بوتاکس چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد

تزریق بوتاکس پیشانی؛ قطعا آنچه شما را به این مقاله کشانده است احساس نیاز به روشی برای از بین بردن عارضه‌های پوستی است. در حال حاضر در دنیای پر هیاهوی زیباسازی و جوان‌سازی پوست این تزریق بوتاکس است که حرف اول را می‌زند، به این معنا که افراد قبل از اقدام برای جراحی‌های زیبایی ابتدا به امر در تلاش هستند تا با روش کمتر تهاجمی مانند تزریقات، نواقص پوستی را برطرف کنند. استفاده از این ماده معجزه‌گر در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است به گونه‌ای که اگر یک سرچ ساده کنید مراکز، کلینیک‌های متعددی را برای انجام این کار به شما معرفی خواهد کرد.

اما این همه‌گیری و گسترش علی‌رغم مزایایی که دارد می‌تواند انتخاب را نیز مشکل کند. یکی از سوالات متداولی که در این زمینه ایجاد می‌شود این است که آیا تمامی مراکز مطمئن هستند؟ آیا می‌توان به راحتی و خیالی آسوده برای این کار اقدام کرد؟

پاسخ به این سوال قطع به یقین منفی است. زمانی که افراد بیشماری برای انجام تزریقات اقدام می‌کنند پیدا کردن یک پزشک متبحر و متخصص بسیار دشوار خواهد شد. بنابراین برخی مراکز دارای اعتبار بالا، برخی هم از کوچک‌ترین اعتبار نیز برخوردار نیستند . اگر تزریق بوتاکس برای شما به عنوان چالش برانگیز‌ترین انتخاب به شمار می‌آید، خواندن این مقاله می‌تواند مسائل و موضاعات پیرامون تزریق بوتاکس را برایتان شفاف کند ضمن اینکه می‌توانید بهترین مرکز برای تزریق بوتاکس پیشانی را نیز بشناسید. با ما همراه باشید:

 تزریق بوتاکس

معجزه‌ای به نام بوتاکس 

قبل از هر اقدامی برای زیبایی چهره یا اندام خود می‌بایست در ابتدا درباره روش و موادی که در آن عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد به خوبی اطلاعات را کسب کنید.

بوتاکس در واقع نام تجاری سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می‌شود. نام بوتاکس بی‌نهایت برای شما آشنا است، اما این آشنایی ممکن است بسیار سطحی باشد. بد نیست بدانید که این سم اثربخش با مسدود کردن برخی سیگنال‌های شیمیایی اعصاب موجب تغییراتی در انقباض عضلات خواهد شد.

در واقع تزریق بوتاکس باعث شل‌شدن عضلات چهره شده که مانع از بروز چین وچروک می‌شود.

تعرفه بوتاکس

البته که بوتاکس یا همان سم معروف در درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعریق زیر بغل (هایپر هیدروز)
  • عدم کنترل چشمک زدن (بلفارو اسپاسم)
  • اختلال چشم (استرابیسم)
  • میگرن مزمن
  • مثانه بیش فعال

این موارد بیماری‌ها و عارضه‌هایی هستند که به کمک بوتاکس درمان خواهند شد. البته که در حال حاضر از بوتاکس بیشتر در موارد زیبایی استفاده می‌شود.

 

 

چگونگی عملکرد بوتاکس 

همانطور که اشاره شد بوتاکس سیگنال های منتهی به اعصاب را مسدود کرده و مانع از انقباض آن‌ها خواهد شد. در نتیجه از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند. تمامی تاثیری که این ماده بر پوست می‌گذارد در همین راستا بوده که برای ایجاد پوستی عاری از خطوط و چین و چروک بسیار موثر است.

 

 

عواملی که موجب چین و چروک پوست می‌شوند

گذر زمان می‌تواند به راحتی گام‌های آهسته خود را بر روی پوست ما به نمایش گذارد. این خطوط ریز و درشت که در زمان خندیدن بیشتر نمایان می‌شوند می‌توانند عاملی برای کاهش زیبایی چهره باشد.

اگر زمان زیادی را جلوی آینه برای نظاره کردن این خطوط می‌گذرانید، هر بار نگران‌تر می‌شوید قطعا کیس مناسبی برای این جراحی غیر تهاجمی هستید.

اما افزایش سن تنها دلیل به وجود آمدن این دست چین و چروک‌ها نیست عواملی مانند ژنتیک، آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و عدم استفاده از محصولات مراقبتی مانند ضد آفتاب‌ها می‌تواند بر ایجاد این خطوط تاثر گذار باشد.

با این حال هر عاملی که باعث ایجاد این دست عوارض شده باشد با کمک بوتاکس درمان شدنی است.

نواحی مناسب برای تزریق بوتاکس

استفاده از بوتاکس برای کدام نواحی صورت مناسب است؟

در ابتدا باید بیان کنیم که این ماده شگفت‌انگیز می‌تواند برای نواحی مختلف صورت مورد استفاده قرار گیرد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خطوط پیشانی
  • خطوط اطراف چشم
  • خطوط اخم
  • خطوط کنار لب

 

تزریق بوتاکس پیشانی 

اگر تا به حال روبه روی آینه به نشانه تعجب ابروهای خود را بالا داده‌اید قطعا شاهد برخی چین و چروک‌ها در قسمت پیشانی شده است.

این خطوط می‌تواند در سنین پایین بسیار کم باشند، اما زمانی که پا به سن می‌گذارید به تعداد و عمق آن‌ها اضافه خواهد شد.

به طوری که هر تعجب در شما با این خطوط عجین می‌شود اگر بسیار عمیق باشند در زیبایی چهره شما تاثیرگذار خواهند بود.

برای برخی افراد این خطوط همیشگی هستند به این معنا که جز لاینفک چهره آن‌ها شده که همیشه خطوطی بر پیشانی‌شان نقش بسته است با تزریق بوتاکس این ماده سمی مانع از انقباض عضلات پیشانی شده از جهت از بروز خطوط جلوگیری می‌شود.

 

 

تزریق بوتاکس به اطراف چشم

پوست اطراف چشم نازک‌تر از پوست دیگر نواحی صورت است. زمانی که این پوست دچار آسیب می‌شود یا افراد در میانسالی قرار می‌گیرند در زمان خنده و یا جمع شدن چشم‌ها بسیار مشخص خواهند شد.

در افراد میانسال به دلیل افتادگی پوست و شل شدن آن این خطوط در هر حالی نمایان است. بهترین بوتاکس پیشانی می‌تواند ریزترین خطوط این نواحی را از بین برده که در زمان خندیدن، یک چهره را بشاش و شاد کند، بدون اینکه خطوطی قدرت عرض اندام پیدا کند.

 

 

خطوط اخم 

بین دو ابرو عضلاتی درگیر هستند که در زمان اخم کردن این عضلات جمع شده و خط و یا خطوطی را بین دو ابرو ایجاد می‌کند.

این چین پوست بین دو ابرو در برخی افراد همیشگی است به طوری که بدون اینکه اخم کرده باشند نیز نمایان است. پر واضح است که وجود چنین خطوطی همیشه باعث اخمو به نظر رسیدن افراد خواهد شد. بوتاکس درمان کننده این خطوط نیز است.

 

 

خطوط کنار لب 

زمانی که لبخند می‌زنید ممکن است این خطوط بسیار کم و کم عمق باشند. اما ممکن است در حین خندیدن متوجه آن‌ها شوید.

به طور کلی چین و چرک‌‎های پوستی یکی از مشکلاتی است که افراد بزرگسال و میانسال با آن مواجه هستند. این خطوط نز با کمک بوتاکس برطرف خواهند شد. به خاطر داشته باشید با این خطوط لبخند زیبای شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

اما بهتر است به این مورد نیز اشاره کنیم که بوتاکس می‌تواند برای چه افرادی موثر واقع شود. گفتنی است که نمی‌توان ادعا کرد تمامی جراحی‌های غیر تهاجمی مانند بوتاکس تزریق ژل و دیگر اعمال برای تمامی سنین مناسب است.

همانطور که می‌دانید بوتاکس برای درمان چین و چروک صورت انجام می‌پذیرد. بنابراین دختران و بانوان جوانی که روی پوست خود کمترین میزان چین و چروک را دارند بهتر است از این روش‌ها استفاده نکنند. البته اگر میزان این عارضه بسیار ناچیز است.

به طور کلی  تزریق بوتاکس برای سنین ۱۸ تا ۶۰ سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب متقاضیان این روش نیز بانوان هستند. البته توجه داشته باشید در مواردی که پزشک تشخیص دهد ممکن است انجام این تزریقات برای شخصی که ممکن است با عوارض مواجه شود صورت نگیرد.

بنابراین قبل از انجام بوتاکس درباره این مسئله که شما گزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید یا خیر با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

چگونگی بهترین بوتاکس پیشانی

برای انجام بوتاکس تنها چند دقیقه کافیست؛ با این حال میزان زمانی که بوتاکس تزریق می‌شود بسته به ناحیه مورد نظر می‌تواند متغیر باشد.

در این روش نیازی به بیهوشی نبوده اما قبل از تزریق لازم است نواحی تزریق به خوبی ضدعفونی شوند.

با این ممکن است از برخی اقدامات برای کاهش میزان درد استفاده شود. پزشک و متخصص با یک سوزن کوچک مواد بوتاکس را به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد کرد. پس از اتمام تزریق ۷ الی ۱۴ روز لازم است تا اثر بخشی بوتاکس به خوبی نمایان شود.

ماندگاری تزریق بوتاکس

میزان ماندگاری تزریق بهترین بوتاکس پیشانی

میزان ماندگاری بوتاکس به چند مورد بستگی خواهد داشت. در ابتدا باید نواحی مورد نظر برای بوتاکس را در نظر بگیرید. برای مثال ممکن است بوتاکس برای یک نواحی اثر طولانی مدت و برای دیگر نواحی اثری کوتاه مدت داشته باشد.

با این حال بازه زمانی ۳ الی ۶ ماه برای ماندگاری بوتاکس در نظر گرفته شده است. این ویژگی برای افرادی که بعد از تزریق بوتاکس از آن رضایت ندارد می‌تواند نقطه قوتی باشد که بعد از مدتی از بین خواهد رفت و دائمی نیست. با این وجود برخی افراد نیز به دنبال بوتاکس‌های دائمی هستند.

نوع برند و مواد تشکیل‌دهنده بوتاکس نیز در ماندگاری آن بسیار اهمیت دارد در حال حاضر بهترین نوع بوتاکس در کلینیک اکسیر توسط متخصصین استفاده می‌شود. برای افزایش ماندگاری بوتاکس عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند..

 

 

آیا تزریق بوتاکس عوارضی را به همراه دارد؟

درباره عوارض تزریق بوتاکس باید بیان کنیم که هرگونه عمل جراحی تهاجمی و غیر تهاجمی می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. بنابراین نمی توان ادعا کرد که عملی بدون هیچگونه عارضه انجام می‌پذیرد. اما این عوارض در شرایطی ایجاد خواهد شد.

از عوارض معمول تزریق بوتاکس که ایجاد نگرانی نخواهد کرد باید به التهاب پوست، کبودی، کوفتگی و کمی درد اشاره کرد که این موارد بعد از چند ساعت برطرف خواهند شد.

اما دیگر عوارض مانند کبودی از بین نرفته، خونریزی و عفونت نیز از عوارضی هستند که با مراجعه به مراکز غیر معتبر و توسط پزشکان بی‌تجربه احتمال وقوع خواهند داشت.

بنابراین توصیه می‌شود که قبل از انجام بوتاکس حتما درباره بهترین کلینیک تزریق بوتاکس و پزشک مورد نظر تحقیق کنید. بهترین مرکز تریق بوتاکس اکسیر اکنون با داشتن متخصصین متبحر در انجام کارهای زیبایی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز و کلینیک‌های موجود فعالیت می‌کند.

مراقبت های بعد از  تزریق بوتاکس

باید و نیابدهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس 

گرچه تصور می‌شود که تزریق بوتاکس آسان بوده و نیازمند مراقبت نیست.

 

قبل و بعد از تزریق بوتاکس به چه  نکاتی باید توجه کنید.

قبل از تزریق بوتاکس

  • از یک هفته قبل از تزریق از خوردن مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • از دو هفته قبل از تزریق از استفاده از آسپرین و دیگر دارو های ضد التهاب اجتناب کنید.
  • مصرف دخانیات را تا یک هفته قبل از تزریق پرهیز کنید.
  • مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها قبل از تزریق خودداری کنید.
  • در صورت مصرف داروها نوع و میزان مصرف آن به پزشک گزارش دهید.
  • در صورت مصرف مکمل های غذایی، نوع و میزان آن را با پزشک در جریان گذارید.

 

بعد از تزریق بوتاکس 

  • لمس و ماساژ نواحی تزریق شده را خودداری نمایید.
  • نوشیدن الکل تا ۷۲ ساعت را خودداری نمایید.
  • انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین را خودداری نمایید.
  • استفاده برخی ویتامین‌ها برای کاهش کبودی و التهاب زیر نظر پزشک مصرف شود.
  • انجام روش‌های پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست را خودداری نمایید.

 

هزینه بوتاکس

با توجه به وجود مراکز بسیار برای این دست اعمال زیبایی هزینه آن مشخص نخواهد بود ضمن اینکه میزان هزینه بوتاکس به میزان حجم استفاده شده از مواد، نواحی تزریق شده و تعداد جلسات لازم بستگی خواهد داشت.

بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به بهترین کلینیک تزریق بوتاکس و مشورت درباره نوع و از میزان قیمت بوتاکس پیشانی نیز آگاهی کسب کنید. کلینیک اکسیر با ارائه بهترین خدمات و استفاده از بهترین نوع بوتاکس زیر نظر متخصصین پوست و مو صورت می‌گیرد.

سوالات متداول

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت بهترین کلینیک تزریق بوتاکس همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *