جوانسازی با لیفت نخ

جوانسازی با لیفت نخ ؛همانطور که همه ما می‌دانیم، شادابی برای همیشه دوام ندارد. و پوست فرم ثابت خود را حفظ نخواهد کرد. هرچه افراد پیرتر می‌شوند، پوست آن‌ها لاغرتر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه چین و چروک‌ها در صورت ظاهر شده و پوست شل می‌شود. تا پیش از این استفاده از روش‌های جراحی لیفت صورت بسیار مورد توجه بود اما افرادی که به سراغ این روش‌ها می‌رفتند افراد معدودی بودند که علاوه بر برخورداری از شرایط مالی نسبتا خوب ترسی از جراحی‌های تهاجمی نداشتند اما اکنون با توجه به استقبال از روش‌های زیبایی پوست دانش پزشکی در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته و روش‌های کم تهاجم تری را جایگزین روش های تهاجمی سابق کرده است.

حالا افراد می توانند با ایمنی بیشتری به سراغ این روش‌ها بروند. لیفت پوست صورت با نخ یکی از متداول‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است که اکنون مورد توجه قرار گرفته، اما پیرامون این روش نکات و پرسش‌هایی مطرح است که باید قبل از انجام آن به آن‌ها واقف باشید.

 

لیفت با نخ چیست؟

با گذشت زمان، تغییراتی در فرم صورت و شکل ظاهری آن به دلیل تغییرات مربوط به: سن و قدرت و کشش پوست صورت، از دست دادن چربی، استخوان و غضروف ایجاد می‌شود لیفت با نخ، نوعی درمان کم تهاجم و جوان‌کننده است که با استفاده از نخ‌های جراحی تخصصی، افتادگی پوست را در قسمت میانی صورت، فک و گردن درمان می‌کند و ظاهری جوان تر ایجاد خواهد کرد.

تعرفه جوانسازی

لیفت با نخ چگونه کار می‌کند؟

جوانسازی با لیفت نخ صورت، به تدریج تولید کلاژن را تحریک می‌کند تا حجم از دست رفته زیرین پوست باز یابد و خطوط و چین و چروک‌های عمیق را از بین برد.

در این روش جوانسازی پوست از چند نوع نخ استفاده می‌شود. Silhouette Soft برای درمان علائم پیری و ایجاد ظاهری شاداب و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع نخ برای مردان و زنان مناسب است و یک اثر دوگانه لیفت فوری و بازسازی طولانی مدت کلاژن را ایجاد خواهد کرد.

Silhouette Soft از بخیه‌های اسید پلی لاکتیک قابل جذب ساخته شده است که برای کمک به تحریک تولید کلاژن پوست بسیار موثر است این نخ‌ها با استفاده از یک سوزن (بدون هیچ برشی) به زیر پوست وارد می‌شوند تا بافت افتاده در مناطق دارای افتادگی را لیفت کند.

جوانسازی با لیفت نخ مزایای لیفت با نخ چیست؟

استفاده از روش جوانسازی پوست صورت را نخ بسیار هستند که در ادامه برخی از مزایای این روش را می‌خوانید:

  • حجیم کردن گونه‌ها
  • برطرف‌کردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
  • برطرف‌کردن چین و چروک های پوست
  • درمان افتادگی گونه و پوست نواحی فک

 

مزیت جوانسازی با لیفت نخ  نسبت به جراحی لیفت صورت

  • دوره نقاهت کوتاه‌مدت
  • بی‌نیاز از بیهوشی کامل و استفاده از بی‌حسی موضعی
  • عوارض کمتر
  • هزینه کمتر

 

روش‌های مختلف لیفتینگ نخ: NovaThreads و Silhouette InstaLift

روش های NovaThreads و Silhouette InstaLift به منظور بالا بردن بافت صورت توسط FDA تأیید شده‌اند. با این حال، در حالی که این روش‌ها به مکانیسم عملکردی مشابه متکی هستند و هر دو نتایج عالی دارند، اما تفاوت‌های اساسی بین آنها وجود دارد که بیماران باید از آن‌ها آگاه باشند. در ادامه، چگونگی انجام این دو روش بررسی می‌شود:

 

NovaThreads

NovaThreads بخیه‌هایی است که از ماده زیست سازگار به نام PDO ساخته شده است، که برای جذب مجدد توسط بدن طراحی شده است. NovaThreads حدود چهار تا شش ماه در جای خود باقی‌مانده و پس از آن مرحله به آرامی توسط بدن فرد حل می‌شود با این حال، بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که نتایج لیفت NovaThreads خود را برای یک سال یا بیشتر پس از درمان مشاهده کنند. تاثیر طولانی مدت این روش به دلیل تحریک کلاژن سازی بالا است.

 

NovaThreads در انواع مختلفی وجود دارد:

  • خاردار
  • صاف
  • خمیده

بخیه‌های صاف لیفت کمتری ایجاد می‌کنند، اما برای تحریک کلاژن بسیار عالی هستند. بخیه‌های صافی در نقاط استراتژیک اطراف صورت استفاده می‌شوند، مانند گوشه دهان یا در امتداد ابروها که علائم پیری در آن ها آشکار است از طرف دیگر بخیه‌های خاردار برای اینکه پوست را به آرامی عقب برده و گونه‌ها را بلند کند، نزدیک خط مو قرار می‌گیرد.

قرار دادن NovaThreads برای بیمار نسبتاً سریع و آسان است در این روش ابتدا از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس شدن مناطقی که قرار است تحت درمان قرار گیرند، استفاده می‌شود و سپس از یک ابزار کوچک (یک کانول یا سوزن نازک) برای قرار دادن نخ‌های زیر پوست استفاده می‌شود این فرایند معمولاً بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن بیمار می‌تواند به کارهای روزانه خود ادامه دهد.

 

Silhouette InstaLift

Silvaette InstaLift مانند NovaThreads به استفاده از بخیه‌های موقت زیست سازگار برای بلند کردن صورت متکی است.

 

Silhouette InstaLift

بیشتر از تحریک تولید کلاژن بر روی کشیدن پوست متمرکز است، البته لازم به ذکر است که هر دو روش این هدف  را محقق می‌کنند بنابراین نخ‌های استفاده شده در طی این روش تا حدودی متفاوت طراحی شده‌اند.

به صورتی که به جای اینکه صاف یا خاردار باشند، حاوی تعدادی ناهمواری هستند که با مخروط‌های ریز در هم آمیخته شده‌اند و در گرفتن بافت تاثیر گذارند این امر باعث می‌شود نخ‌ها پوست بیشتری را جمع کنند و باعث ایجاد لیفت قابل توجه تری در گونه ها می شوند نخ های Siluette InstaLift برای ایجاد نتایج نسبتاً طولانی نیز طراحی شده اند. بیماران می توانند انتظار داشته باشند که از تأثیر Silhouette InstaLift خود به مدت یک تا سه سال لذت ببرند. این روش به طور متوسط ​​حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. از سوزن نازک مخصوص طراحی شده برای قرار دادن نخ‌ها در پوست استفاده می‌شود و درد بیمار را به حداقل می‌رساند.

بیماران گاهی اوقات پس از انجام این روش درد و تورم خفیف را تجربه می‌کنند، اما معمولاً با مسکن‌های بدون نسخه می‌توان آن را بهبود بخشید. از این رو، بعد از استفاده از Silhouette InstaLift افراد می‌توانند به فعالیت روزانه خود باز گردند.

 

جوانسازی با لیفت نخ 

آیا درمان بی‌خطر است؟

  1. از آنجا که نخ‎‌های PDO از طریق سوزن وارد می‌شوند و نه از طریق جراحی سنتی و به طور طبیعی توسط پوست جذب می‌شوند، بسیاری از عوارض جانبی مرتبط با روش‌های جوانسازی با لیفت نخ  قدیمی و جراحی‌های تهاجمی، مانند عفونت پوست و شکستن نخ را در پی ندارند.
  2. میزان بروز کبودی و تورم در این روش بسیار کم است. برخی از بیماران ۳ تا ۵ روز پس از عمل تورم و قرمزی خفیف در نواحی لیفت را تجربه می‌کنند. و ممکن است تا ۱۴ روز احساس خفیف “تنگی پوست” داشته باشند که طبیعی است.
  3. این روش برای بیماران مبتلا به بیماری خود ایمنی، هپاتیت B و C ، عفونت اچ‌آی‌وی، بانوان باردار و  یا شیرده، افراد مبتلا به انعقاد خون و عفونت و همچنین افراد با سابقه تشکیل کلوئید انجام نمی‌شود.

جوانسازی با لیفت نخ 

۸ نکته مهم درباره لیفتینگ پوست با نخ

لیفت با نخ یک روش جزئی است که شامل قرار دادن نخ‌های ساخته شده از مواد زیست سازگار مانند Polydioxanone (PDO) و Poly-l-lactic acid در زیر پوست و کشیدن آن‌ها است. این نخ‌ها در اثر اثرات مکانیکی فوراً پوست را بلند می‌کند. وجود نخ‌های لیفت سلول‌های پوست را به تولید کلاژن جدید ترغیب می‌کند که به دستیابی به ظاهر جوان برای مدت زمان طولانی کمک می‌کند. اگر به فکر لیفت با نخ هستید، در ادامه به این ۸ نکته طلائی دقت کنید:

 

روش‌های مختلف استفاده از نخ لیفت

دو روش اصلی روش جوانسازی با لیفت نخ  وجود دارد: NovaThreads و Silhouette InstaLift. در حالی که این دو روش از مکانیسم یکسانی استفاده می‌کنند، تفاوت‌های اساسی بین آنها وجود دارد. نخ‌های نوا از Polydioxanone (PDO) ساخته شده‌اند، که ماده‌ای سازگار با سیستم بدنی است، در نتیجه برای حل شدن توسط بدن طراحی شده است. این نخ‌ها به آرامی حل می‌شوند و به مدت ۶ ماه در بدن باقی می‌مانند.

گفتنی است نخ‌های PDO کمی لیفت ایجاد می‌کنند اما کلاژن بیشتری را تحریک می‌کنند، بنابراین، نتایج ۱ تا ۲ سال طول ماندگاری دارد. نخ‌های Silhouette Instalift از Poly-l-lactic ساخته شده‌اند، که همچنین ماده زیست سازگار هستند نخ‌‎های استفاده شده در این عملیات کمی متفاوت هستند، چرا که با مخروط‌های کوچک پراکنده می‌شوند. این نخ‌ها لیفت بیشتری تولید می‌کنند، اما تولید کلاژن کمتری را تحریک می‌کنند و به مدت ۱۲ ماه در بدن باقی می‌مانند. در نتیجه، نتایج تا ۳ سال ماندگاری خواهد داشت.

 

لیفت پوست با نخ به زمان ریکاوری بسیار کوتاهی نیاز دارد

بیشتر افراد لیفتینگ با نخ را به دلیل کوتاه بودن زمان بهبودی انتخاب می‌کنند به صورتی که برای بهبودی فقط دو روز زمان لازم است، این در حالی است که زمان بهبودی لیفت صورت ۴ هفته بسیار کوتاه‌تر است در حالی که افراد ممکن است کمی احساس درد و تورم داشته باشند، اما به ندرت به مسکن‌های قوی نیاز دارند. بنابراین توصیه‌ می‌شود برای چند روز استراحت کامل در نظر گرفته شود.

 

انتظار واقع‌بینانه نسبت به لیفت پوست با نخ

بخاطر داشته باشید که لیفت با نخ نتیجه‌ای مشابه با جراحی لیفت صورت به شکل تهاجمی نخواهد داشت. اگرچه هر دو افتادگی پوست را بهبود می‌بخشند، اما هر یک به نوعی با دیگری متفاوت است. در حالی که لیفت صورت شامل از بین بردن پوست اضافی و سفت شدن عضلات است، لیفت با نخ فقط تنها پوست‌های شل شده صورت را با خاصیت لیفتینگ بالا می‌کشد با این حال، اگر افتادگی پوستی ملایم یا متوسط ​​دارید، لیفت با نخ برای شما مناسب است و بعد از عمل لیفت با نخ ممکن است انتظار یک نتیجه قابل توجه و ظاهری جوانانه داشته باشید.

 

کاندیدای مناسب برای استفاده از روش لیفتینگ با نخ

همانطور که گفته شد لیفت نخ برای افرادی که دارای افتادگی متوسط هستند بسیار مناسب است. بنابراین، هر فرد بالای ۱۸ سال می‌تواند کاندید مناسبی برای انجام این روش باشد. از طرف دیگر، نخ‌های Silhouette Instalift برای افرادی که بین سنین ۳۰ تا ۵ سال با افتادگی پوست ملایم و متوسط ​​توصیه می‌شود.

 

اجتناب از تمرینات ورزشی و فعالیت جنسی برای مدت کوتاه

در حالی که می‌توان تمرینات سبک مانند پیاده‌روی را پس از یک هفته بعد از عمل از سر گرفت، بسیار مهم است که از هر نوع ورزشی که باعث فشار بر ناحیه تحت درمان می‌شود خودداری کرد. ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری و یوگا معمولاً به مدت یک هفته ممنوع است. در رابطه با فعالیت جنسی نیز قوانین به همین شکل است. برای داشتن روابط جنسی باید یک هفته صبر کنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید.

 

اجتناب از آرایش باید حداقل ۴۸ ساعت بعد انجام لیفت با نخ

بسیار مهم است که اجازه دهید محل های درمان شده به طور کامل بهبود یابند. بنابراین توصیه می‌شود تا ۴۸ ساعت از استفاده از لوازم آرایشی صبر کنید. پس از آن، می‌توانید برای پوشاندن کبودی‌های باقی‌مانده از لوازم آرایشی کنید، اما توجه داشته باشید از مالش شدید صورت خودداری کنید.

 

اجتناب از ایجاد رطوبت و لمس منطقه درمان شده تا ۱۲ ساعت

بعد از عمل نباید حداقل تا ۱۲ ساعت دوش بگیرید و یا قسمت لیفت شده را تمیز کنید توجه کنید که در حین دوش گرفتن، نواحی لیفت شده را با دستمال نشویید و همچنین آن را به مدت ۳ هفته ماساژ ندهید. حداقل ۱ هفته باید از استفاده از شنا، سونا و وان‌های آبگرم خودداری شود. با این حال، برخی از پزشکان توصیه می‌کنند قبل از شروع مجدد این فعالیت‌ها تا تا بهبودی کامل صبر کنید.

 

عواض جانبی لیفت نخ

به دلیل برش‌های کوچک و عدم خون‌رسانی به پوست، این روش در مقایسه با لیفت صورت خطرات و عوارض کمتری را به دنبال دارد علاوه بر این، نخ‌های مورد استفاده در این روش ایمن هستند، چرا که توسط FDA آزمایش و تأیید شده و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند البته ممکن است عوارض جانبی مانند کبودی یا تورم وجود داشته باشد، اما خبر خوب این است که این عوارض به سرعت از بین می‌رود در برخی شرایط نادر، این نخ ممکن است زیر پوست دیده شوند که در این صورت نیز جای نگرانی نبوده، چرا که پزشک می‌تواند نخ‌ها را برداشته و مجددا تنظیم کند.

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

منبع: www.plasticsurgery.org

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *