لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد با استفاده از پرتوهای نورانی و تخریب فولیکول‌های مو به توقف رشد موهای اضافی کمک می‌کند. کلیه افراد به ویژه خانم‌ها نیاز به حذف موهای زائد خود به صورت روزانه دارند. این کار با انواع روش‌های قدیمی مانند اصلاح با تیغ، اپیلاسیون، موم و یا وکس صورت می‌گیرد که اغلب دردآور و دارای عوارض زیادی هستند.

بریدن و زخمی کردن بدن، ایجاد سوزش، خراش یا آسیب وارد کردن به لایه‌های سطحی پوست از جمله عوارض رایج این روش‌ها هستند. در این حال در برخی موارد مانند زیر بغل و ناحیه بیکینی این عوارض غیر قابل تحمل هستند.

از اینرو لیزر موهای زائد زیر بغل جایگزین مناسبی برای رفع موهای اضافی این ناحیه است. لیزر موهای زائد زیر بغل به دلیل وجود غدد لنفاوی، غدد عرق و تعداد زیادی رگ‌های خونی و پوست نازک این ناحیه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. کوچکترین کوتاهی و غفلت در لیزر زیر بغل می‌تواند عوارض جدی برای بیمار داشته باشد. به خاطر همین موضوع توصیه می‌شود که برای لیزر موهای زائد زیر بغل و بیکینی به کلینیک‌های تخصصی و متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

تعرفه لیزر موهای زائد

لیزر چگونه باعث حذف موهای زائد زیر بغل می‌شود؟

عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد بر اساس تابش لیزر بر موهای اضافی است. عمق نفوذ لیزر حداکثر تا ۲ میلیمتر بوده و تنها ملانین فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد. با توجه به اینکه رنگدانه‌های پوست تحت فرکانس‌های متفاوت از رنگدانه‌های مو به جذب پرتوهای لیزر اقدام می‌کنند لذا در زمان لیزر، اشعه لیزر تنها توسط فولیکول‌های مو جذب می‌شود.

حال اگر دستگاه انتخاب شده متناسب با پوست و مو فرد نباشد و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو و هم‌چنین توسط اپراتور متخصص و دوره دیده این کار انجام نگیرد، عوارض متعددی متوجه فرد می‌شود. قرمزی پوست، التهاب و تورم، درد، خارش، خشکی پوست، پوسته پوسته شدن، تاول، سوختگی، تغییر رنگ پوست محل لیزر، عفونت و صدمه دیدن چشم از جمله عوارض ممکن بشمار می‌آیند.

لیزر موهای زائد زیر بغل به دلیل پوست نازک و حساس این ناحیه و وجود انواع غدد عرقی و لنفاوی موجب سوزش، نفوذ عفونت به سیستم داخلی بدن می‌گردد. از طرفی به دلیل محیط مرطوب زیر بغل بهبودی عوارض مذکور دیر صورت می‌گیرد. افرادی که برای لیزر موهای زائد زیر بغل خود اقدام می‌کنند، نیاز دارند که قبل از لیزر با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنند. هم‌چنین انتخاب دستگاه لیزر مناسب و اپراتور ماهر و دوره دیده در کاهش عوارض بسیار موثر است.

 

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل

در چه صورتی دچار عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل می‌شویم

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل نسبت به سایر مناطق بدن شدیدتر و جدی‌تر است. پوست نازک این محل، وجود تعداد زیادی رگ‌های خونی و غدد مختلف در زیر بغل حساسیت این محل را نشان می‌دهد. واقعیت این است که لیزر موهای زائد زیر بغل در صورتی دارای عوارض است که نکات مهم قبل، حین و بعد از لیزر رعایت نشود. این موضوع در کنار مراجعه به کلینیک تخصصی لیزر، پزشکان متخصص پوست و مو، دستگاه‌های لیزر مجهز و مدرن، محیط بهداشتی و رعایت کلیه نکات حرفه‌ای و مراقبتی انجام می‌گیرد.

سالن‌های آرایشی، مراکز غیر مجاز و افراد غیر ماهر که با هزینه های کم اقدام به لیزر موهای زائد می‌نمایند، در واقع سلامت افراد را با اخذ هزینه‌های کمتر و کار غیر تخصصی تهدید می‌کنند. نکته مهم در لیزر موهای زائد استفاده از طول موج و مدت زمان مناسب برای لیزر است. پوست سفید، گندمی، سبزه و سیاه و رنگ موهای بلوند، قهوه‌ای، طلایی و مشکی هر کدام نیاز به طول موج مناسب با خود را دارند.

افراد غیر متخصص که کار کردن با دستگاه لیزر را نمی‌دانند و یا مراکزی که تنها از یک دستگاه برای تمام انواع پوست و مو استفاده می‌کنند، امکان بروز عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل را افزایش می دهند. در این میان استفاده از دستگاه‌های مشترک برای تمام افراد امکان انتقال انواع بیماری‌های عفونی و قارچی را افزایش می‌دهد. نکته دیگر این است که برخی مراکز و افراد غیر حرفه‌ای از دستگاه‌های با طول موج قوی‌تر به عنوان عملکرد قوی تر استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه به ساختار دستگاه‌ها و اینکه کدام دستگاه برای کدام پوست مناسب است آشنایی ندارند موجب سوختگی و بروز عوارض جدی بر روی پوست می‌شود.

 

قبل از لیزر موهای زائد زیر بغل چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

قبل از لیزر موهای زائد زیر بغل، محل را با تیغ اصلاح کنید. استحمام قبل از لیزر و عدم استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون نیز توصیه می‌شود. برای افزایش کارایی لیزر زیر بغل حداقل یک ماه قبل از جلسه لیزر از اپیلاسیون، موم و وکس زیر بغل خودداری کنید.

روش‌های مذکور موجب کندن ریشه‌های مو و کاهش عملکرد لیزر می‌شود. عدم استفاده از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین حداقل یک ماه قبل از لیزر موهای زائد الزامی است. دقت داشته باشید که در زمان اصلاح زیر بغل قبل از لیزر، خراش و بریدگی بر روی پوست ایجاد نشود. در صورت ایجاد خراش و زخم امکان به تاخیر افتادن جلسه لیزر وجود دارد.

مراقبت بعد از لیزر کردن عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل

چه مراقبت‌هایی را باید بعد از انجام لیزر موهای زائد زیر بغل داشته باشیم؟

پس از اتمام لیزر موهای زائد زیر بغل تا حداقل یک روز پس از لیزر، ممکن است احساس سوزش، خارش و درد داشته باشید. برای کاهش قرمزی و التهاب زیر بغل از کمپرس یخ استفاده کنید. تعداد قالب یخ را در نایلون قرار داده و دور دستمالی بپیچید. سپس به تناوب دستمال را بر روی زیر بغل خود به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید. این کار موجب التیام محل خواهد شد. از دیگر موارد مهم عدم استحمام با آب داغ، استخر، سونا و جکوزی به مدت سه روز پس از لیزر است. این کار امکان عفونت و التهاب را کاهش می‌دهد.

نپوشیدن لباس‌های تنگ، عدم فعالیت های زیادی که موجب تعریق می‌شود و عدم اصلاح زیر بغل تا چند روز از دیگر نکات مراقبتی پس از لیزر است. پس از لیزر موهای زائد زیر بغل از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید تا دو هفته اجتناب کنید. هم‌چنین از کرم‌های ضد آفتاب قوی استفاده کنید. در نهایت عدم استفاده از انواع خوشبو کننده‌های زیر بغل، اسپری، دئودورانت و کرم‌ها و عطرهای قوی تا یک هفته پس از لیزر به کاهش التهاب، سوزش زیر بغل کمک می‌کند.

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل

برای لیزر موهای زائد زیر بغل کجا بریم؟

زیر بغل یکی از نواحی حساس و مهم بدن انسان است. با توجه به مطالب گفته شده در بالا، برای لیزر موهای زائد زیر بغل مراجعه به مراکز درمانی مجاز و پزشکان متخصص توصیه می‌شود کلینیک اکسیر با بهره‌مندی از مجموعه‌ای از بهترین پزشکان متخصص پوست و مو و اپراتورهای متخصص و دوره دیده، لیزر موهای زائد زیر بغل را بدون هیچ‌گونه عوارضی انجام دهند.

هم‌چنین کلینیک زیبایی اکسیر دارای انواع دستگاه‌های لیزر پیشرفته و تجهیزات مدرن در محیطی کاملا استریل و بهداشتی، کمک موثری در کاهش عوارض و مشکلات لیزر در بردارد. مراجعه کنندگان کلینیک اکسیر قبل از انجام لیزر موهای زائد از خدمات مشاوره پزشک متخصص بهره‌مند شده در طول درمان و پس از آن کلیه نکات مراقبتی در مورد آنها رعایت می‌شود. ارسال مراقبت‌های قبل از لیزر به افراد کمک بزرگی به افزایش عملکرد لیزر و کاهش عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل می‌کند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت حضوری جهت انجام لیزر با ما تماس بگیرید یا از طریق شبکه های اجتماعی از پیشنهادات ویژه‌ی ما با خبر شوید.

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *