سوالات متداول لیزر موهای زائد

 

سوالات لیزر موهای زائد برای راهنمایی شما عزیزان وجود دارد، در صورتی که سوال شما در این بخش نبود با کارشناسان اکسیر تماس بگیرید

 

سوالات متداول لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از موهای زائد می‌باشد. در این روش از پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. همچنین در این روش نور لیزر به صورت مستقیم، به فولیکول مو برخورد می‌کند و آن‌ها را تخریب می‌کند.

فرآیند حذف موهای زائد به چه صورت است؟

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی است که در آن از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود. نحوه انجام لیزر موهای زائد به این صورت است که لیزر پرتویی از نور ساطع کرده که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود که به فولیکول مو آسیب می‌رساند. این آسیب از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند.

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی باعث قرمزی، تورم، خارش و جوش می‌شود؟

انجام لیزر ممکن است در کسانی که پوست حساس‌تری دارند ایجاد قرمزی و کمی التهاب نماید؛ همانند زمانی که وکس انجام می دهید؛ شما در چند جلسه اول درمان ممکن است با لیزر دچار تورم و خارش پوست روبرو  شوید و بروز قرمزی پوست به عنوان یکی از عوارض جانبی لیزر بسیار شایع است. شما می‌توانید از ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست و کاهش التهاب استفاده کنید. همچنین می توانید با توصیه پزشک پوست خود از راه کار هایی که پزشک پیشنهاد می دهند استفاده نمایید.

تاثیر لیزر بر موهای زائد چگونه است؟

اشعه لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و فولیکول موی شما را هدف می‌گیرد و آن را از بین می‌برد.

این فولیکول برای رشد مجدد به زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل لیزر موهای زائد موثرترین روش برای رفع موهای زائد شما به نسبت بقیه روش‌ها می‌باشد.

 

لیزر موهای زائد بر روی کدام قسمت‌های بدن موثرتر است؟

لیزر موهای زائد بر روی تمامی قسمت‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ لیزر موهای زائد بر روی پوست روشن با موهای ضخیم و تیره رنگ تاثیر بیشتری دارد؛ می‌توانید اکثر قسمت‌های بدن را لیزر کنید از جمله  ساعد، بیکینی، ساق پا و زیر بغل

آیا یک جلسه یا دو جلسه لیزر می‌تواند کافی باشد؟

از آنجا که اثر لیزر بر روی آن دسته از موهایی است که در دوره رشد خود قرار دارند و بر مو های غیرفعال اثر نمی گذارد این تعداد جلسات برای تحت تاثیر قرار دادن همه فولیکول‌های مو کافی نخواهد بود. برای نتایج دقیق و کامل به برنامه زمانی لیزر خود پایبند باشید وگرنه مجبور می‌شوید آن را از اول شروع کنید.

لیزر مو های زائد روی چه کسانی بیشترین اثر را دارد؟

تاثیر این روش روی افرادی که موی تیره و پوست روشن داشتند بیشتر است. ولی امروزه با تکنولوژی‌های جدید به کار گرفته شده در دستگاه‌ها برای هر تناژ رنگ پوست و مو این امکان فراهم شده است که از لیزر موهای زائد بهره ببرند.

آیا دستگاه و فرکانس لیزر مو برای پوست‌های تیره با پوست‌های روشن متفاوت است؟

لیزر موهای زائد، توسط دستگاه لیزر موی کندلا الکساندرایت را می‌توان روی پوست اکثر ایرانیان انجام داد! با توجه به تحقیقات انجام گرفته نوع پوست اکثر زنان و مردان ایرانی در طیف روشن تا سبزه  قرار دارد. چون لیزر کندلا الکس طول موج را در محدوده فرو سرخ (۷۵۵ نانومتر) تولید می‌کند، با تنظیم مناسب مدت پالس‌ها و اندازه اشعه لیزر می‌توان موهای زائد این نوع پوست‌ها را به راحتی و با سرعت قابل قبول از بین برد.

پوست بدن من تیره است، آیا لیزر مو برای من مناسب است؟

همانطور که اشاره شد چون اشعه لیزر باید توسط رنگدانه (فولیکول با ملانین) جذب شود؛ هرچه پوست تیره تر باشد امکان نفوذ لیزر و رسیدن به ریشه مو کاهش پیدا می‌کند،چون ملانین موجود در اپیدرم پوست تیره آن را جذب می‌کند جذب بیش از حد انرژی لیزر کندلا (با طول موج خاص الکساندرایت) توسط ملانین اپیدرم در پوست‌های تیره علاوه بر اینکه به پوست آسیب وارد کرده است برای فرد مشکلاتی ایجاد می‌کند، نتیجه مطلوب را روی حذف موهای زائد نخواهد داشت البته شرکت کندلا افرادی که پوست‌های تیره‌ای دارند را نیز تنها نگذاشته و دستگاه لیزر موی کندلا مکس از سری جنتل پرو را به این منظور طراحی کرده است که با استفاده از تنظیم مدت زمان پالس‌ها و اندازه اشعه لیزر بتوان پوست‌هایی که تیره هستند و تا حدی برنزه شده اند را لیزر کرد.

اگر برنزه کرده باشم، آیا می‌توانم لیزر مو انجام دهم؟

افرادی که پوست خود را برنزه کرده اند باید مدتی حدود ۴ تا ۶ ماه منتظر بمانند تا پوست آن‌ها به رنگ طبیعی خود برگردد و سپس اقدام به انجام لیزر توسط دستگاه Candela Alex کنند در دستگاه کندلا یگ ۲۰۱۹ گزینه‌هایی نیز در نظر گرفته شده که با استفاده از تنظیم مدت زمان پالس‌ها و اندازه لکه لیزر بتوان پوست‌هایی که تا حدی برنزه شده‌اند را لیزر کرد البته این تنظمیات باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام گیرد بنابراین در کل بهتر است که پیش از برگشتن رنگ پوستتان به حالت طبیعی از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید.

آیا باید حتما تمامی دوره جلسات لیزر را تمام کنم؟

موهای بدن در دوره‌های مختلف رشد می‌کنند و پس از آن رشد آنها متوقف می‌شود .لیزر بر روی ان دسته موهایی اثر می‌گذارد که در مرحله رشد خود هستند در واقع موهایی که در مرحله رشد خود نیستند هیچ آسیبی نمی‌بینند چرخه رشد و مرگ مو در طی چند هفته اتفاق می‌افتد پس از آن مو به دوره استراحت وارد می‌شود که ممکن است ۲۴ هفته به طول انجامد طول این دوره در افراد مختلف متفاوت است بنابراین داشتن برنامه دقیق و منظم برای لیزر بسیار مهم است. چون در این صورت است که می‌توان موهای در حال رشد بیشتری را با لیزر از بین برد.

آیا کاهش موها به صورت همیشگی خواهد بود؟

لیزر موهای زائد روشی امن و مطمئن برای از بین بردن موهای زائد بدن است؛ و چون در دستگاه لیزر الکساندرایت مستقیما فولیکول مو هدف قرار می‌گیرد بنابراین می‌توان گفت که  حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مو ها بعد از جلسه آخر به طور دائم برطرف می‌شوند و امکان رشد آن‌ها از بین می‌رود. انجام یک یا دو جلسه سالیانه می‌تواند پوست بدون مو و لطیف را برای شما  فراهم کند.

عوارض لیزر مو های زائد چیست؟

در صورتی که احتیاط‌های لازم پیش از اقدام به لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت رعایت شود معمولاً مشکلی هنگام استفاده از این لیزر پیش نمی‌آید. به همین علت متخصصین لیزر به بیماران توصیه می‌کنند که چندین هفته پیش از انجام لیزر در معرض نور آفتاب قرار نگیرد و همچنین روز قبل از لیزر، پوست خود را شیو کنند. همچنین پوست آنها باید عاری از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی مانند لوسیون و مام باشد.

آیا لیزر بیکینی درد دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم به طور کلی ممکن است کمی درد را تجربه کنید ولی آنقدر نیست که غیر قابل تحمل باشد دستگاه لیزر کندلا با استفاده از تکنولوژی سیستم خنک‌کننده DCD (اسپری کریوژن) و ACC (دمیدن هوای سرد روی پوست) قبل و بعد از تاباندن اشعه لیزر در دستگاه های لیزر موی کندلا سری جنتل مکس پرو باعث می‌شود دردی که حین انجام لیزر مو تحمل می‌کنید کاملا قابل تحمل و بسیار کمتر از اپیلاسیون است.

آیا لیزر پوست را سفید می‌کند؟

موهای زیر پوستی و یا فولیکول‌ها و ریشه‌های درشت مو در زیر پوست به ویژه نواحی که دارای موهایی که ضخیم‌تر هستند (برای مثال بیکینی و زیربغل) باعث ایجاد ظاهری تیره روی سطح پوست می‌شوند همین موضوع باعث می‌شود در برخی افراد پوست نواحی مانند زیربغل و بیکینی و یا نواحی مانند کشاله ران، ساق پا و غیره تیره‌تر به نظر برسد. لیزر موهای زائد فولیکول‌های درشت را از این مناطق در زیر پوست تخریب کرده و باعث ایجاد پوستی روشن‌تر می‌شود.

آیا ممکن است لیزر سبب بروز غدد سرطانی در درون بدن یا پوست شود؟

خیر چنین چیزی علمی نیست زیرا عمق نفوذ لیزرهای درمانی فقط چند میلی‌متر است و روی فولیکول‌های مو اثرگذار است و به بافت‌های مجاور لطمه‌ای وارد نمی‌‎کند ضمن این که اگر این روش بیماری خاصی را تشدید کند و حتی اگر یک مورد از این موارد گزارش شود فورا توسط سازمان غذا و دارو آمریکا منسوخ خواهد شد.

آیا لیزرموهای زائد منجر به نازایی می‌شود؟

خیر، لیزر موهای زائد به هیچ وجه باعث ایجاد ناباروری نمی‌شود.

تابش پرتو لیزر موهای زائد به گونه‌ای است که فقط از لایه اپیدرم پوست عبور می‌کند و فولیکول‌های مو ناحیه درم پوست را هدف قرار می‌دهد. به عبارتی دیگر، عمق نفوذ لیزر در پوست نه‌تنها در ناحیه بیکینی، بلکه در کلیه نقاط بدن فقط تا ریشه مو است.

آیا لیزر برای مردان انجام می‌شود؟

بله لیزر آقایان نیز انجام می‌شود که کم اثرتر از لیزر خانم‌ها است زیرا هورمون های مردانه سبب مقاومت موها در برابر لیزر می‌شوند و به همین علت آقایانی که تمایل به لیزر دارند باید جلسات یادآور سالیانه انجام دهند. آقایان از لیزر برای آنکادر نمودن ریش؛ پشت گردن، لیزر موهای زائد گوش و زیر بغل یا سینه می‌توانند استفاده کنند.

فاصله مناسب جلسات لیزر چقدر باید باشد؟

لیزر موهای زائد طی چندین جلسه روی یک ناحیه از بدن انجام می‌گیرد و مراجعه‌کننده باید در فواصل زمانی معینی برای تکرار جلسات لیزر به کلینیک زیبایی اکسیر مراجعه کند فاصله زمانی میان دو جلسه لیزر موهای زائد، معمولا بین ۴ تا ۶ هفته برنامه‌ریزی می‌گردد و به میزان رشد موهای بدن، تراکم آنها بستگی دارد در فرآیند رشد طبیعی موهای زائد؛ مو در مراحل مختلفی قرار می‌گیرد و اثر بخشی لیزر فقط محدود به آن دسته از موهایی است که در فاز رشد و فعالیت قرار دارند بنابراین اگر فولیکول مو در فاز خواب باشد لیزر روی آن بی‌تاثیر است به همین دلیل جلسات درمانی لیزر باید در فواصل زمانی مشخص تکرار شوند تا تمامی موها تحت تاثیر لیزر قرار بگیرند.

قبل از لیزر باید موها را شیو (shave) کرد؟

ناحیه مورد نظر باید ۱۲ تا ۱۴ ساعت قبل از جلسه لیزر بدون ایجاد بریدگی یا زخم با تیغ نو شیو شود.

هزینه و قیمت لیزر موهای زائد

قیمت و هزینه لیزر موهای زائد به وسعت ناحیه‌ای که می‌خواهید لیزر انجام دهید بستگی دارد. در کلینیک زیبایی اکسیر ما تمامی لیزرهای خود را به قیمت دو سال قبل انجام می دهیم . و از پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد استفاده می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید با مرکز تماس بگیرید و یا از طریق چت واتساپ پیام بگذارید.

فواید استفاده از لیزر چیست؟

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • دائمی بودن این روش
  • بدون وجود حساسیت و قرمزی و درد

سوال دیگری دارید؟! می‌توانید سوال خود را از اکسیر بپرسید

خدمات(ضروری)
سوالات متداول زیبایی