تفاوت دو دستگاه لیزر و IPL

مقایسه دو دستگاه لیزر و IPL

تفاوت دو دستگاه لیزر و IPL: موهای اضافی در هر قسمتی از بدن که باشند آزاردهنده هستند. این موها علاوه بر مشکلات مختلفی که برای افراد به وجود می‌آورند ظاهر نازیبایی دارند. از طرفی موهای زائد به ویژه آن‌هایی که در صورت رشد می‌کنند موجب کاهش اعتماد به نفس می‌شوند. روش‌های سنتی مانند اصلاح با تیغ، موم، وکس، مواد موبر و اپیلاسیون روش‌های موقت بوده و کارایی کافی ندارند. لیزر موهای زائد جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی رفع موهای اضافی است.

رفع همیشگی موهای زائد با لیزر

ایمنی، عدم درد و عوارض جانبی، رفع دائمی موهای زائد و صرفه‌جویی در وقت و هزینه از جمله مزیت‌های لیزر موهای زائد بدن است. دستگاه لیزر ipl دستگاه لیزر دایود، دستگاه لیزر الکساندرایت و ان‌دی یگ (Nd:yag) جزء دستگاه‌های متداول لیزر جهت رفع موهای زائد هستند. در میان تکنولوژی‌های متفاوت لیزر موهای اضافی لیزر الکساندرایت جزو برترین دستگاه‌ها محسوب می‌شود. این روش قادر به لیزر موهای زائد در رنگ پوست‌های متفاوت و موهای مختلف است. در ادامه به معرفی و مقایسه دستگاه ipl و الکساندرایت خواهیم پرداخت.

نحوه رفع موهای زائد با دستگاه ipl

معرفی دستگاه IPL

دستگاه لیزر ipl در زمان تابش بر روی محل مورد نظر چندین پرتو نورانی از خود منتشر می‌کند. هر یک از این طیف‌های نورانی طول موج متفاوتی داشته و ضمن برخورد با سطح پوست به حذف موهای زائد کمک می‌کنند. عملکرد دستگاه ipl با دستگاه لیزر متفاوت است. لیزر موهای زائد با دستگاه ipl به مدت زمان طولانی‌تر نیاز داشته و کارایی کمتری نسبت به دستگاه لیزر الکساندرایت دارد. آی‌پی‌ال مخفف پالس نوری شدید است. در این روش تعداد زیادی پرتوهای نوری شدید بر سطح پوست تابیده و به سوزاندن فولیکول‌های مو کمک می‌کند. تکنولوژی دستگاه ipl متفاوت از دستگاه لیزر الکساندرایت و سایر فناوری‌های لیزر برای لیزر موهای زائد است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نحوه‌ی کارکرد دستگاه ipl  در برطرف کردن موهای زائد

دستگاه ipl تعداد زیادی طیف‌های نوری شدید و با طول موج‌های مختلف تولید و به محل مورد نظر منعکس می‌کند. هر کدام از این پرتوهای نورانی فرکانس متفاوتی دارند. از طرفی فولیکول‌های مو تنها حدود ۵۰ درصد از این پرتوهای نورانی را در بهترین حالت جذب می‌کنند، و مابقی اشعه تولید شده هدر می‌رود. لیزر موهای زائد توسط دستگاه ipl به طول دوره درمان بیشتری نیاز دارد. انرژی نورانی تابیده شده بر سطح پوست توسط رنگدانه‌های فولیکول جذب و تبدیل به انرژی گرمایی می‌گردد. حرارت زیاد تولید شده منجر به سوختن فولیکول‌های مو و رفع موهای اضافی می‌شود.

مقایسه‌ی تکنولوژی لیزر موهای زائد با دستگاه‌های دکا، کندلا و دستگاه  ipl

یکی از برترین تکنولوژی‌های لیزر موهای زائد استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت است. فناوری لیزر الکساندرایت با استفاده از قطعه‌ای به نام الکس پرتوهای لیزر تولید می‌کند. از جمله بهترین و معروف‌ترین دستگاه‌های لیزر الکساندرایت می‌توان به لیزر کندلا و لیزر دکا اشاره نمود. لیزر کندلا جنتل مکس پرو ساخت آمریکا است و دارای امکانات پیشرفته‌ای است. امکان تنظیم طول موج، میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو، قابلیت خنک‌کنندگی و کاهش درد در محل لیزر و نفوذ عالی بر روی فولیکول‌های مو از جمله مزیت‌های دستگاه لیزر کندلا است.

دستگاه لیزر دکا ساخت کشور ایتالیا است و از تکنولوژی لیزر الکساندرایت بهره می‌برد. دستگاه تمام قابلیت‌های دستگاه لیزر کندلا را داشته و مناسب برای لیزر موهای زائد انواع پوست و مو است. طول موج دستگاه لیزر الکساندرایت ۷۵۵ نانومتر است و در مدت زمان کوتاهی به لیزر موهای زائد می‌انجامد. تعداد فولیکول‌های مو که تحت تاثیر لیزر قرار می‌گیرند در یک جلسه بسیار بیشتر از دستگاه ipl است.

دستگاه ipl را نمی‌توان دستگاه لیزر نامید. در این دستگاه پرتوهای نورانی با فرکانس‌های مختلف بر سطح پوست می‌تابند. برخی از انواع طیف توسط فولیکول‌ها جذب و تبدیل به انرژی نورانی می‌شوند. در این روش امکان تنظیم فرکانس نور برای محل مورد نظر وجود ندارد. تکنولوژی ipl روشی کم‌هزینه‌تر و تکنولوژی با کارایی کمتر برای رفع موهای زائد است. مهم‌ترین تفاوت میان دستگاه ipl و دستگاه لیزر الکساندرایت تکنولوژی بکار رفته در تولید اشعه‌های نورانی در هر یک است.

تعرفه لیزر موهای زائد

تفاوت دو دستگاه لیزر و IPL:

توسط دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا و دکا تاثیر بسیار بیشتری نسبت به دستگاه ipl داشته، به طوری که پس از چهار تا هشت جلسه بیش از ۸۰٪ کاهش موهای اضافی را شاهد هستیم. پرتوهای نورانی در آی‌پی‌ال تاثیر خوبی بر روی مشکلات پوستی مانند ضایعات، قرمزی و عروق زیر پوست دارند. دستگاه ipl برای لیزر موهای زائد و رفع موهای اضافی پوست‌های تیره مناسب نیستند. اصلی‌ترین تفاوت بین فناوری لیزر و دستگاه IPL  در طول موج و نتیجه بدست آمده از این دو روش است.

در ظاهر هزینه یک جلسه حذف موهای زائد با دستگاه IPL کمتر است ممکن است برای مشتریان جذاب باشد اما چون نتیجه نهایی قابل مقایسه با لیزر الکساندرایت نیست‌، معمولا استقبال چندانی از این روش نمی‌شود. هم‌چنین حذف موهای زائد با دستگاه IPL به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد بنابراین هزینه کلی تمام شده بیشتر خواهد بود. قطعا کار با دستگاه‌های تخصصی همچون دستگاه لیزر کندلا و الکسا نیازمند تبحر و تجربه بالای کاری پزشک متخصص را می‌طلبد بنابراین برای نتیجه‌گیری بهتر و سریع تر در رفع موهای زائد بهتر است مراکزی که در این زمینه سابقه فعالیت درخشان و بالایی دارند را انتخاب کنید.

مقایسه‌ی تغییرات روی پوست با دستگاه لیزر و دستگاه ipl

دستگاه لیزر بر روی پوست تاثیر منفی ندارد. به دلیل اینکه قدرت جذب اشعه لیزر رنگدانه‌های موجود در پوست با ملانین فولیکول‌های مو متفاوت است لذا پرتوهای لیزر تابیده شده بر روی پوست توسط فولیکول‌ها جذب می‌شود. لیزر موهای زائد منجر به تبدیل انرژی نورانی به انرژی گرمایی می‌شود. از طرفی دستگاه لیزر مناسب برای انواع پوست و مو با رنگ‌های مختلف است. دستگاه ipl تغییرات مثبتی بر روی مشکلات پوستی مانند ضایعات، قرمزی و لک‌های پوستی دارد. در مقابل دستگاه ipl بر روی پوست‌های تیره موجب ایجاد سوختگی و سوزش خواهد شد.

 

مقایسه‌ی تعداد جلسات مورد نیاز برای با استفاده از لیزر و  ipl

تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت بسته به ناحیه مورد نظر، تراکم مو، ضخیم و نازک بودن موها، رنگ پوست و مو و جنسیت متفاوت است. معمولا بین ۴ تا ۸ جلسه لیزر با فواصل زمانی ۴ تا ۶ هفته ما بین جلسات لیزر درمانی به رفع کامل موهای اضافی کمک می‌کند. طول هر جلسه درمان کوتاه و بسته به وسعت محل لیزر تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در مقابل رفع موهای زائد با دستگاه ipl به مدت زمان طولانی‌تر در هر جلسه و تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد. عملکرد اشعه لیزر در تکنولوژی الکساندرایت بسیار بیشتر از روش ipl است.

 

عوارض استفاده از دستگاه ipl  

لیزر موهای زائد توسط دستگاه لیزر کندلا و دستگاه لیزر دکا بدون عوارض خواهد بود. دستگاه‌های لیزر الکساندرایت دارای سیستم خنک‌کننده و سیستم هوای سرد است. در طول تابش اشعه لیزر از انتهای سری دستگاه به طور مداوم هوای خنک جهت کاهش درد و سوزش محل لیزر منتشر می‌شود. دستگاه لیزر ایمن بوده و پس از اتمام جلسه لیزر موهای زائد می‌توان به فعالیت‌های روزمره پس از یک شبانه‌روز ادامه داد.

در مقابل دستگاه ipl امکان مشاهده عوارضی مانند سوزش، کبودی و قرمزی در محل را دارد. در صورت کبودی به مدت یک تا دو هفته نیاز به زمان برای بهبودی وجود دارد. از طرفی در صورت داشتن خال، لک و جوش بر روی پوست تیرگی در محل آنها مشاهده می‌گردد که نیاز به یک هفته زمان برای رفع تیرگی دارد. طول دوره درمان و تعداد جلسات دستگاه لیزر کمتر از ipl است.

هزینه یک جلسه لیزر موهای زائد از طریق ipl کمتر از دستگاه لیزر است ولی به دلیل قدرت کمتر در رفع موهای اضافی در مجموع نیاز به تعداد جلسات بیشتر و هزینه بالاتری خواهد بود.

 

روش حذف موهای زائد با دستگاه IPL روشی ایمن و تقریبا دائمی است اما به اندازه لیزر با دستگاه کندلا و دکا محبوب نیست. دلیل اینکه میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا از روش لیزر با کندلا و دکا استفاده می‌کنند ایمنی، تاثیرگذاری بالا و استفاده از سیستم خنک‌کننده در این روش است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کلینیک زیبایی اکسیر همیشه تعهد و مسئولیت‌پذیری را سرلوحه فعالیت‌های خویش دانسته و با استفاده از پزشکان مجرب و کادر با اخلاق تجربه خوشایندی را برای مراجعین و بیماران خود فراهم نموده است.

پاسخ به سوالات متداول شما

شما نیز می‌توانید نظرات و تجربه خود را در استفاده از خدمات کلینیک برای ما ارسال کنید.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *