجمی و دستگاه‌های لاغری غیرتهاجمی.

 

دستگاه‌های لاغری غیرتهاجمی کدامند؟

لاغری با دستگاه اکسلیس Exilis

لاغری با دستگاه اکسلیس به معنی دست‌یابی به یکی از مطمئن‌ترین شیوه‌های کاهش وزن موضعی است.اکسلیس از فناوری رادیو فرکانس برای نفوذ و شکستن بافت چربی‌ها استفاده می‌کند. دستگاه با گرم کردن لایه‌های عمیق پوست، چربی‌های اضافه را از بین می‌برد. فرآیند گرم کردن چربی‌ها که به آن لیپولیز چربی می‌گویند موجب تجزیه سلول‌های چربی می‌شود. به این ترتیب حجم سلول‌های چربی کاهش پیدا می‌کند.

 

دستگاه لاغری ال‌پی‌جی LPG

ال پی جی دستگاه لاغری مخصوصی است که یک غلتک ماساژ دهنده دستی دارد. این غلتک روی نواحی مورد نظر بدن که قرار است چربی‌های لجباز آن‌ها آب شود، حرکت داده می‌شود. ماساژی که غلتک دستگاه LPG به پوست بدن وارد می‌کند با مکش همراه است. ترکیب این دو عملکرد باهم منجر به گرم شدن پوست بدن و افزایش گردش خون در آن می‌شود. به این ترتیب چربی‌های موضعی به تدریج آب شده، سپس هنگام دفع سموم به همراه ادرار از بدن خارج می‌شوند.

 

لاغری با دستگاه شاک ویو shockwave

این دستگاه با تحریک چربی‌ها به کمک امواج، آن‌ها را وادار به فروپاشی و تجزیه می‌کند. این تکنیک سبب می‌شود سلول‌ها اسید‌های چرب ناخواسته و غیر مفید را دفع کنند. به دلیل آن‌که شاک ویو منجر به بهبود عملکرد سیستم گردش خون می‌شود، حجم چربی‌های مزاحم به تدریج کاهش پیدا می‌کنند.

 

لاغری با دستگاه پرسوتراپی pressotherapy

پرسوتراپی دستگاهی است که با تخلیه لنف قادر است به ‌طور محسوسی منجر به لاغری اندام‌هایی مانند دست‌ها، پاها، ران، بازو، شکم و پهلوها شود. این دستگاه به کمک فشار هوا حرکات موزونی شبیه به ماساژ در اندام‌ها ایجاد می‌کند. ترکیب فشار و حرکت موجب تخلیه مایعات درون غدد لنفاوی می‌شود.

 

برای انجام مراقبت‎‌های بعد از پیکر تراشی و از بین بردن آثار زخم کجا را باید انتخاب کنم؟

مراکزی که دارای مجوز و تاییده از وزارت بهداشت را دارند و بصورت تخصصی کار می‌کنند می‌توانند بهترین گزینه برای رفع آثار زخم و اسکارهای بعد از پیکر تراشی باشند؛ کلینیک تخصصی زیبایی اکسیر با داشتن بهترین و کامل ترین مجموعه ای از دستگاه های لاغری و جوانسازی پوست؛ همچنین با بهره‌مندی از پزشکان مجرب و متخصص بهترین گزینه برای جوانسازی پوست و رفع آثار زخم واسکارهای پس از جراحی است.

لاغری با دستگاه

پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی به معنی تخلیه چربی های زاید بدن یکی از روش‌های درمانی لاغری محسوب می‌شود. پیکرتراشی دارای انواع مختلفی است که شامل روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی می‌گردد.یکی از برترین روش‌های پیکرتراشی لیپوماتیک است. این روش عوارض ناچیزی داشته و دوره نقاهت کوتاهی دارد. هزینه ارزان و نتایج موثر این روش موجب استقبال زیادی از آن شده است.

بهترین روش پیکرتراشی چیست؟

به طور کلی نمی‌توان گفت کدام روش بهتر است، بیمار برای اینکه یکی از روش‌های پیکرتراشی را انجام دهد بهتر است برای مشاوره و معاینه به یک پزشک خوب مراجعه کند تا پس از معاینه و بررسی انتظارات شما روش مناسب پیشنهاد شود.

انواع روش‌های پیکرتراشی کدامند؟

در نوع غیر تهاجمی استفاده از دستگاه لاغری موضعی از جمله : اکسیلیس، LPG ،شاک ویو، پرسوتراپی و…

و روش‌های پیکر تراشی در نوع تهاجمی شامل: لیپوست، لیپوماتیک، لیپولیز اولتراسونیک، اولترازد، بادی جت، لیپولیزر می‌باشد.

 

پیکرتراشی بر روی کدام ناحیه‎‌های بدن انجام می‎‌شود؟

پیکرتراشی بر روی شکم و پهلو ، ران ها و ساق پا ، بازوها و غبغب قابل انجام است.

 

آیا پیکرتراشی عوارضی دارد؟

در صورتی که فرد برای انجام پیکرتراشی به بهترین پزشک مراجعه کند و بیمار مراقبت‌های قبل و بعد از آن را رعایت کند دچار عارضه‌ای نخواهد شد.

 

مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی چیست؟

مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی برای هر روش متفاوت می‌باشد؛ اما مراقبت‌های عمومی به شرح ذیل می‌باشد:

  • داروهایی را که پزشک تجویز نموده است به طور مرتب استفاده کنید.
  • ناحیه تحت درمان را برای خارج شدن کامل خونابه ها ماساژ دهید.
  • در صورتی که پیکرتراشی شکم و پهلو انجام داده اید حتما گن مخصوص را تهیه نموده و به طور مرتب استفاده کنید.
  • جلسات معاینه را به طور مرتب بروید.

سن مناسب برای انجام پیکرتراشی چه زمانی می‌‌باشد؟

کمترین سن برای انجام پیکرتراشی ۱۸ سال و بیشترین سن ۶۰ سال می‌باشد.

 

آیا چربی‌هایی که با پیکرتراشی از بدن خارج می شود قابل بازگشت است؟

باید بگوییم که اگر فرد تغذیه خود را پس از انجام پیکرتراشی رعایت نکند ممکن است چربی‌های از بین رفته مجدد ازگردد.

همچنین باید بگوییم که میزان بازگشت‌پذیری چربی‌های از بین رفته به ناحیه تحت درمان و روش پیکرتراشی نیز بستگی دارد.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود که می‌تواند حجم زیادی از سلول‌های چربی را در یک جلسه کاهش دهد. با استفاده از دستگاه هوادهی فشرده که به یک کانول متصل شده است که به طور خودکار ۳۶۰ درجه می‌چرخد، روش لیپوماتیک، سلول‌های چربی را بدون آسیب رساندن به پوست و بافت‌ها به حالت تعلیق در می‌آورد.

آیا جراحی لیپوماتیک تورم دارد و چقدر طول می کشد تا از بین برود؟

تورمات و کبودی‌ها به زودی در هفته‌های اول از بین می‌روند، البته برای مشاهده نتیجه‌ی نهایی باید ۶ ماه صبر کنید زیرا در طول این مدت نیز بدن دچار واکنش‌هایی برای کاهش سایز خواهد بود. برای کاهش میزان تورم می توانید از آب کرفس یا آب آناناس طبیعی استفاده نمایید . سعی کنید آهسته قدم بزنید و فعالیت‌های ساده ای را انجام بدهید. خوابیدن و استراحت مطلق باعث افزایش تورم و طولانی شدن دوره‌ی نقاهت خواهد شد.

چه کار کنیم تا بعداز لیپوماتیک بیشتر لاغر شویم و یا نتیجه‌ی آن بهتر شود؟

باید رژیم غذایی خود را حفظ نمایید و از خوردن غذاهای شور و چرب پرهیز نمایید، در صورتی که می‌خواهید اندام ایده آل تری داشته باشید حتما ورزش کنید و از یک رژیم غذایی ثابت پیروی کنید، به یاد داشته باشید که لاغری با لیپوماتیک می‌تواند پلی برای رسیدن به اندام ایده آلتان باشد، حالا که چربی های اضافی شما در یک جلسه برداشته شده اند سعی کنید که عوامل بازگشت آن را ایجاد ننمایید.

کبودی‌های محل عمل چه زمانی از بین می‌روند؟

کبودی‌ها در هفته‌ی اول از بین می‌روند و در بیشترین زمان حدود دو هفته زمان می‌برد.

 

شنا کردن بعد از جراحی مجاز است؟

خیر، رفتن به استخر و سونا تا ترمیم و بهبود کامل زخم‌های ایجاد شده در زمان لیپوماتیک ممنوع است.

 

آیا بعد از جراحی بدن دچار ترشح می‌شود؟

بعد از جراحی فرد با مقداری خون ابه همراه خواهد بود که از محل جراحی ترشح می شود، میزان این ترشحات به محل عمل و حجم چربی تخلیه شده بستگی دارد.

 

می‌توانم روی محل لیپوماتیک شده را با حوله گرم کنم و یا از کمپرس سرد استفاده کنم؟

خیر نیازی به این کار نیست.

آیا بعد از لیپوماتیک می‌توان باردار شد ؟

بله این امکان وجود دارد و این جراحی برای خانم‌های جوان و مجرد نیز مانعی نخواهد داشت، یکی از مهم‌ترین مزایای لاغری با لیپوماتیک این است که مانع از ایجاد چربی‌های اضافی در طولانی مدت خواهد شد و در صورتی که فرد رژیم غذایی خود را به خوبی رعایت نماید تا پایان عمر دچار چاقی موضعی نخواهد شد.

حداکثر مقدار تخلیه چربی به کمک عمل لیپوماتیک چقدر است؟

تخلیه چربی با لیپوماتیک بسته به محل تخلیه چربی دارد. در پیکرتراشی با لیپوماتیک می‌توان تا ۹ لیتر چربی را تخلیه نمود. با اینحال در تخلیه چربی‌ها باید دقت لازم را بعمل آورد تا مشکلات و عوارض جانبی برای فرد در بر نداشته باشد.

 

هزینه عمل لیپوماتیک چقدر است؟

پیکرتراشی لیپوماتیک یک روش درمانی ارزان و مقرون به صرفه برای تخلیه چربی و تناسب اندام است. هزینه لیپوماتیک بسته به مقدار چربی مورد نظر برای تخلیه، ناحیه عمل و وسعت محل عمل دارد. به عنوان مثال هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو با ران و با سینه متفاوت است.

 

آیا عمل لیپوماتیک شامل بیمه می‌شود؟

عمل پیکرتراشی لیپوماتیک اگر چه یک روش پزشکی زیبایی محسوب می‌شود ولی از آنجائیکه روشی برای تخلیه چربی‌های زاید و حفظ تندرستی است یک روش درمانی نیز بشمار می‌آید. افرادی که شاخص BMI آنها زیر ۳۵ تا ۴۰ است می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

برای همین منظور می‌توانید از دستگاه آنالیز بدن موجود در مرکز استفاده نمایید تا بتوانید گواهی مخصوص برای بیمه را دریافت نمایید.

چنانچه سوال شما در بین سوالات وجود ندارد؛ می‌توانید سوال خود را از ما بپرسید

خدمات(ضروری)
سوالات متداول زیبایی