هزینه پیکر تراشی در تهران

پیکر تراشی به معنی تخلیه چربی‌های زاید بدن یکی از روش‎‌های درمانی لاغری محسوب می‌شود. یکی از برترین روش‌های پیکرتراشی لیپوماتیک است. این روش عوارض ناچیزی داشته و دوره نقاهت کوتاهی دارد. هزینه ارزان و نتایج موثر این روش موجب استقبال زیادی از آن شده است.

پیکرتراشی لیپوماتیک

پیکرتراشی

پیکرتراشی یا از بین بردن چربی‌های اضافی بدن به عنوان یک روش کارآمد و موثر در کاهش وزن و لاغری محسوب می‌شود. از این روش به عنوان درمان قطعی برای حذف چربی‌های زاید در افرادی که قادر به کاهش وزن نیستند استفاده می‌شود. افرادی که برای پیکرتراشی اقدام می‌کنند، قادر به لاغری و حفظ تناسب اندام از سایر روش‌های درمانی مانند رژیم غذایی و یا ورزش نشده‌اند. پیکرتراشی دارای انواع مختلفی است که شامل روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی می‌گردد.

روشهای مختلف لاغری موضعی و پیکرتراشی

روش‌های مختلف لاغری موضعی و پیکرتراشی

امروزه انواع روش‌های لاغری موضعی و چربی سوزی وجود دارند که مورد توجه افراد قرار دارند. جالب است بدانید که اصطلاح پیکرتراشی شامل یک روش درمانی پزشکی نمی‌شود. بلکه انواع روشهای درمانی پزشکی و زیبایی که برای حذف چربی های زاید و لاغری موضعی استفاده می‌شود زیر مجموعه این روش قرار می‌گیرند. استفاده از دستگاه RF، اولتراسونیک و کرایولیپولیز، مزوتراپی و هایفوتراپی هر کدام جزو روش‌های غیر تهاجمی برای لاغری موضعی محسوب می‌شوند.

این روش‌ها نیاز به عمل جراحی و بیهوشی نداشته و عوارض کمتری دارند. در مقابل اثرات و نتایج آنها اگر چه موثر است ولی قابل توجه نیست. روش‌های تهاجمی پیکرتراشی مانند لیپوماتیک، لیپوساکشن، بادی جت و ابدومینوپلاستی دارای نتایج محسوس در کاهش وزن و چربی‌های اضافه بدن هستند. در میان انواع روش‌های تهاجمی لاغری می‌توان لیپوماتیک را به عنوان روشی موثر نام برد. لیپوماتیک با تخریب بافت چربی از طریق امواج ماوراء صوت آنها را شکسته و بیرون می‌آورد چربی‌های دفع شده در این روش قابل استفاده در سایر قسمتهای بدن هستند.

 

بهترین روش پیکرتراشی چیست

پیکرتراشی انواع روش‌های درمانی لاغری و حذف چربی را شامل می‌گردد. در میان کلیه روش‌های بکار رفته برای بیرون کشیدن چربی‌های زاید، بهترین روش درمانی که دارای نتایج مطلوب و عوارض کمتری است لیپوماتیک نام دارد. در این روش با استفاده از فشار امواج اولتراساند به بافت چربی، سلولها تخریب و توسط دستگاه مکش می‌شوند. سایر روش‌های پیکرتراشی غیر تهاجمی دارای تاثیر کمتر بوده و ممکن است نتیجه دلخواه بدست نیاید. برای اطلاع از بهترین روش درمان لاغری موضعی و حذف چربی‌های زاید با متخصصان کلینیک اکسیر تماس بگیرید. پزشکان متخصص اکسیر با بررسی ناحیه مورد نظر و شرایط بیمار، بهترین روش لاغری را به شما پیشنهاد می‌نمایند.

 

جایگزین مناسب جراحی لاغری

کاندیدای مناسب برای انجام جراحی لاغری

جراحی لاغری برای حذف چربی، لاغری موضعی و کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. جراحی لاغری همانند یک عمل جراحی عمومی نیاز به بیهوشی کامل و اتاق عمل دارد. اینکار علاوه بر هزینه بالا، دارای عوارض زیادی است. پیکرتراشی به روش لیپوماتیک به عنوان کاندیدا و جایگزین مناسب برای جراحی لاغری محسوب می شود. در این روش در اغلب موارد نیاز به بیهوشی نبوده و می‌توان آنرا عملی سرپایی بشمار آورد. البته پزشک داروهای بی‌حسی به محل مکش تزریق می کند. عوارض کمتر و نتیجه محسوس روش پیکرتراشی لیپوماتیک منجر به استقبال گسترده از این روش درمانی زیبایی شده است.

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

پیکرتراشی به انواع روش‌ها مانند لیپوماتیک، لیپوساکشن، لیپولیز و کرایو لیپولیز قابل انجام است. لیپوماتیک یکی از روش‌های پر طرفدار این روش بشمار می‌آید. طریقه کار بدین صورت است که با استفاده از دستگاه لیپوماتیک امواج ماوراء صورت به بافت چربی تابیده شده و سلول‌های چربی شکسته می‌شوند. سپس چربی‌های مایع با دستگاه مکش خارج می شوند. این روش درد کمی داشته و عوارض آن در مقایسه با سایر روش‌های پیکرتراشی کمتر است. اندام‌های تحت عمل پس از دو هفته به زیبایی مورد نظر می‌رسند و در صورت رعایت برخی نکات تا مدت‌ها به همان حالت باقی خواهند ماند.

 

روش کار دستگاه لیپوماتیک چگونه است؟

در پیکرتراشی لیپوماتیک پس از مشخص نمودن نواحی تخلیه چربی در بدن، پزشک اقدام به ایجاد برش‌های کوچکی به اندازه تقریبا ۳ میلی‌متر بر روی پوست می‌نماید. لوله مکش بنام کانولا از منافذ ایجاد شده بر روی پوست به داخل بدن هدایت شده و محلول بی‌حسی تزریق می‌شود در این هنگام با استفاده از امواج ماوراء صورت اقدام به شکستن چربی‌های موجود در بدن می‌کنند چربی‌ها بصورت مایع و توسط لوله از داخل بدن مکیده شده و خارج می‌شود.

برای خروج کامل چربی‌ها پزشک چندین نقطه بر روی بدن را علامت‌گذاری نموده و هر بار چربی‌های مورد نظر را خارج می نماید. لوله کانولا در زیر پوست و داخل بدن به اطراف حرکت و کلیه چربی‌های آن ناحیه تخلیه می‌گردد. برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به بافت و اندام های بدن، لوله دارای حسگر چربی است لذا در صورت مواجه شدن با عضلات و سایر اعضای داخل بدن دستگاه غیر فعال می‌شود با این روش پیکرتراشی صورت گرفته و کلیه چربی های زائد از داخل بدن خارج می‌شوند.

مزیت های لیپوماتیک

مزیت‌های پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک دارای مزیت‌های متعددی است. از جمله مزایای این روش می‌توان به دستیابی به نتیجه دلخواه در مدت زمان ۲ هفته، عدم بیهوشی کامل، تورم و درد کم، ترشحات حداقل، هزینه کم، عدم شل شدگی پوست و دوره نقاهت کوتاه اشاره نمود.

عوارض پیکرتراشی لیپوماتیک

 

لیپوماتیک برای چه نواحی از بدن انجام می شود؟

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک قابل اجرا در اغلب نقاط بدن است. نواحی مانند سینه، شکم، پهلوها، ران، باسن، بازو، غبغب، پشت و ساق پا را می‌توان با این روش به فرم دلخواه در آورد. با اینحال برای نواحی که در نیم تنه پائین بدن قرار دارند لیپوماتیک عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

 

آیا لیپوماتیک عوارض دارد؟

همانند سایر روشهای تهاجمی پیکرتراشی لیپوماتیک دارای عوارض است. با اینهمه عوارض و مشکلات ناشی از لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌های درمانی پیکرتراشی در حداقل ممکن قرار دارد. از جمله عوارض این روش می‌توان به درد، عفونت، تورم، کبودی، تشکیل لخته خونی در داخل رگ‌ها، بی حسی در محل لیپوماتیک، حساسیت به داروهای استفاده شده و سوختگی محل عمل اشاره نمود. لازم بذکر است اغلب عوارض فوق ناچیز بوده و در موارد بسیار نادر و در حد کم رخ می‌دهند.

مشاوره قبل از پیکر تراشی

مشاوره قبل از انجام عمل لیپوماتیک در کلینیک زیبایی اکسیر

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک یکی از برترین روش‌های تخلیه چربیهای زائد بدن است. اگر چه این روش دارای عوارض و مشکلات پس از عمل ناچیزی است با اینحال قبل از اقدام برای لیپوماتیک، پزشک متخصص کلینیک اکسیر نسبت به برگزاری جلسه حضوری و خدمات مشاوره اقدام می‌نماید. در این جلسه پزشک محل درمان، مقدار تخلیه چربی مورد نیاز، وضعیت و شرایط جسمانی بیمار را بررسی و کنترل می نماید. همچنین کلیه شرایط بیمار اعم از فشار، وضعیت تنفس، ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت کنترل شده و سپس اقدام به پیکرتراشی می‌گردد.

 

اقدامات لازم قبل از انجام عمل لیپوماتیک

قبل از انجام پیکرتراشی لیپوماتیک و به مدت حداقل یک هفته فرد باید از داروهای ضد انعقاد خون استفاده نکند. همچنین ویتامین ای و بروفن ممنوع است. کشیدن سیگار قبل و بعد از عمل ممنوع است. استفاده از داروهایی مانند لووکسین و داروهای آسم در روز عمل ممنوع است. به همراه داشتن لباس‌های گن مانند برای بعد از عمل الزامی است. همچنین انواع لوازم آرایشی و زیور آلات به همراه نداشته باشید. کفش راحتی برای بعد از عمل پیکرتراشی و لباس‌های راحت توصیه می‌شود. صبحانه روز عمل باید سبک خورده شود تا مشکلی به وجود نیاید.

مراقبت های پس از لیپوماتیک

 

مراقبت‌های بعد از عمل لیپوماتیک

پس از اتمام پیکرتراشی لیپوماتیک تا چند روز حمام نروید. گن‌های کشدار برای کمک به حفظ وضعیت محل عمل و بهبود لازم است. ترشح مایع و خونابه از محل زخم طبیعی است لذا با ماساژ محل به سمت منافذ ایجاد شده به خروج آنها کمک کنید. تورم، کبودی و درد در چند روز بعد از لیپوماتیک وجود دارد که برطرف می‌شود. استفاده از آنتی بیوتیک جهت جلوگیری از عفونت توصیه می‌شود. بهتر است تا چند روز فعالیت بدنی زیادی نداشته ولی پیاده‌روی توصیه می‌شود. پس از دو هفته می‌توانید بهبود و لاغری موضعی را مشاهده کنید.

مدت زمان عمل پیکرتراشی لیپوماتیک چقدر طول می‌کشد؟

براساس محل و وسعت لیپوماتیک، زمان عمل پیکرتراشی با این روش ما بین ۲ تا ۴ ساعت خواهد بود.

 

چه سنی برای عمل لیپوماتیک مناسب است؟

کلیه افراد می توانند برای عمل پیکرتراشی لیپوماتیک اقدام نمایند. بطور کلی افرادی که در سنین ۱۸ تا ۶۰ سالگی قرار دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

 

حداکثر مقدار تخلیه چربی به کمک عمل لیپوماتیک چقدر است؟

تخلیه چربی با لیپوماتیک بسته به محل تخلیه چربی دارد در پیکرتراشی با لیپوماتیک می‌توان تا ۹ لیتر چربی را تخلیه نمود. با اینحال در تخلیه چربی‌ها باید دقت لازم را بعمل آورد تا مشکلات و عوارض جانبی برای فرد در بر نداشته باشد.

 

هزینه عمل لیپوماتیک چقدر است؟

پیکرتراشی لیپوماتیک یک روش درمانی ارزان و مقرون به صرفه برای تخلیه چربی و تناسب اندام است. هزینه لیپوماتیک باتوجه به مقدار چربی مورد نظر برای تخلیه، ناحیه عمل و وسعت محل عمل دارد. به عنوان مثال هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو با ران و با سینه متفاوت است.

 

آیا عمل لیپوماتیک شامل بیمه می‌شود؟

عمل پیکرتراشی لیپوماتیک اگر چه یک روش پزشکی زیبایی محسوب می‌شود ولی از آنجائیکه روشی برای تخلیه چربی‌های زاید و حفظ تندرستی است یک روش درمانی نیز بشمار می‌آید. افرادی که شاخص BMI آنها زیر ۳۵ تا ۴۰ است می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.