لیزر موهای زائد کل بدن جزو محبوب‌ترین روش‌های رفع موهای بدن محسوب می‌شود لیزر بدن در مقایسه با روش‌های سنتی دارای مزیت‌های متعددی است لیزر بدن درد نداشته و نتایج آن پس از اتمام جلسه قابل مشاهده است. با لیزر موهای بدن پس از چند جلسه دارای پوستی نرم، لطیف و عاری از مو خواهید بود و دیگر نیازی به شیو کردن، اپیلاسیون و استفاده از کرم‌های موبر نخواهید داشت.

لیزر موهای زائد کل بدن

داشتن پوستی نرم و لطیف و عاری از هرگونه مو، لکه و جوش نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. یکی از این موارد لیزر موهای زائد بدن است. قبل از آمدن لیزر افراد با انواع روشها سنتی مانند موم، وکس، تیغ، کرم موبر و یا بند اندازی اقدام به کندن و برداشتن موها می‌کردند. این روش‌ها همگی موقتی بوده و کارایی لازم را ندارند. از طرفی مشکلاتی مانند بریدگی، سوختگی، تاول، عفونت و جوش بر روی پوست ظاهر می‌گردید. با ورود لیزر و استفاده از آن برای رفع موهای زائد بسیاری از مشکلات گذشته رفع شد. لیزر در حال حاضر پرطرفدارترین روش رفع موهای زائد بدن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

لیزر موهای زائد کل بدن

مزایای لیزر کل بدن

استفاده از دستگاه لیزر یک روش کاملا غیر تهاجمی، موثر و ایمن است. در این روش بسته به نوع پوست و موی بدن اقدام به انتخاب نوع دستگاه، طول امواج و قدرت نفوذ اشعه می‌کنند. لیزر موهای زائد کل بدن درد نداشته و نیاز به بی‌حسی ندارد. در صورت حساسیت بالای مراجعه کننده نسبت به درد، از کرم های بی حسی موضعی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از درمان روی ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود.

مدت زمان هر جلسه کوتاه بوده و پس از آن فرد می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهد. این روش دوره نقاهت ندارد و تنها نیاز به رعایت برخی نکات برای تاثیر حداکثری دارد. بیش از ۹۰ درصد موهای محل لیزر، با این روش قابل رفع هستند. از طرفی لیزر علاوه بر از بین بردن موها، منجر به رفع تیرگی های پوست، دانه های سیاه و قرمز موجود بر روی پوست می‌شود. بدین ترتیب علاوه بر رفع موهای زائد کل بدن، پوستی صاف و عاری از هر گونه لک و تیرگی خواهید داشت.
 

انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد کل بدن

انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد کل بدن

انتخاب دستگاه لیزر بسته به رنگ پوست، رنگ مو و ناحیه لیزر دارد.در فرآیند لیزر موهای زائد، اشعه ی لیزر از لایه اپیدرم (سطحی) پوست رد شده، تبدیل به حرارت شده و توسط ملانین فولیکول مو (رنگدانه‌های تیره رنگ) جذب می‌شود و فولیکول مو را تخریب می‌‍کند.
به همین دلیل لیزر بر روی موهای تیره و سیاه رنگ نتیجه موثرتری دارد. موهای رنگ روشن به دلیل نداشتن رنگدانه با روش لیزر قابل رفع نیستند. دستگاه‌های مختلف لیزر در بازار موجود است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. دستگاه‌های لیزر با برندهای چینی، اروپایی و آمریکایی در بازار موجود است که هر کدام دارای مزیت‌هایی هستند.

دستگاه جنتل مکس پرو با برند کندلا یکی از برترین دستگاه‌های آمریکایی است که دارای کولینگ یا خنک کننده انحصاری است و باعث می‌شود، التهاب، قرمزی و سوختگی احتمالی پوست در اثر لیزر به حداقل برسد. برندهای دیگر شامل دکا، سایناشور، نوبلکس، کواترو و آلما است. نوع لیزر موهای زائد کل بدن بسته به جنس پوست و مو می‌توان الکساندرایت، ND YAG و یا دایود باشد. لیزر الکساندرایت متداول‌ترین و موثرترین نوع لیزر برای موهای تیره و پوست‌های روشن کارایی بهتری دارد. پوست‌های تیره تر بیشتر از لیزر ND YAG استفاده کرده و لیزر دایود برای تمام انواع پوست و مو بکار می‌رود.

 

تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد کل بدن چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد کل بدن بسته به تراکم موهای بدن، میزان رشد مو، رنگ پوست و رنگ موها متفاوت است. بطور کلی دوره درمان لیزر کل بدن بین ۴ تا ۸ جلسه خواهد بود.

 

فاصله زمانی بین لیزر موهای زائد کل بدن چقدر است؟

فاصله زمانی میان دو جلسه لیزر موهای زائد کل بدن معمولا ۴ تا ۶ هفته بسته به میزان رشد موهای بدن و تراکم آنها در نظر گرفته می‌شود. در فرآیند طبیعی رشد موهای زائد، مو در مراحل مختلفی قرار می گیرد و اثربخشی لیزر فقط محدود به آن دسته از موهایی است که در فاز رشد و فعالیت قرار دارند، بنابراین اگر فولیکول مو در فاز خواب باشد لیزر روی آن بی تاثیر است، به همین دلیل جلسات درمانی لیزر باید در فواصل زمانی مشخص تکرار شوند تا تمامی موها تحت تاثیر لیزر قرار بگیرند.
 

چه نکاتی را پیش از انجام لیزر باید رعایت نمائید

قبل از لیزر موهای زائد کل بدن توجه داشته باشید که از یک ماه قبل از روش‌های اصلاح مو مانند موم، کرم موبر، وکس و یا بند اندازی استفاده نکنید، زیرا با استفاده از این روش ها فولیکول های مویی را که باید توسط لیزر تخریب شوند را از بین می برید. روز قبل از لیزر می‌توانید با تیغ موهای خود را اصلاح کنید. از آفتاب گرفتن و سولاریوم حداقل سه هفته قبل از لیزر خودداری کنید. استفاده از مواد آرایشی، لوسیون و کرم‌های مرطوب‌کننده یه دلیل جذب اشعه هنگام لیزر ممنوع است و حتماً قبل از لیزر پوست خود را به صورت کامل با آب و صابون بشویید. سعی کنید لباس‌های راحت بپوشید تا پس از لیزر موهای زائد کل بدن دچار ناراحتی نشوید.

در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. سعی کنید پوست بدن شما سالم بوده و دچار انواع بریدگی، خراش و سوختگی نباشد. در صورت داشتن خراش امکان سوختگی محل با لیزر وجود دارد.

 

آیا همه افراد کاندید مناسبی برای لیزر کل بدن هستند؟

کلیه افرادی که حداقل ۱۴ سال سن دارند می توانند از لیزر برای رفع موهای زائد کل بدن استفاده کنند. با اینحال خانم‌های باردار، افرادی که دچار سوختگی، عفونت، زخم و یا تبخال هستند و یا افراد دیابتی بهتر است از لیزر استفاده نکنند. ایده‌آل‌ترین کاندیداها برای لیزر افرادی هستند که دارای موهای تیره و ضخیم به همراه پوستی روشن هستند.

 

چه انتظاراتی باید از نتایج جلسات لیزر کل بدن داشته باشیم؟

پس از اتمام لیزر، ممکن است پوست شما کمی درد داشته و ملتهب باشد. برای اینکار از کمپرس یخ بر روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید. پس از مدت کوتاهی این مشکل برطرف شده و می توانید اثرات لیزر در رفع موهای زائد کل بدن را مشاهده کنید.

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد کل بدن چیست؟

پس از لیزر  کل بدن دقت کنید تا چند روز در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. همچنین استفاده از لوسیون‌های الکل دار بر روی پوست توصیه نمی‌شود. در صورت قرار گرفتن در زیر نور خورشید از کرم ضد آفتاب قوی استفاده کنید در صورتی که از کرم ضد آفتاب استفده نشود ممکن است باعث ایجاد لک و تیرگی بر روی پوست شود. در خصوص استحمام، تا دو روز بعد از لیزر بهتر است از وان آب گرم، سونا، جکوزی و استخر استفاده نکرده تا خطر حساسیت و التهاب پوست کاهش یابد.

 

هزینه لیزر موهای کل بدن به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه انجام لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. ناحیه مورد نظر، تراکم موهای بدن و میزان رشد مو از جمله موارد مهم در تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر است. از طرفی استفاده از دستگاه‌های مجهز، وسایل یکبار مصرف، پزشک متخصص و رعایت استانداردهای جهانی و بهداشتی علاوه بر نتیجه موثر در برآورد هزینه لیزر تاثیر دارد.

 

ویژگی‌های یک کلینیک زیبایی لیزر استاندارد برای لیزر موهای زائد کل بدن

یک کلینیک زیبایی لیزر استاندارد مجهز به انواع دستگاه‌های پیشرفته به همراه خنک‌کننده‌های قوی (کولینگ) و متناسب برای انواع پوست‌ها، استفاده از کادر درمان متخصص و مجرب و انجام خدمات مشاوره تخصصی حضوری قبل از لیزر است. کلینیک زیبایی اکسیر با داشتن تجهیزات مدرن و انواع لیزرهای متناسب با پوست‌های مختلف به همراه پزشکان متخصص پوست و زیبایی، بهترین نتایج لیزر موهای زائد کل بدن را برای شما به همراه دارد.

خدمات کلینیک اکسیر