جلوگیری از ریزش مو با مزوتراپی

مزوتراپی مو

جلوگیری از ریزش مو: ریزش مو یکی از عارضه‌های شایع در مردان و زنان است. ریزش تارهای مو در حالت عادی به میزان کم ضروری است با این حال وقتی میزان ریزش از رویش موها بیشتر شود فرد دچار عارضه ریزش تارهای مو می‌شود. برای جلوگیری از ریزش تارهای مو توجه به برخی نکات با رعایت آنها الزامی است.

تعرفه مزوتراپی

مشکل بزرگی به نام ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات شایع در مردان و زنان محسوب می‌شود. داشتن موهای پر پشت و ضخیم نقش مهمی در زیبایی چهره دارد، بنابراین افرادی که دارای موهای کم پشت یا افرادی که طاس هستند اغلب با تکیه بر روش‌های مختلف و درمان‌های متفاوت در پی رفع این مشکل هستند. اگر چه برخی افراد و به ویژه مردان سرِ طاس، بدون مو را می‌پسندند، ولی بسیاری از افراد نسبت به این موضوع حساس هستند. ریزش مو تنها مختص آقایان نیست بلکه خانم‌ها نیز در سنین مختلف دچار کم پشتی با خالی شدن موهای سر می‌شوند.

جلوگیری از ریزش مو

 

داشتن موهای پرپشت، ضخیم، درخشان و سالم:

در افزایش اعتماد به نفس نقش مهمی بازی می‌کند. در برخی موارد که فرد دچار طاسی‌های موضعی می‌شود نیاز به درمان‌های خاصی وجود دارد. علاوه بر رعایت بهداشت فردی موارد دیگری در جلوگیری از ریزش مو اهمیت دارند که در ادامه با کلینیک اکسیر همراه باشید به آن خواهیم پرداخت.

دلایل ریزش مو

مهمترین دلایل ریزش مو

دلایل ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است با این حال برخی موارد در تشدید این عارضه نقش مهمی دارند.

 

از جمله مهمترین دلایل ریزش تارهای مو می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. رژیم غذایی نامناسب: موها همانند سایر اجزای بدن برای رشد، حفظ سلامتی خود نیاز به مواد مغذی دارند. فولیکول‌های مو برای رشد موها نیاز به پروتئین با مواد مغذی دیگری مانند کلسیم، آهن و منیزیم دارند. داشتن برنامه غذایی نامتعادل و کمبود مواد لازم برای رشد موها منجر به تشدید ریزش مو می‌گردد. افرادی که رژیم‌های لاغری نامناسب دارند، گیاه‌خواران و افرادی که پروتئین، ویتامین‌های کافی استفاده نمی‌کنند، در معرض این مشکل قرار دارند.
  2. استرس: یکی از عواملی که موجب تشدید این عارضه می‌شود استرس به همراه فشارهای عصبی است. استرس معمولا با عوارض دیگری مانند کم‌‎خوابی یا بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، عدم تحرک یا بسیاری موارد دیگر همراه است. تمام موارد فوق منجر به تهدید سلامتی موها می‌گردد.
  3. عدم رعایت بهداشت فردی: موها همانند سایر نقاط بدن نیاز به رسیدگی و مراقبت روزانه دارند. شستشوی مرتب موها با شامپو، تقویت ریشه مو یا آبکشی صحیح به حفظ سلامتی آنها کمک می‌نماید. عدم رعایت مسائل بهداشتی منجر به افزایش عفونت و بیماری‌های قارچی می‌شود. از طرفی شانه زدن مرتب موها منجر به افزایش گردش خون و جلوگیری از رسوب چربی در پای فولیکول‌های مو می‌شود. از دیگر موارد موثر در ریزش مو سشوار موهای خیس با درجه حرارت بالا و شانه کردن موهای خیس است که منجر به ریزش تارهای مو می‌شوند.

تغذیه سالم در جلوگیری از ریزش مو

عوامل مهم در داشتن موهای سالم:

موها برای حفظ سلامتی و رشد و نمو نیاز به پروتئین دارند. در واقع جنس اصلی مو از پروتئین است. داشتن رژیم غذایی فقیر از نظر پروتئین می‌تواند به تشدید عارضه ریزش مو کمک کند. شما می‌توانید با مصرف مرغ، ماهی، گوشت، تخم مرغ و حبوبات پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنید. افرادی که گوشت مصرف نمی‌کنند برای حفظ سلامتی موهای خود باید در فکر مواد غذایی جایگزین برای آن باشد.

علاوه بر این لبنیات و انواع آجیل نیز حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین هستند. داشتن یک برنامه و رژیم غذایی سالم و بدور از چربی‌ها و مواد مضر می‌تواند علاوه بر حفظ سلامت عمومی بدن به جلوگیری از ریزش مو نیز کمک کند. برای اینکار می‌توانید با متخصص تغذیه مشورت نموده و برنامه غذایی سالم را برای خود داشته باشید.

نقش ویتامین‌ها و مواد مغذی در جلوگیری از ریزش مو

از دیگر موارد مهم در جلوگیری از ریزش مو می‌توان به مواد مغذی و ویتامین‌ها اشاره نمود. مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، ویتامین‌های گروه B مانند B6 و بیوتین، ویتامین A و C و در نهایت ویتامین D برای حفظ سلامتی موها ضروری است.

هر کدام از این مواد مغذی و ویتامین‌ها در رشد و نمو موها تاثیر زیادی دارند. برای تامین این مواد بهترین روش استفاده از انواع سبزیجات، میوه‌ها و آجیل در برنامه غذایی روزانه است. نکته قابل ذکر این است که بهتر است آجیل مصرفی خام باشد تا مشکلات ناشی از مصرف نمک زیاد کاهش یابد. برخی افراد نیز مصرف انواع قرص و شربت‌های مولتی ویتامین و تقویتی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. هر کدام از این مواد منجر به افزایش گردش خون، تقویت فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش مو می‌شوند.

نقش مدیریت استرس در جلوگیری از ریزش مو

استرس، دلهره و فشارهای عصبی منجر به تشدید ریزش مو می‌شود. در برخی موارد کنده شدن دسته جمعی تارهای مو در یک ناحیه از سر منجر به کچلی‌های موضعی می‌شود. برای کاهش مشکلات ناشی از ریزش تارهای مو بر اثر استرس باید مدیریت استرس را در دستور کار خود قرار دهید.

عوامل استرس‌زا یا ناراحت‌کننده را از خود دور کنید. سعی کنید با انواع روش‌های مدیتیشن مانند یوگا، ورزش‌های کششی، شنیدن موسیقی‌های آرامش‌بخش، وان آب سرد آرامش را به خود بازگردانید. دور ماندن از محیط استرس‌زا، خواب کافی و فکر کردن به جنبه‌های مثبت زندگی می‌تواند نقش مهمی در کاهش استرس داشته باشد. استرس با تاثیر بر سلامت روحی و جسمی فرد باعث تشدید ریزش مو می‌شود لذا با مدیریت صحیح می‌توانید آنرا کنترل نمایید.

 

  • یکی از عوامل مهم در جلوگیری از ریزش مو تغذیه مو با انواع مواد مغذی، پروتئین با ویتامین‌ها است.

 

یکی از روش‌های درمانی موثر در رفع ریزش تارهای مو مزوتراپی است. در این روش انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست تزریق می‌شوند. تغذیه مناسب موها با مزوتراپی منجر به بهبود سلامت موها می‌گردد.

 

مزوتراپی:

روشی غیر تهاجمی و موثر بوده که منجر به تحریک و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. سرم مزوتراپی به محل مورد نظر توسط آمپول تزریق به جذب منجر می‌گردد. فرد پس از مزوتراپی می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

این روش بدون عوارض است و پس از چند جلسه درمان، نتایج آن بطور محسوس قابل مشاهده خواهد بود. مزوتراپی تاثیر زیادی در جلوگیری از ریزش مو با داشتن موهای ضخیم و پرپشت دارد. در صورت استفاده صحیح از مزوتراپی به همراه پزشک مجرب، فرآیند رشد مجدد مو آغاز شده و فرد می‌تواند شاهد پرپشت شدن موهای خود نسبت به قبل باشد.

 

کاربردهای مزوتراپی در رشد مو :

  • درمان ریزش مو
  • افزایش سرعت رشد مو
  • درمان ریزش مو سکه‌ای
  • درمان مشکلات ساقه مو
  • درمان ریزش مو ناشی از استرس

چرا باید از مزوتراپی استفاده کنم؟

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و غیر جراحی ریزش مو می‌باشد که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر سرپایی بودن آن مزایای دیگری نیز دارد که به آن اشاره می‌­کنیم:

  • این روش از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود، هزینه‌ای که فرد برای درمان ریزش مو با مزوتراپی پرداخت می‌کند کمتر از هزینه‌های دارویی با طول درمان بالا خواهد بود.
  • این روش جز درمان‌های نیمه تهاجمی محسوب می‌شود چون دارو با مواد مزوتراپی دقیقا در قسمت بافت هدف (محل وجود فولیکول‌های مو) تزریق می­‌شود تاثیر بیشتری خواهد داشت تا بر تاثیر پوست به عنوان یک مانع در برابر رسیدن داروها و ویتامین‌ها به لایه‌ی درم یا میانی پوست غلبه می‌شود.
  • مزوتراپی یک روش کاملا بی‌ضرر بوده که باعث واکنش دارویی نیز نمی‌شود.
  • در این روش فرد بعد از تزریق می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.

 

انتخاب روش درست، آگاهانه می‌تواند سلامت شما را تضمین کند تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری نماید.

سوالات متداول

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *