داشتن ابروهای طبیعی و پرپشت با کاشت ابرو

داشتن ابروهای پرپشت با رعایت این نکات مهم

کاشت ابرو طبیعی متد جدید؛ حتماً شما هم توجه کرده‌اید که در چند سال اخیر مدل‌ها، افراد مشهور و به بیانی دیگر اکثر افراد طرفدار ابروهای پرپشت و ضخیم شده‌اند می‌توان گفت این موضوع نگرانی را برای کسانی که ابرو های پرپشتی داشته و همیشه دغدغه‌ی برداشتن و باریک کردن آن را داشتند از بین برد، اما باعث یکی از دغدغه های کسانی شد که ابروهایی کم پشت و نازک دارند؛ که می‌تواند به دلیل افزایش سن یا به دلیل برداشتن بیش از حد و ژنتیک کم مویی باشد راه‌حل‌های درمانی بسیاری در این زمینه وجود دارد که با تجویز پزشک متخصص می‌توان این مشکل را پیگیری نمود که البته در بیشتر اوقات نتیجه حاصل از این درمان‌‎ها یا موقت بوده و یا با نتیجه‌ی دلخواه شما، فاصله بسیار زیادی دارد.

یکی از بهترین راه‌ها برای پرپشت کردن ابرو و یا تغییر مدل آن برای افرادی که دارای ابروهای کم پشتی هستند یا بخشی از ابرویشان دچار ریزش مو و طاسی شده است کاشت ابروی طبیعی، قابل رشد و دائمی است. کاشت ابروی طبیعی می‌تواند راه حل مناسبی برای پوشش دادن و مخفی کردن انواع اِسکار نیز باشد. در مواردی که ناحیه ابروی فرد اسکار ناشی از سوختگی، آکنه یا زخم، برش، بخیه و یا جراحی وجود دارد و این امر باعث نارضایتی او شده است می‌توان با کاشت ابرو این نواحی را پوشش داد برای آنکه موهای کاشته شده بر روی انواع اسکارها رشد کرده و مثل یک ابروی طبیعی شود، ابتدا باید از وجود خون رسانی زیر پوست ناحیه اِسکار مطمئن شوید. این امر با یک معاینه ساده توسط متخصص قابل تشخیص است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی کاشت ابرو و سود و زیان های آن بپردازیم.

دلایل و عوامل ریزش ابرو

دلایل بسیاری برای ریزش مو چه در قسمت سر و چه در ابروها و در آقایان در ریش‌ها نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تغییرات در هورمون‌ها
  • عفونت‌های داخلی
  • کمبود برخی مواد معدنی مانند آهن
  • اختلالات تیروئیدی (طبق تحقیقات انجام شده بیشترین دلیل ریزش ابرو اختلالات تیروئیدی می‌باشد.)
  • تغذیه نامناسب
  • کمبود ویتامین E
  • کمبود آب
  • کمبود پروتئین
  • ویتامین‌های گروه B مخصوصا بیوتین و…
  • بیماری‌های عمومی یا سیستمیک
  • آلوپسی آره‌تا
  • سوختگی
  • تاتو و هاشور ابرو
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها
  • اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی
  • افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد ریزش ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.
  • اختلالات رفتاری
  • سرطان‌ها و مراحل درمان آن (شیمی درمانی)
  • عوامل فیزیکی مانند تصادفات و صدمات جسمی
  • بالا رفتن سن
  • ایجاد حساسیت و آلرژی
  • عوامل ژنتیکی
  • استفاده از برخی داروها (مثل داروهای ضد التهاب مانند سولینداک، داروهای درمان روانپزشکی مانند لیتیوم و یا دوگزیپین، داروهای کاهش وزن و همچنین داروهای ضد تشنج همگی جز داروهایی هستند که استفاده از آن‌ها منجر به ریزش ابرو می‌شوند. برخی داروهای ضد بارداری نیز باعث ریزش ابرو و مو می‌شود.)

فرقی نمی‌کند که کدام یک از موارد بالا دلیل کم‌پشتی یا ریزش موهای ابروی شما باشد. برای همین است که به فکر کاشت ابرو طبیعی می‌افتیم و سعی در رفع نواقص ابروی خود داریم. احتمالاً بدون در نظر گرفتن دلیل شما به دنبال درمان هستید. البته بهتر است قبل از هر اقدامی برای پر شدن ابروی خود دلیل آن را پیدا کنید چرا که ممکن است یکی از ارگان‌های داخلی به‌وسیله‌ی ریزش ابروهایتان در حال هشدار دادن به شما برای مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند باشد. پس بعد از مطمئن شدن از سلامت داخلی بدن خود به اقداماتی مانند کاشت، تاتو یا …. بپردازید.

 

چه روش‌هایی می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند؟

روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، اما نمی‌توانند ابروهای ضخیم، طبیعی و پرمو برای شما ایجاد کنند. در همه‌ی روش‌های زیباسازی، موردی که بسیار قابل توجه است طبیعی بودن نتیجه برای متقاضیان است. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

 

جلوگیری از ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو

برای درمان خانگی ریزش ابرو استفاده از اسیدهای چرب به شما کمک بسیاری می‌کند. مصرف امگا ۳ و امگا ۶ در کاهش ریزش مو بسیار مؤثر است. همچنین استفاده از مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند مانند گوشت مرغ و ماکیان، تخم‌مرغ و… باعث از بین بردن شکنندگی مو و ضعف آن می‌شود. همچنین استفاده از بادام، بادام زمینی، فندق، انبه و … مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند بهترین راه برای جذب ویتامین E می‌باشد بسیار در درمان ریزش مو مؤثراند. خانواده‌ی غلات نیز مانند جو و برنج می‌تواند منبع خوبی برای برطرف کردن نیاز شما به ویتامین B باشد.

 

کاشت ابرو طبیعی چیست؟

یکی از راه‌حل‌هایی که باعث می‌شود ابروهایتان کشیده و پر پشت به نظر بیاید و یا کم‌پشتی ذاتی ابروهایتان را از بین ببرد کاشت ابرو طبیعی است. اصول و قوانین کاشت ابرو طبیعی نیز مانند کاشت مو می‌باشد و تنها تفاوت آن با کاشت مو این است که در کاشت ابرو به دلیل حساسیت بیشتر، نیاز به دقت و ظرافت بیشتری می‌باشد. به همین دلیل بهتر است در انتخاب کلینیک تخصصی مورد نظر بسیار دقت کنید. به‌طورکلی اگر بخواهیم تعریفی از کاشت ابرو ارائه دهیم، باید بگوییم که کاشت ابرو طبیعی یا همان پیوند ابرو فرآیندی است که در هر کلینیک می‌تواند متفاوت انجام شود اما معمولا رایج‌ترین آن این است که طی آن ابتدا موها را از کناره‌های گوش (به دلیل اینکه موهای کناره گوش نرم‌تر و شبیه به موهای ابرو می‌باشد) برداشت کرده و در امتداد ابروهای فرد کاشت می‌کنند.

همانطور که گفتیم:اصول و روند کاشت ابرو طبیعی مانند کاشت مو است یعنی پس از چند روز موهای ابروی کاشته شده ریزش پیدا کرده و بعد از حدود ۳ ماه موهای جدید ابرو جوانه زده و در نهایت در طول ۹ ماه پس از کاشت ابرو موهای ابرو کامل در آمده و تکمیل می‌شود بهتر است افراد از بهترین روش‌ها برای کاشت ابرو متد جدید  استفاده نمایند تا بدون عوارض و مشکلی بتوانند بهترین تراکم رشد ابرو را با ظاهری طبیعی و در مدت زمانی کوتاه تجربه کنند.

اما موی ابرو دارای چه ویژگی‌هاییست که توجه به آن در کاشت اهمیت دارد؟

ویژگی های مهم در کاشت ابرو

ویژگی‌های مهم در کاشت ابرو

موهای ابرو چند ویژگی‌ بسیار مهم دارند که در کاشت ابرو طبیعی باید توجه زیادی به آن‌ها شود

  1. جهت رشد مو ابرو: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ابرو جهت آن است. جهت ابرو طبیعی موردی است که در کاشت ابرو باید به آن دقت شود.
  2. زاویه قرارگیری ابرو: زاویه‌ی قرارگیری ابرو بدین گونه است که رشد فولیکول آن به صورت زاویه‌دار می‌باشد تا مو روی صورت بخوابد.
  3. موی ابرو به صورت تکی رشد کرده و مانند موی سر از دسته‌های چند تایی تشکیل نشده است.
  4. چرخه‌ی رشد موی ابرو با موهای سر متفاوت است.
  5. توجه به تمامی این نکات کاشت ابرو طبیعی را نیازمند مهارت دقت خاصی می‌کند که هر کلینیکی نتیجه‌ای متفاوت از دیگری داشته باشد. پس بهتر است کلینیکی را انتخاب کنید که نتیجه‌ی آن مطابق میل‌تان باشد.

 

روش‌های کاشت ابرو

اولین روشی که برای کاشت ابرو متد جدید معرفی گردید کاشت ابرو به روش FUT بود که این روش کاشت مو به دلیل داشتن عوارض بسیار مانند جراحی، درد، خونریزی، بخیه، جلسات متعدد و … در مدت زمان کوتاهی منسوخ شد و در کشورهای مختلف نیز از این روش دیگر برای کاشت ابرو استفاده نکردند. به همین دلیل روش‌هایی مانند FIT,FUT,FUE  توصیه نمی‌شوند و بهتر است افراد با انتخاب کلینیک‌های غیر تخصصی از این روش‌ها استفاده نکنند در حال حاضرکاشت ابرو طبیعی “سوپر کاشت ” بهترین روش ارائه شده در کاشت ابرو و مو می‌باشد که به عبارتی روش تکمیلی برای کاشت مو بوده و بدون هیچگونه عوارض، بدون نیاز به بخیه و برش سر برداشت فولیکول‌ها را از طریق سوزن‌های مخصوص انجام داده و فولیکول‌های به دست آمده را توسط سوزن‌های مخصوص لابه‌لای ابروها می‌کارد.

عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو

از عوارض کاشت به روش FUT می‌توان به جلسات متعدد کاشت، جراحی‌های طولانی، بخیه‌های زیاد، درد، خونریزی، تورم در صورت به ویژه چشم‌ها، بیهوشی، خط رویش و مدل مصنوعی و … اشاره کرد. اما با مطرح و اجرا شدن کاشت ابرو طبیعی به روش “سوپر کاشت” تقریبا همه‌ی عوارض یاد شده رفع گردید و حتی برخی از آن‌ها مثل خط رویش و مدل ابرو به نقطه قوتی برای این روش تبدیل شد لازم به ذکر است که در کاشت ابرو با تکنیک سوپر کاشت شما دیگر شاهد عوارض یاد شده نمی‌باشید.

 

سخن آخر

امروزه طبیعی بودن اجزای صورت و اینکه بتوانند بدون آرایش و به صورت طبیعی زیبا به نظر برسند برای افراد بسیار مهم است. کاشت ابرو طبیعی  همانند کاشت ریش و کاشت مو طبیعی با تراکم بالا نیز نیز از مواردی است که نقش بسیار مهمی  در طبیعی جلوه دادن صورت افراد دارد و از آنجا که نمی‌خواهند از مدادها و لوازم آرایشی بسیار استفاده کنند به دنبال روشی طبیعی هستند که لازم نباشد تا مدت‌ها هر روز قسمتی از وقت خود را صرف آرایش کردن و کشیدن ابروهایشان کنند کاشت ابرو متد جدید بهترین و طبیعی‌ترین روش برای طبیعی به نظر رسیدن و زیباتر شدن صورت شماست.

توجه داشته باشید که کاشت ابرو طبیعی باید در مراکز معتبر در این حوزه صورت گیرد. طبیعی به نظر رسیدن ابروهای کاشته شده نقش به سزایی در زیبایی چهره خواهد داشت، بنابراین تمایل به انجام ین کار با قیمت پایین می‌تواند تبعات بعدی را به دنبال داشته باشد . کلینیک زیبایی اکسیر با داشتن تجربه بالا در این زمینه و همچنین برخورداری از متخصصین با تجربه می‌تواند تجربه لذت بخشی را برای شما به ارمغان آورد.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *