بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در ایران

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

امروزه برای کسانی که لیزر موهای زائد را برای رفع موهای زائد خود انتخاب کرده‌اند دانستن اینکه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است بسیار ضروری می‌باشد. از طرف دیگر با توجه به اینکه امروزه تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه از طرف افرادی که ممکن است صلاحیت این کار را نداشته باشند انجام می‌شود، تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل به بررسی این موضوع بپردازیم و شما را از برندهای مختلفی که برای لیزر موهای زائد کاربرد دارد آگاه کنیم.

با کلینیک اکسیر همراه باشید تا در ابتدا شما را با تکنولوژی لیزر و اینکه لیزر با چه مکانیزمی باعث حذف موهای زائد می‌شود آشنا کنیم و سپس با برندهای مختلف این دستگاه‌ها آشنا می‌شوید و در انتها نیز می‌توانید مناسب‌ترین دستگاه را برای نوع پوست خود انتخاب کنید.

تعرفه لیزر موهای زائد

تکنولوژی لیزر موهای زائد و نحوه‌ی برطرف کردن موهای زائد به وسیله‌ی لیزر

تکنولوژی لیزر برای حذف موهای زائد بدین صورت است که توسط دستگاه لیزر پرتوهای نورانی منتشر می‌شود. پرتوهای نورانی در حین انتقال به سطح پوست توسط ملانین فولیکول‌های مو جذب می‌شوند.

فولیکول‌های مو محل رویش مو بوده و معمولا در فاصله ۲ تا ۳ میلیمتری سطح پوست قرار دارند. فرکانس اشعه لیزر دستگاه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که تنها توسط رنگدانه‌های مو جذب می‌شود. پس از جذب اشعه توسط ریشه مو، حرارت بالا موجب سوختن فولیکول و ریزش موهای سوخته می‌شود.

البته اصلاح ناحیه لیزر از این امر و بوی سوختگی جلوگیری می‌کند. موها دارای سه مرحله چرخه عمر هستند. آناژن یا مرحله رشد، کاتاژن یا انتقال و تلوژن یا استراحت سه مرحله‌ای هستند که موها در هر زمان در یکی از این مراحل قرار دارند. لیزر موهای زائد تنها بر موهایی که در مرحله آناژن هستند تاثیر دارد.

از طرفی در هر زمان برخی موها در هر یک از این سه مرحله قرار دارند. بنابراین در هر جلسه لیزر بخشی از موها که در مرحله رشد هستند حذف شده و مابقی باقی می‌مانند. با تکرار جلسات و در نظر گرفتن دوره استراحت موها می‌توان به تدریج کلیه موهای اضافی بدن را حذف کرد.

لیزر بهترین روش رفع موهای زائد

لیزر به عنوان بهترین روش رفع موهای زائد در مقایسه با سایر روش‌ها است

همانطور که خودتان می‌دانید روش‌های بسیاری وجود دارد که برای رفع موهای زائد بدن استفاده می‌شود. در تمامی روش‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود توجه به این نکته که لیزر به صورت دائمی این کار را انجام می‌دهد و با انجام لیزر موهای زائد دیگر برای همیشه از شر موهای زائد خود راحت شده‌اید. به همین خاطر است که لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش حذف موهای زائد شناخته می‌شود.

از مزیت‌های لیزر موهای زائد می‌توان به موضوعات مختلفی اشاره کرد: عوارض بسیار ناچیز، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما به دلیل دائمی بودن لیزر و در نهایت رفع مشکلات پوستی، دانه‌ها و جوش‌های زیر پوستی، ضایعات، لک و روشن شدن رنگ پوست از دیگر مزیت‌های لیزر موهای زائد است.

شاید شما هم با این موضوع درگیر باشید که آیا دستگاه لیزر ممکن است برای شما ضرر یا عارضه‌ای داشته باشد، اما خوب است به این نکته توجه داشته باشید که لیزر بر روی اندام‌های داخلی بدن شما تاثیری نداشته و می‌توانید بدون هیچ نگرانی از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید. برای انجام لیزر موهای زائد، بر حسب رنگ پوست و موی شما از دستگاه‌های لیزر مختلفی استفاده می‌شود.

هر یک از این دستگاه‌ها از تکنولوژی مشخصی استفاده می‌کنند و برای هر شخص بر اساس رنگ پوست و مو باید مورد استفاده قرار بگیرند که تشخیص این امر با پزشک متخصص پوست و مو می‌باشد. با توجه به این موضوع خوب است بدانید که در کلینیک زیبایی اکسیر، پیش از انجام لیزر پزشک متخصص پوست و مو راهنمایی‌های لازم را برای شما ارائه می‌دهد و در نهایت انجام لیزر توسط اپراتورهای متخصص و دوره دیده انجام می‌گیرد.

تعرفه لیزر موهای زائد

معرفی برندهای مختلف دستگاه لیزر موهای زائد

برای حذف موهای زائد از تکنولوژی و دستگاه‌‎های لیزر مختلفی استفاده می‌شود. هریک از این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به خود هستند و برای رنگ پوست و رنگ موی خاصی به کار می‌روند. در ادامه‌ی این مقاله با معرفی برندها و دستگاه‌های مختلف لیزر، شما را از این آگاه می‌کنیم که برای لیزر موهای زائد خود از کدام دستگاه استفاده کنید.

دستگاه لیزر الکساندرایت:

یکی از برندهای دستگاه‌های لیزر، دستگاه لیزر الکساندرایت است. لیزر الکساندرایت در برندهای مختلفی از جمله کندلا و دکا تولید و عرضه می‌شود. دستگاه لیزر الکساندرایت از طول موج ۷۵۵ نانومتر برای لیزر موهای زائد استفاده می‌کند. این طول موج مناسب برای رفع انواع موهای تیره است. از طرفی دستگاه لیزر کندلا بر روی پوست‌های روشن تاثیر بهتری دارد. امکان تنظیم قدرت تابش لیزر و فرکانس و عمق نفوذ توسط دستگاه وجود دارد.

مزیت دستگاه لیزر الکساندرایت این است که این دستگاه دارای سیستم خنک‌کننده و تزریق هوای خنک در سری دستگاه است. این امکانات موجب کاهش عوارض، درد و سوزش در ناحیه لیزر می‌شود.

 

دستگاه لیزر دایود:

یکی دیگر از برندهای معروف در لیزر موهای زائد، دستگاه لیزر دایود است. دستگاه لیزر دایود مناسب برای پوست‌های تیره و روشن با موهای تیره و ضخیم است. طول موج دستگاه حدود ۸۱۰ نانومتر است. قدرت بیشتر و سرعت بالاتر دستگاه موجب ایجاد درد بیشتری در افراد می‌شود. از طرفی با توجه به بالا بودن عملکرد دستگاه برای ناحیه‌هایی مانند بیکینی و پشت که موهای زبر و ضخیم و پوست‌های روشن تا تیره دارند بکار می‌رود.

 

دستگاه لیزر ان‌دی‌یاگ (ND-Yag):

یکی از دستگاه‌های لیزر پرکاربرد در لیزر موهای زائد، ان‌دی‌یاگ (nd-yag) است. طول موج دستگاه حدود ۱۰۶۴ نانومتر بوده و برای پوست‌های تیره عملکرد خوبی دارد. لیزر ان‌دی‌یاگ قدرت نفوذ بالایی دارد و برای استفاده از آن نیاز به متخصص پوست و مو است. عدم مهارت کافی در استفاده از دستگاه لیزر ان‌دی‌یاگ سوختگی‌های پوستی را به همراه دارد.

 

دستگاه ipl:

این دستگاه در واقع از تکنولوژی لیزر بهره نمی‌برد. دستگاه آی‌پی‌ال از پرتوهای نورانی بسیار شدید با طول موج‌های مختلف برای ایجاد حرارت و نفوذ در پوست استفاده می‌کند. در این روش تنها پرتوهایی که متناسب با طول موج فولیکول هستند جذب می‌شوند. عملکرد این روش در رفع موهای زائد پایین تر از روش‌های لیزر است

 

پوست تیره یا روشن، کدام دستگاه لیزر مناسب شماست؟

با توجه به رنگ پوست و نوع مو می‌توان از دستگاه‌های لیزر مختلف برای لیزر موهای زائد استفاده نمود. دستگاه الکساندرایت کندلا با امکانات مختلف و طول موج ۷۵۵ نانومتر مناسب برای انواع پوست‌های روشن تا تیره و موهای تیره رنگ است. موهای روشن و بلوند برای این دستگاه مناسب نیستند.

افرادی که دارای پوست‌های روشن تا تیره و موهای ضخیم و تیره دارند می‌توانند از دستگاه لیزر دایود استفاده کنند. پوست‌های تیره و موهای روشن را نمی‌توان با لیزر دایود رفع نمود.

دستگاه لیزر ان‌دی‌یاگ (nd-yag) با طول موج قوی ۱۰۶۴ نانومتر برای پوست‌های تیره مناسب است. این دستگاه عمق نفوذ زیادی داشته و برای نواحی تیره رنگ و یا پوست‌های تیره توصیه می‌شود.

با توجه به در نظر گرفتن کلیه موارد فوق و امکانات دستگاه‌های مختلف و با توجه به اینکه تکنولوژی به کار رفته در دستگاه‌ها، می‌توان دستگاه لیزر کندلا را به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در نظر گرفت. هم‌چنین با توجه اینکه  عوارض لیزر الکساندرایت کندلا ناچیز بوده و عملکرد مطلوبی در انواع پوست‌ها از خود نشان داده است و هم‌چنین موضوع نیز در انتخاب این دستگاه به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بسیار تاثیر دارد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

در چه صورت بهترین دستگاه لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی بکار رفته در دستگاه لیزر و امکانات آن که باعث بهبود عملکرد و افزایش کارایی آن شده است، از طرفی همین مساله باعث این موضوع شده که اگر این پروسه، تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو نباشد و یا اینکه لیزر توسط اپراتور متخصص و دوره دیده انجام نگیرد، ممکن است شما به عوارضی دچار شوید. این نکته را باید در نظر گرفت که دستگاه لیزر هر اندازه مدرن و مجهز باشد در صورت استفاده توسط افراد غیر متخصص و انجام لیزر در محل‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود، منجر به ایجاد عوارض و مشکلات متعددی برای فرد می‌شود.

خوب است بدانید که کلینیک اکسیر با برخورداری از کادر درمانی مجرب، پزشکان متخصص پوست و مو و اپراتورهای متخصص و دوره دیده، حرفه‌ای‌ترین خدمات را در محلی با رعایت تمامی موارد بهداشتی به شما ارائه می‌دهد. انواع خدمات مشاوره‌ی قبل از لیزر توسط پزشک متخصص پوست و مو، انجام خدمات حرفه‌ای در لیزر موهای زائد تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو و توسط اپراتورهای متخصص و دوره دیده و هم‌چنین توصیه‌های پزشکی پس از لیزر در کنار تجهیزات استاندارد و دستگاه‌های مدرن بهترین خدمات را به شما عرضه می‌نماید.

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *