جوش های سر سیاه بینی

جوش های سر سیاه بینی


روش درمان جوش‌های سرسیاه بینی

افراد بسیار زیادی را دیده‌اید که از این موضوع، بسیار ناراحت هستند. اما از داشتن جوش بر روی صورت کلافه کننده‌تر، جوش‌های سرسیاه روی بینی است که به هیچ وجه قابل تحمل نیستند. حالا شما تصور کنید یک قرارکاری بسیار مهم دارید و قبل از رفتن، متوجه این جوش‌ها برروی پوست می‌شوید. اگر برای شما هم خیلی مهم است که با این مشکل قبل از قرارهای مهم خود روبرو نشوید، پس حتما پیشنهاد می‌کنم با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

جوش های سرسیاه بینی

جوش سر سیاه به چه دلیل به وجود می‌آید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم: هنگامی که منافذ باز پوست بر اثر برخی عوامل مانند ذرات آلوده معلق در هوا، چربی و سلول‌های مرده بسته می‌شوند،جوش‌های سرسیاه بر روی بینی ظاهر می‌شوند. شاید فکر کنید این جوش‌ها فقط بر روی بینی ظاهر می‌شوند، ولی در تمامی نواحی پوست، اگر منافذ بسته شوند این جوش‌ها دیده می‌شوند اما معمولا جوش‌های سرسیاه بر روی بینی و پیشانی بیشتر دیده می‌شوند. اگر شما جز آن دسته از افرادی باشید که پوست چربی دارید، بیشتر از دیگران به جوش‌های سرسیاه مبتلا می‌شوید. اما چرا رنگ این جوش‌ها سیاه است و مانند بقیه جوش‌های دیگر نیست؟

تعرفه جوانسازی

جوش‌های سرسیاه به دلیل اینکه مواد داخل منافذ باز پوست در معرض هوای آزاد قرار می‌گیرند و اکسیداسیون آن‌ها را به رنگ سیاه در میاورد. جوش‌های سرسیاه همان‌گونه که غیرمنتظره بر روی پوست شما ایجاد می‌شوند ممکن است همان‌گونه هم از روی پوست شما ناپدید شوند. اما خوشحال نباشید چون ممکن است دوباره بازگشت داشته باشند. بسیاری از افراد هنگامی که این جوش‌ها را بر روی بینی خود مشاهده می‌کنند، وسوسه می‌شوند که این جوش ها را تخلیه کنند. اما لطفا بر خود غلبه کنید و این کار را انجام ندهید، چرا که باعث می‌شود جای آن‌ها لک شود. نگران نباشید و با ما در این مقاله همچنان همراه باشید که در ادامه با مراقبت‌هایی که ذکر کرده‌اید می‌توانید این جوش‌ها را بر روی صورت خود کاهش داده و جوش‌های سرسیاه روی بینی خود را درمان کنید.

روشهای جلوگیری از جوش های سر سیاه بینی

روش‌های جلوگیری و از بین بردن جوش‌های سرسیاه :

  • شستشو روزانه به شما در جلوگیری از به وجود آمدن جوش سر سیاه کمک می‌کند:

اولین قدمی که برای کاهش جوش‌های سر سیاه بینی باید انجام دهید، شستشوی روزانه صورت است. سعی کنید هر روز پوست خود را یک لایه‌بردار ملایم یا یک پاک کننده پوست معمولی بشویید و بعد از شستشو آن را خشک کرده و سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید. بهتر است مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید حاوی SPF باشد. دقت کنید، زمان این مراقبت‌ها را بسته به نوع پوستی که دارید می‌توانید تغییر دهید. برای مثال اگر حساسیت پوستی دارید برخی از این درمان‌های روزانه را می‌توانید به درمان‌های هفتگی تغییر دهید. یک نکته‌ای که باید گفته شود این است که بیشتر محصولات پاک کننده حاوی ترکیباتی است که در خود سالیسیلیک اسید دارد. سالیسیلیک اسید، روش مناسبی در درمان جوش است اما باعث خشکی پوست می‌شود. به همین دلیل بهتر است از آن‌ها به جای روزانه، هفتگی استفاده کنید.


شاید این مطلب را دوست داشته باشید: در مورد پاکسازی و فشیال پوست چه میدانید؟

 

  • استفاده از محصولات حاوی رتینوئید:

دومین روشی که برای جلوگیری و درمان جوش‌های سرسیاه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، مصرف محصولات حاوی رتینوئید در هنگام خواب شبانه است. این محصولات باعث بهبود جوش‌های سرسیاه می‌شوند. این محصولات ممکن است پوست شما را ملتهب کند به همین دلیل بهتر است دو یا سه شب در هفته از آن‌ها استفاده کنید.

رتینوئید یکی از مشتقات ویتامین آ است. رتینوئیدهای موضعی که در بازار موجود هستند، اولین روشی هستند که برای معالجه و جلوگیری از جوش‌های سرسیاه از آن‌ها استفاده می‌شوند.

کاری که رتینوئیدها انجام می‌دهند، این است که منافذ باز پوست را قبل از ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌بندد. به همین دلیل است که این روش یک راهکار پیشگیری و درمان محسوب می‌شود. حال سوال اینجاست که چرا آن را باید در شب استفاده کنید؟

رتینوئیدها میزان حساسیت پوست را به اشعه UV افزایش می‌دهند و باعث می شود پوست شما دچار سوختگی شود، از این رو باید آن را در شب در هنگام خواب استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است زنان باردار نباید از این ماده استفاده کنند.

فرم عضویت در گروه واتساپ

مشاوره رایگان

خدمات(ضروری)
  •  استفاده ازماسک زغال فعال و خاک رس برای جلوگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه:

یکی از روش‌های دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، ماسک زغال فعال و خاک رس است. این ماسک برای جلوگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه و کاهش تجمع چربی‌ها در منافذ باز پوست مناسب هستند. نکته مهم این است که نباید از این ماسک‌ها بی رویه استفاده کنید، چرا که آن‌ها باعث خشکی پوست و ترک خوردن آن می‌شوند. بهتر است در هفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

 

  • با آرایش به رختخواب نروید!!

یکی از عواملی که باعث می‌شود، بینی و پوست شما جوش سرسیاه بزند این است که با آرایش به رختخواب بروید. از هر خانمی که سوال کنید، می‌گویند سخت‌ترین کار ممکن بعد از یک روز طولانی پاک‌کردن آرایش و شست و شوی پوست است. اما اگر حس این کار را نداشته باشید و شب همان طور با مواد آرایشی به رختخواب بروید، شک نکنید که به مرور زمان، جوش‌های سر سیاه را بر روی بینی خود مشاهده خواهید کرد. چرا که آن‌ها در طول شب منافذ پوست شما را مسدود می‌کنند که همین امر عامل مهمی در به وجود آمدن جوش است حال فرقی نمی‌کند جوش‌های سر سیاه یا هر گونه جوش دیگری. همچنین هنگامی که آرایش به مدت طولانی در طی شبانه‌روز بر روی پوست شما ماندگار باشد باعث تولید کیسه‌های چربی کوچک در زیر چشم‌ها می‌شود.

درمان جوش های سر سیاه بینی

درمان جوش‌های سر سیاه به روش پزشکی:

مواردی که در بالا ذکر کردیم روش‌های خانگی بودند که به بهبود و کاهش جوش‌های سر سیاه بینی کمک می‌کنند. اما روش‌های پزشکی نیز در درمان و پاکسازی این جوش‌ها بسیار مفید واقع می‌شوند.

یکی از راهکار بسیار خوب پزشکی در خصوص پاکسازی عمقی پوست و درمان جوش‌های سرسیاه روش پیلینگ کربن و دستگاه فیس آپ است. این دو روش پزشکی سطح پوست شما لایه برداری می‌کنند که این خود باعث می‌شود سلول‌های مرده از روی پوست شما از بین بروند و منافذ پوستی شما پاکسازی شود و باز گردند.

اما به طور کلی جوش‌های سرسیاه بر روی پوست و بینی شما بر اثر عوامل زیر بر روی پوست شما پدیدار می‌شوند:

  • بی‌نظمی هورمونی
  • استفاده از آرایش بیش از حد (و ماندن آن تمام شب روی پوست)
  • قرار گرفتن در معرض سموم و آلاینده‌ها

علت جوش های سرسیاه بینی

علت جوش زدن روی بینی چیست؟

اما چرا این جوش‌ها علاوه بر پوست بر روی بینی نیز نمایان می‌شوند یا به طور کلی، اصلا چرا باید بینی ما جوش بزند؟

دلایل بسیار مختلفی وجود دارد که باعث جوش زدن روی بینی می‌شوند که عبارتند از:

  1. تغذیه ضعیف می‌تواند باعث جوش‌های سرسیاه و یا به طور کلی جوش بر روی بینی شما شوند.
  2. آلودگی، همان گونه که در بالا ذکر کردیم آلودگی‌ها یکی از عواملی هستند که منافذ پوست را مسدود می‌کنند که همین امر باعث ایجاد جوش می‌شوند. بینی ما نیز در معرض این آلودگی‌ها است، به همین دلیل جوش بر روی بینی هم ایجاد می‌شود.
  3. با تغییرات هورمونی همان‌گونه که پوست صورت جوش می‌زند، بینی نیز جوش می‌زند.
  4. بهداشت نامناسب، یکی از مواردی است که باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه بر روی بینی می‌شوند.
  5. عوامل ژنتیکی، بسیار از جوش‌ها ممکن است ارثی و ژنیتکی باشد. این عامل در بسیاری از افراد شایعه است.

 

سخن آخر:

جوش‌های سر سیاه روی بینی همیشه آزار دهنده هستند به همین دلیل بهتر است همیشه مراقب باشیم که قبل از این که آن‌ها را بر روی پوست و یا بینی خود ببینیم، از بوجود آمدن آن‌ها پیشگیری کنیم. میکرودرم یکی از خدماتی که باعث می‌شود منافذ باز پوست و جوش‌های سرسیاه از بین بروند.

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *