مزایای تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم روشی است تا حلقه تیره رنگ زیر چشم را که به گودی چشم معروف است، ناپدید کند. این حلقه که به مانند سیاه چاله چشم‌ها را در بر می‌گیرد علاوه بر ایجاد نازیبایی می‌تواند چهره شما را مریض و بی‌حال نشان دهد. این عارضه پوستی یک مشکل رایج است که اکثر افراد به شکل ارثی به آن مبتلا می‌شوند.

گودی زیر چشم می‌تواند علی رغم سلامتی بدن و خواب کافی ایجاد شود بنابراین نمی‌توان آن را ناشی از یک بیماری خاص دانست. 

برخی اوقات این چال تیره رنگ ناشی از کمبود حجم زیر پوست چشم است که به علت افزایش سن ایجاد می‌شود. به طور کلی این عارضه می‌تواند بر زیبای چهره بسیار تاثیرگذار باشد و مانع از جذابیت آن شود. در حال حاضر افراد بسیاری از دارو و کرم‌های موضعی برای پوشاندن این مشکل استفاده می‌کنند که در اغلب مواقع کوتاه مدت و موقتی است حتی برخی لوازم آرایشی می‌تواند این هاله را محو کند اما پس از شستن صورت دوباره با آن مواجه می‌شوید.  اما تزریق چربی زیر چشم یکی از راه‌های دائمی برای از بین بردن این عارضه است. 

به خاطر داشته باشید که اگر بروز این عارضه به دلیل بیماری خاص باشد برای برطرف کردن آن می‌باسیت بیماری زمینه‌ای درمان شود. اما اگر علت آن بیماری نباشد با یک تزریق ساده درمان شدنی است. در ادامه با این جراحی غیر تهاجمی بیشتر آشنا خواهید شد.

 تزریق چربی برای رفع چروک دور چشم

درمان گودی زیر چشم با تزریق چربی 

در بالا اشاره کردیم که چه مواردی می‌تواند علت بروز این عارضه باشند. اگر این هاله تیره رنگ ناشی از بیماری خاص نباشد با تزریق چربی می‌توان برای بهبودی آن اقدام کرد. برای انتقال چربی باید مقدار مشخصی از چربی را از برخی نقاط بدن مانند شکم، پهلو و ران‌ها برداشت و پس از تصفیه و خالص‌سازی به زیر چشم منتقل کرد. این لایه چربی با پر کردن حجم از دست رفته زیر چشم می‌تواند در رنگ و بافت این ناحیه تاثیرگذار باشد. 

برای انتقال چربی لازم است از لوله‌ای به نام کانولا استفاده شود. این لوله توسط یک سرنگ مخصوص به محل برداشت چربی منتقل شده و مقدار مورد نیازی از چربی را برداشت می‌کند. پس از برداشت، چربی برای تصفیه شدن به آزمایشگاه منتقل می‌شود و پس از خالص‌سازی توسط سرنگ به زیر چشم منتقل می‌شود. 

چربی انتقال یافته علاوه بر بهبود تیرگی زیر چشم چین و چروک‌های این ناحیه را نیز درمان می‌کند. بنابراین تنها مزیت تزریق چربی به زیر چشم رفع تیرگی این ناحیه نیست برجسته شدن بافت و از بین رفتن چین و چروک‌ها مزیت‌های دیگری است که با این تزریق ایجاد می‌شود. 

روش انتقال تزریق چربی برای رفع چروک دور چشم

روش انتقال تزریق چربی

از تزریق چربی به عنوان “انتقال چربی” یا “انتقال لیپو” نیز یاد می‌شود. این روش زیبایی با بی‌حسی موضعی با آرام بخشی یا بدون آن انجام می‌شود.

سلول‌های چربی از بیمار برداشت می‌شوند (از ناحیه‌ای که به آن نیازی ندارند) و آن را به ناحیه‌ای از بدن بیمار که نیاز دارند تزریق می‌کنند. این چربی را می‌توان از شکم، پهلوها و ران‌ها از طریق برش‌های کوچک برداشت. بسته به مقدار چربی مورد نیاز، ۱۰ تا ۱۰۰ سی‌سی خارج می‌شود.

چربی برداشت شده قبل از تزریق با دقت پردازش می‌شود. برخی از جراحان احساس می‌کنند که سلول‌های جوان‌کننده معروف به “سلول‌های بنیادی” در سلول‌های چربی زنده وجود دارند. سلول‌های چربی برداشت شده سپس در مناطق مختلف صورت از جمله ابروها‌، شقیقه‌ها‌، اطراف چشم (چاله‌های اشک)، گونه‌ها ، لب‌ها و بینی – تزریق می‌شوند. 

 

معایب و مزایا تزریق چربی به زیر چشم

  • تورم
  • کبودی
  • چربی ناصاف زیر پوست

با این حال، اثرات تزریق چربی نادر است و در صورت تجمع بخش کوچکی از چربی، به راحتی قابل اصلاح است. تزریق چربی به اعضای اهداکننده و گیرنده نیز امری طبیعی است که پس از چند روز از بین می‌رود.

تعرفه جوانسازی

از فواید این روش می‌توان به چندین مورد اشاره کرد که در ادامه می‌خوانید:

  • درمان سریع
  • دوره نقاهت کوتاه مدت 
  • کند شدن روند پیری در اطراف چشم 
  • نتایج طبیعی 
  • بدون ایجاد عوارض و خطرات 

 

با تمامی مزایایی که این روش به همراه دارد در برخی مواقع ممکن است افراد به دلایل مختلفی با عارضه‌هایی نیز مواجه شوند برای مثال ممکن است در زمان انتقال به دلیل بی‌تجربه بودن پزشک بافت‌های برداشت چربی آسیب ببیند و یا چربی به نواحی نادرست تزریق شود که عدم قرینه بودن دو چشم را به همراه دارد.

بروز درد، کبودی و تورم طولانی مدت از دیگر عوارض این روش است که در صورت مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر و توسط پزشکان بی‌تجربه و غیرمتخصص ایجاد خواهد شد. بنابراین برای این نوع تزریق به کلینیک معتبر مراجعه کنید. کلینیک زیبایی اکسیر با کادر حرفه و متخصصین زیبایی با بهترین روش تزریق چربی به گودی زیر چشم را انجام می‌دهند. 

کاندیدای تزریق چربی برای رفع چروک دور چشم

چه افرادی کاندیدای تزریق چربی به زیر چشم هستند؟

کاندیدای مناسبی برای انتقال چربی زیر چشم، بیماری است که احساس می‌کند فرسودگی قسمت پلک تحتانی آنها باعث خستگی به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود.

آن‌ها به طور معمول کاهش حجم قابل توجهی در پلک پایین و قسمت بالای میانی صورت را نشان می‌دهند.

ممکن است بسیاری از بیمارانی که قبلاً از پرکننده در این قسمت استفاده کرده اند‌، برای دستیابی به نتایج طولانی‌تر و انتقال طبیعی و نرم از گونه به پلک پایین‌، بخواهند انتقال چربی را به عنوان یک روش جایگزین امتحان کنند.

برای انجام این روش باید در ابتدا آزمایشاتی را برای مشخص کردن علت این عارضه انجام داد.

اگر دلیل بروز چنین عارضه‌ای بیماری خاص باشد تزریق چربی راه درمانی موفق نخواهد بود. بنابراین در گام اول باید به علت‌یابی این عارضه پرداخت.

تزریق چربی برای افرادی توصیه می‌شود که به علت افزایش سن دچار علائم پیری شده‌اند و یا به طور ژنتیکی دارای این هاله تیره رنگ اطراف چشم هستند.

علاوه بر این کاهش وزن ناگهانی نیز می‌تواند عامل دیگری برای ایجاد این عارضه باشد که می‌توان با تزریق چربی آن را بهبود بخشید.

 

به طور کلی برای تزریق چربی به تمام نواحی صورت باید:

  • از سلامت عمومی بهره‌مند باشید.
  • از استعمال دخانیات بپرهیزید.
  • انتظار واقع‌بینانه‌ای از این روش درمانی داشته باشید. 

در حالی که انتقال چربی می‌تواند گزینه خوبی برای برخی باشد، برخی از بیماران هستند که باید از آن اجتناب کنند: این شامل بیمارانی است که سیگار می‌کشند یا رژیم ورزشی شدیدی دارند.

این دو عامل ممکن است به طور قابل توجهی مدت دوام چربی را محدود کنند. همچنین، بیمارانی که چشم برجسته دارند و گونه فوقانی کمبود دارند ممکن است با تکنیک انتقال چربی پیشرفت بسیار کمی داشته باشند.

بنابراین می‌توان گفت به طور کلی این تزریق برای افراد زیر چالش برانگیز است و باید قبل از تزریق با پزشک مشورت کنند:

  • افرادی که فشار خون بالا دارند. 
  • افرادی که مشکلات انعقاد خون دارند. 
  • افرادی که سیگار می شکند. 
  • افرادی که تجربه تزریق ژل دارند. 
  • افرادی که سابقه جراحی دارند. 

ماندگاری تزریق چربی برای رفع چروک دور چشم

میزان ماندگاری تزریق چربی زیر چشم

برای بیمارانی که می‌خواهند چند بار در سال مجبور شوند درمان‌های پرکننده خود را حفظ کنند ،تزریق چربی زیر چشم یک راه حل بادوام بیشتر است.

“ما نمی‌توانیم بگوییم که انتقال چربی کاملاً دائمی است، زیرا ما همیشه پیر می‌شویم و چربی دست می‌دهیم”، اما در مقایسه با استفاده از پرکننده مصنوعی که عمر حجمی آن به طور متوسط ​​۱۸ ماه تا سه سال است، تقریباً دائمی است.

 

تزریق چربی:

 در جلسه اول ممکن است بیش از حد مورد نیاز باشد، چراکه پس از مدتی بخشی از چربی توسط بدن جذب می‌شود اما چربی‌های باقی‌مانده می‌توانند تا ۳ سال ماندگاری داشته باشند.

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم به چند عامل من جمله میزان چربی برداشت شده، نحوه خالص‌سازی و تبحر پزشک بستگی دارد البته که واکنش بدن و جذب آن نیز می‌تواند در این مورد تاثیر گذار باشد. 

 

چه زمانی نتیجه نهایی مشخص می‌شود؟

چندین هفته طول می‌کشد تا نتیجه نهایی را ببینید. در ۵ روز اول به دلیل تورم و کبودی نمی‌توانید نتیجه را قضاوت کنید.

برای کاهش جذب تورم و چربی حدود دو تا دو هفته و نیم طول می‌کشد. به طور متوسط ​​می‌توان گفت که پس از سه ماه، نتیجه نهایی مشخص خواهد شد و ظاهر کلی شما بهبود می‌یابد.

جای زخم بعد از تزریق چربی برای رفع چروک دور چشم

جای زخم پس از تزریق چربی زیر چشم 

متداول‌ترین سوالات افراد در این زمینه، امکان برجای ماندن جای اسکار و زخم است. باید بیان کنیم که در مرحله برداشت چربی که به وسیله لیپوساکشن سطحی صورت می‌گیرد مقدار زخم ایجاد شده بسیار ناچیز است چراکه لوله کانولا بسیار ظریف است.

بنابراین جای اسکار آن پس از چند روز از بین می‌رود. محل تزریق نیز به دلیل ظریف بودن پوست زیر چشم با سرنگ‌های بسیار نازک صورت می‌گیرد که جای آن قابل مشاهده نیست. 

 

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی زیر چشم

زمان ریکاوری و بهبودی پس از تزریق می‌تواند بین ۵ تا ۷ روز زمان احتیاج داشته باشد. در این مدت باید:

  • از مصرف آسپرین و داروی‌های ضد التهاب خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش پرهیز کنید. 
  • در صورت بروز تورم از کمپرس یخ استفاده کنید. (با تجویز پزشک)
  • در صورت بروز دردهای مکرر و افزایش عوارض به پزشک مراجعه کنید. 
  • محل برداشت تزریق را تمیز و خشک نگه دارید. 
  • داروهای تجویز شده را استفاده کنید. 
  • سر را در ارتفاع مناسب قرار دهید و از خم کردن سر خودداری کنید. 
  • برای ۱ الی ۲ هفته پس از جراحی به پشت و پهلو بخوابید. 
  • تا ۶ هفته حمام بخار و سونا را استفاده نکنید. 
  • تا پایان بهبودی کبودی‌ها در قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. 

 

هزینه تزریق چربی زیر چشم

برای تزریق چربی زیر چشم لازم است در دو مرحله هزینه پرداخت کنید. اولین مرحله برداشت چربی و دومین مرحله تزریق آن است.

بنابراین نوع برداشت چربی می‌تواند در هزینه نهایی تاثیرگذار باشد. به طور کلی نمی‌توان هزینه مشخصی را برای این عمل زیبایی در نظر گرفت. بسته به میزان عارضه و حجم مورد استفاده چربی هزینه‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

علاوه بر این هزینه پزشک، داروهای قبل و بعد با جراحی و هزینه کلینیک نیز در هزینه نهایی اثر گذار است برای دریافت مشاوره‌ای دقیق می‌توانید به کلینیک اکسیر مراجعه کنید و پس از انجام آزمایشات مورد نیاز برای این جراحی اقدام کنید.

 

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *