تزریق فیلر لب در کلینیک اکسیر

تزریق فیلر لب در کلینیک اکسیر قیمت تزریق ژل


راهنمای کامل تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب؛ لب‌ها به عنوان یکی از ارگان‌های مهم در زیبایی به شمار می‌آیند. ممکن است شما بر اثر افزایش سن و عارضه‌های پوستی از ظاهر لب‌های خود رضایت نداشته باشید یا ممکن است به طور ژنتیکی از لب‌های باریک و کم حجمی برخوردار باشید، حتی ممکن است لب‌های شما دچار عدم تقارن باشند که همیشه مجبور باشید آن را با آرایش پنهان کنید. اما در حال حاضر روش‌های نوینی برای رهایی از این چالش‌ها وجود دارد و آن تزریق ژل لب است.

قطعا می‌دانید که ایران به عنوان مهد جراحی‌های زیبایی بیشترین متقاضیان برای این دست اعمال زیبایی را دارد. از طرفی به دلیل اینکه تزریق ژل از آسان‌ترین روش‌های جوانسازی صورت است طرفداران بسیاری پیدا کرده به طوری اگر سر بچرخوانید چند نفری را در اطرافتان می‌بینید که این جراحی غیر تهاجمی را انجام داده‌اند.

با این حال هنوز اقدام برای این عمل ساده بسیار چالش برانگیز است چراکه با رشد و همه‌گیری تزریق ژل لب در افراد، کلینیک‌ها و سالن‌های آرایشی بدون داشتن تبحر و تجربه در این زمینه اقدام به این کار می‌کنند. بنابراین یافتن کلینیکی مطمئن و پزشکی حاذق در این زمینه خود اولین اقدام برای تزریق ژل لب است. در ادامه بر آنیم تا اطلاعات مفصلی از این جراحی به ظاهر ساده در اختیارتان قرار دهیم.

ساختار لب و تغییرات آن 

همانطور که اشاره شد لب‌ها در طول زمان با علائمی از افزایش سن مواجه می‌شوند.

که کم شدن حجم آن یکی از مهمترین این علائم است. هیالورونیک اسید یکی از مهمترین مواد تولید شده در بدن است که نقش جوانسازی پوست را بر عهده دارد.

البته که وظایف دیگری نیز بر عهده این ماده معجزه‌گر است که پرداختن به آن در این مقال نمی‌گنجد. با افزایش سن از تولید این ماده در بدن کاسته می‌شود از این رو پوست با خشکی، افتادگی و شل شدن و چین و چروک مواجه می‌شود. اما راه‌حل چیست؟ چطور می‌توان جوانی پوست به خصوص لب‌ها را بازگرداند؟

 

ژل-لب-و-خاصیت-آن

ژل لب و خاصیت آن

برای آنکه بتوان جایگزینی برای هیالورونیک اسید از دست رفته پوست یافت تا جوانی از دست نرود می‌توان این ماده را در قالب یک ژل به نقاطی از چهره که دچار کم حجمی شده است تزریق کرد. این ماده به دلیل اینکه در بدن وجود دارد نمی‌تواند عوارض خطرناکی را ایجاد کند، با این حال اگر توسط پزشک غیر متخصص انجام شود و یا مواد تزریق شده مرغوب نباشد می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری نیز داشته باشد. بنابراین اهمیت مراجعه به کلینیک‌های معتبر در همینجا محرز می‌شود.

 

هیالورونیک اسید با خاصیت آبرسانی بالا هیدراته شدن پوست را بر عهده دارد. بنابراین تزریق آن به لب می‌تواند با ایجاد رطوبت بالا جوانی دوباره را به آن برگرداند. سالانه افراد بسیاری با مراجعه به مکان‌ها و سالن‌های آرایشی بدون مجوز دچار آسیب‌هایی شده‌اند که حتی برگشت به حالت قبل نیز غیر ممکن بوده است. بنابراین در ابتدا باید به اعتبار کلینیک و کیفیت نوع مواد اطمینان داشته باشید. کلینیک‌هایی مانند کلینیک زیبایی اکسیر که ارائه‌دهنده خدمات زیبایی است یکی از بهترین مراکز تزریق ژل لب شناخته می‌شود.

 

 

کاربرد ژل لب

اما ژل لب تنها برای افزایش حجم لب‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در بالا اشاره کردیم که برخی افراد برای جبران حجم از دست رفته لب‌ها به تزریق ژل روی می‌آورند، اما همه افراد با این دلیل تزریق ژل را انجام نمی‌دهند.

 

ممکن است تزریق ژل لب به سه دلیل زیر  باشد:

  • فرمدهی
  • برجسته سازی
  • اصلاح فرم لب

تعرفه ژل

هر یک از این دلایل می‌تواند انجام این تزریق را توجیه کند. برخی افراد حجم لب مناسبی دارند اما لب‌هایشان از فرم خوبی برخوردار نیست. برای مثال خط لب بالا را ندارند و یا لب پایین مرز مشخص ندارد. برای این افراد تزریق ژل با هدف فرم‌دهی به لب صورت می‌گیرد.

برخی افراد نیز لب‌های کم حجمی دارند که از حجیم‌سازی ژل لب برای این نقص استفاده می‌کنند که البته بیشترین متقاضیان تزریق ژل لب از این دسته هستند. اما گروه سومی نیز وجود دارد که افرادی هستند که لب‌هایی نامتقارن دارند و یا بر اثر حادثه‌ای لب‌های‌شان دچار آسیب شده است  که البته تزریق ژل برای این دست افراد باید با دقت بیشتری صورت گیرد. برای مثال فردی که در ناحیه لب‌ها دچار سوختگی شده است ممکن است به مواد ژل حساسیت و آلرژی پیدا کرده باشد که باید قبل از تزریق آزمایشات لازم را به عمل آورد. البته توجه داشته باشید که بروز حساسیت و یا آلرژی ممکن است برای افراد بسیار حتی آن‌هایی که دچار آسیب نشده‌اند ایجاد شود، بنابراین در صورت آلرژی و حساسیت باید این مورد را به پزشک اطلاع دهید.

آیا تزریق فیلر لب عارضه‌ای به همراه دارد؟

به طور کلی هیچ جراحی تهاجمی و غیر تهاجمی‌ای وجود ندارد که عارضه‌ای را در پی نداشته باشد، اما توجه داشته باشید که این عارضه می‌تواند کوتاه مدت و طبیعی و یا بلند مدت و غیر طبیعی باشد. عموما تمامی جراحی‌ها چند عارضه طبیعی دارند. تزریق ژل به لب نیز دارای عارضه طبیعی مانند سوزش، درد، تورم و کبودی است. اما اگر این عارضه‌ها شدت یافت و یا طولانی شد باید به پزشک مراجعه کرد. علاوه بر این اگر با عارضه‌های مانند عفونت، بروز حساسیت و آلرژی مواجه شدید مراجعه به پزشک باید در خط مقدم اقدامات شما قرار گیرد.

 

میزان تزریق ژل 

این سوال ممکن است برای شما نیز مطرح شده باشد. در پاسخ بیان کنیم که تا زمانی که پزشک شما را ویزیت نکند نمی‌توان میزان مشخصی از تزریق را اعلام کرد. بنابراین میزان تزریق ژل بستگی به چند فاکتور دارد که در ادمه می‌خوانید:

  • نوع لب
  • مدل و فرم مورد نظر مراجعه‌کننده
  • هدف مراجعه از تزریق ژل (طبیعی بودن لب و یا حجیم کردن آن)
  • علت مراجعه برای تزریق ژل لب
  • مراجعه نخستین و یا مراجعه برای تمدید

هر یک از موارد بالا می‌تواند در میزان تزریق ژل تاثیرگذار باشد.

 

بهترین مارک مورد استفاده برای تزریق ژل لب

نوع کلینیکی که شما برای تزریق فیلر لب مراجعه می‌کنید انتخاب نوع ژل را مشخص می‌کند. برخی کلینیک‌ها از ارزان‌ترین مواد تزریق ژل استفاده می‌کنند، اما کلینیک اکسیر به دلیل اهمیت به سلامت مراجعه کننده و تلاش برای رضایت آن‌ها از بالاترین کیفیت ژل استفاده می‌کند. در این کلینیک مارک‌های متنوع ژل وجود دارد که عبارت اند از:

  • ژوویدرم
  • آلیاکسین
  • استایلج
  • بلوترو
  • نورامیس
  • نیوویا

 

ماندگاری هر یک از این نوع ژل‌ها با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این با توجه به متابولیسم بدن هر فرد ماندگاری هر ژل می‌توان از فردی به فرد دیگر تفاوت داشته باشد. با این حال افراد می‌توانند در صورت تمایل از ژل‌های دائمی و یا موقتی استفاده کنند.

 

آیا-تزریق-ژل-دردناک-است؟.

آیا تزریق ژل دردناک است؟

برای اعمال زیبایی ساده‌ای مانند تزیق ژل عموما از مواد بی‌حس کننده استفاده نمی‌شود، چراکه ممکن است در فرم و حالت نهایی لب تاثیرگذار باشند. اما برخی افراد که ترس از احساس درد دارند می‌توانند از بی‌حسی‌کننده‌ها استفاده کنند. یکی از روش‌های بی‌حسی سطحی یا موضعی است که به عموما به صورت ژل و کرم به شکل موضعی برای نواحی تزریق استفاده می‌‎شود که در صورت استفاده پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ناحیه مد نظر بی‌حس می‌شود.

اما نوع دیگر، بی‌حسی منطقه‌ای اعصاب محیطی است که در اصلاح به آن بی‌حسی بلاک عصبی نیز می‌گویند. در این روش از تزریق به صورت منطقه‌‎ای استفاده می‌شود. که بنابر تشخیص پزشک قسمتی از صورت بی‌حس خواهد شد.

 

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب

سادگی این تزریق نباید شما را نسبت به مراقبت‌های بعد از تزریق بی‌تفاوت کند.

 

بعد از تزریق فیلر لب باید به چند توصیه توجه کنید که عبارت اند از:

  • اجتناب از لمس نواحی تزریق‌شده
  • اجتناب از نوشیدن الکل و مشروبات الکلی
  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • مصرف داروهای تجویز شده
  • عدم استفاده از داروهای منعقدکننده خون مانند آسپرین
  • مشورت با پزشک در صورت مصرف برخی دارو و مکمل‌‎ها
  • پرهیز از روش های میکرونیدلینگ و دیگر روش‌های پاکسازی و جوانسازی پوست
  • پرهیز از مصرف غذا در زمان بی‌حسی لب به دلیل امکان آسیب حین غذا خوردن
  • اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین

پاسخ به دو سوال مهم 

آیا تزریق ژل افتادگی لب را در پی دارد؟

ممکن است برای افرادی که می‌خواهند برای اولین بار تزریق ژل به لب را انجام دهند این پرسش مطرح شود که آیا بعد از تزریق ژل لب‌ها دچار افتادگی خواهند شد؟ در ابتدا باید پاسخ دهیم که اگر برای تزریق به پزشک و مرکز معتبر مراجعه کرده باشید با این دست عوارض مواجهه نخواهید شد، اما به طور کلی بروز چنین عارضه بسیار نادر است. البته که میزان ژل تزریق شده به لب‌ها ممکن است بیش از توان تحمل پوست لب باشد که کمی افتادگی را در پی داشته باشد، لذا توصیه می‌شود در این جراحی از افراط در تزریق اجتناب کنید تا دچار عارضه نشوید.

 

زمان مناسب برای تمدید 

بسته به نوع مواد ژل و درخواست شما از میزان برجسته‌سازی لب تعداد جلسات می‌تواند متغیر باشد. بنابراین در این خصوص باید با پزشک خود مشورت کنید. اما ب طور کلی در مراحل اولیه ممکن است فواصل جلسات کمتر باشد و بعد از تثبیت اثر این فواصل طولانی‌تر می‌شود. البته توجه کنید که استفاده از ژل‌های دائمی و ژل‌های موقت در تعداد جلسات اثرگذار است. با این حال فاصله‌ای ۵ الی ۶ هفته برای تمدید و نتیجه‌دهی مطلوب نیاز است.

سوالات متداول

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *