افزایش ماندگاری بوتاکس

بوتاکس چیست؟

قبل از دانستن مواردی که باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می‌گردند بهتر است با خود بوتاکس بیشتر آشنا شویم. بوتاکس دارویی تجویزی بوده که به پایانه‌های عصبی متصل می‌گردد و در ارتباط بین اعصاب و عضلات صورت اختلال ایجاد می‌کند. این اختلال باعث جلوگیری از رسیدن انتقال‌دهنده عصبی یا استیل کولین به عضلات شده و از شروع انقباضات آن‌ها نیز پیشگیری می‌کند. با توجه به این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که بوتاکس باعث فلج شدن اعصاب حرکت دهنده عضلات صورت می‌شود. درست است که بوتاکس پس از مدتی از بین می‌رود اما این دارو هرگز تجزیه یا دفع نمی‌شود. به عبارتی، اعصاب، فیبرهای عصبی جدیدی را جایگزین انواع قبلی نموده و باعث تحریک دوباره ی عضلات می‌شوند.

 

برای افزایش ماندگاری بوتاکس باید چکاری انجام داد؟

اثر تزریق بوتاکس در بدن افراد مختلف، متفاوت عمل کرده و مدت زمان آن یکسان نیست. ولی بوتاکس به طور کلی پس از مدتی تخریب یا جذب شده و از بین خواهد رفت. با توجه به نوع تزریقی که انجام گردیده ، اثرات آن می‌تواند بین ۶ ماه تا یکسال دوام داشته باشد. راه‌کارهایی برای افزایش ماندگاری بوتاکس بیشتر ژل و بوتاکس وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می‌پردازیم.

تعرفه بوتاکس

عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس

یکی از راه‌های بسیار مناسب برای مبارزه با پیری و همچنین درمان بعضی از بیماری‌ها، بوتاکس است. بوتاکس، درمانی کم خطر و کم عوارض بوده که در سراسر دنیا از این روش برای درمان موارد بسیاری استفاده می‌گردد. این روزها بیش از پیش از بوتاکس در زمینه زیبایی استفاده می‌شود البته در شرایطی مثل بارداری، شیردهی و عفونت‌های فعال و جوش‌های چرکی بسیار در محل ترریق و موارد خاص دیگر که پزشک آن‌ها را تشخیص خواهد داد بهتر است بوتاکس انجام نگیرد و به زمان دیگری موکول شود.

افزایش ماندگاری بوتاکس

افزایش ماندگاری بوتاکس

از نظر عملی نمی‌توان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد چرا که این ماده خودجوش به صورت دائم به رشته‌های عصبی متصل می‌گردد. پس واقعیت آن است که، این دارو خود تا بیشترین زمان ممکن ماندگاری دارد و این بدن فرد است که برای وضعیت موجود راه حلی پیدا می‌کند. اما، هیچ جای نگرانی در این مورد وجود ندارد، زیرا برای حفظ نتایج بوتاکس نیازی به افزایش ماندگاری داروی بوتاکس نیست.

 

روش‌های افزایش ماندگاری نتایج بوتاکس

درست است که افزایش ماندگاری بوتاکس از نظر عملی امکان پذیر نیست اما امکان طولانی‌تر کردن ماندگاری اثرات آن وجود دارد. نتایج کامل بوتاکس بین ۵ تا ۷ روز پس از تزریق نمایان می‌شود و پس از آن طی ۴ تا ۶ ماه به ارامی کاهش می‌یابند برای دستیابی به ماندگاری ۶ ماهه نتایج درمان و همچنین افزایش حداکثری فاصله بین جلسات بوتاکس و ترمیم و تجدید آن بهتر است از نکات زیر پیروی نمایید.

خوابیدن بعد از بوتاکس

خوابیدن بعد از بوتاکس

در ۴ ساعت اول بعد از عمل بوتاکس از خوابیدن یا دراز کشیدن پرهیز کنید البته می‌توانید روی کمر خود دراز کشیده و به طور نسبی پاهای خود را بالا ببرید، این کار در دو شب اول بعد از عمل می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

انتخاب پزشک با تجربه

یکی از مهمترین و‌ موثرترین موارد در نتیجه ی بوتاکس جراح و پزشک شماست! برای دستیابی به بالاترین نتایج، تزریقات بوتاکس باید به میزان مناسب و در محل صحیح تزریق شوند و این موارد در هر فرد به گونه‌ای متفاوت باید انجام گردد اگر جراح پلاستیک با تجربه‌ای انتخاب کنید، دکتر شما امکان شخصی‌سازی درمان را به شما ارائه داده و با کمک شما بهترین برنامه درمانی را تهیه می‌کند. که رعایت این موارد نهایتا باعث می‌شود که ماندگاری اثرات بوتاکس در بدن شما طولانی‌تر گردد.

 

در معرض نور خورشید قرار نگیرید

به طور کلی قرار گرفتن در نور خورشید باعث آسیب رسیدن به پوست شما می‌گردد، چرا که قرارگیری در معرض نور خورشید عامل اصلی بروز چروک‌های اولیه است. و با توجه به آنکه این چروک‌ها ناشی از عضلات زیر پوست نیستند، بوتاکس تاثیری بر آن‌ها نخواهد داشت. بهتر است افراد به صورت روزانه حتی در زمستان و روزهای ابری، از کرم‌ها و محصولات ضد آفتاب در نواحی صورت، گردن و دست‌ها استفاده نمایند.

 

ورزش

متاسفانه کسانی که فعالیت‌های سنگین داشته و یا ورزشکار هستند احتمالا در زمان کمتری به انجام مجدد بوتاکس نیاز پیدا می‌کنند. راه‌حل قطعی برای این موضوع وجود ندارد و کاهش فعالیت نیز به هیچ عنوان به این افراد توصیه نمی‌شود. با این حال، در صورتی که در حین ورزش کردن از بروز حالات مختلف صورت خودداری شود ممکن است ورزش تاثیر چندانی بر نتایج درمان بوتاکس نداشته باشد. البته، عمل به این گفته کار چندان ساده‌ای نیست. یکی از روش‌های ساده برای جلوگیری از اخم کردن و جمع کردن پوست صورت استفاده از کلاه و عینک آفتابی در هنگام قرار گیری در معرض نور خورشید است.

 

مراقبت بعد از بوتاکس

مواد غذایی مناسب

غذای مصرفی به صورت مستقیم بر سلامت پوست شما تاثیر گذار است، برای مثال پس از انجام‌ بوتاکس بهتر است از خوردن مواد کنسروی و فراوری شده خودداری نمایید، همچنین در مصرف مواد قندی نیز صرفه‌جویی کنید، چرا که این مواد باعث افزایش التهاب شده و نهایتا سلامت کلی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

کم کردن استرس

به طور کلی استرس همه‌ی اجزای بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، استرس‌های ناشی از مسائل مالی، خانوادگی، شغلی و غیره باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری بر بدن خواهند شد بالا رفتن استرس، باعث بالا رفتن کریستول و هورمون‌های دیگر شده و روند پیری سریع تر طی می‌شود برای افزایش تاثیر تزریق ژل و بوتاکس بهتر است با استفاده از تکنیک‌های یوگا و مدیتیشن استرس خود را کاهش دهید، کم شدن استرس باعث کند تر شدن روند پیری خواهد شد.

 

مراقبت از پوست

شاید عجیب به نظر برسد اما ژل و بوتاکس بر روی افرادی که از پوست خود مراقبت بیشتری می‌کنند ماندگارتر است

استفاده از مرطوب کننده‌های پوستی مناسب و نیز آشامیدن آب فراوان باعث می‌شود که ژل‌ها به مخصوصا نوع هیالورونیک اسید آن، دیرتر جذب بدن شده و در نتیجه ماندگاری بیشتری داشته باشند.

 

ماندگاری بوتاکس

حرکت‌های صورت

از بالا کشیدن ابروها و اخم کردن تا حد امکان خودداری کنید، در صورتی که متوجه شدید که ناخودآگاه در حال انجام این کار هستید فورا انرا متوقف نمایید.

عدم استفاده کمتراز لایه بردار

پس از انجام عمل بوتاکس بهتر است به پوست خود زمانی برای ترمیم و استراحت بدهید، لایه‌‎بردارهای متعدد از فعالیت بهتر بوتاکس جلوگیری می‌کند.

 

منقبض کردن عضلات ناحیه درمان بعد از تزریق

این حرکات باعث می‌شوند که دارو بسیار بهتر و کاملتر توزیع شود و ماندگاری آن نیز افزایش یابد. این کار با انجام شکلک‌های متفاوت نیز امکان‌پذیر است و اصلا لازم نیست از آن خجالت بکشید چرا که این کار به شما بسیار کمک خواهد کرد.

 

از ماساژ صورت خودداری کنید

در دو سه روز اول بعد از عمل بوتاکس خود از مالیدن صورت، ورزش کردن یا مصرف محصولات آرایشی قوی شدیدا خودداری کنند با اینکه انجام شکلک‌ها و تحرک عضلات صورت مفید است اما نباید آن را با ماساژ دادن اشتباه گرفته و صورت را ماساژ داد ماساژ دادن یا لایه‌برداری صورت، ورزش‌کردن و مصرف محصولات قوی می‌تواند باعث انتشار دارو به نواحی نامناسبی از صورت گردد. این وضعیت می‌تواند به فلج شدن صورت، افتادگی پلک یا بروز دیگر عوارض نامطلوب بیانجامد.

قطع دخانیات

نیکوتین با تنگ کردن عروق خونی در جریان خون رونده به پوست اختلال به وجود می‌آورد. در نتیجه، پوست از دریافت اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خود برای صاف و جوان ماندن، محروم می‌گردد. افراد سیگاری بهتر است تا حد امکان مصرف سیگار خود را کم کرده و یا ترک نمایند.

 

پیروی از دستورات مراقبتی پس از درمان

مراقبت‌ها و نکات مهم پس از انجام تزریق بوتاکس می‌تواند به افزایش ماندگاری بوتاکس کمک کند، این موارد شامل موارد زیر است

  • تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، پیاده‌روی و ورزش سنگین  انجام ندهید.
  • تا ۴ ساعت بعد از تزریق، دراز نکشید و طولانی مدت خم نشوید.
  • تا ۲ ساعت پس از تزریق، با عضلات صورت کار کنید(منقبض نمائید) و محل‌های تزریق را کمپرس سرد نمائید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس، محل تزریق را ماساژ ندهید و از دست‌زدن به نقاط تزریق اجتناب نمائید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس، از حمام آب گرم، سونا، جکوزی و استخر استفاده نمائید.

 

مصرف روی (زینک)

طبق برخی مطالعات تاثیرگذاری بوتاکس با سطح روی در بدن ارتباط دارد. همچنین، اکثر افراد به میزان کمی دچار کمبود روی در بدن خود هستند. مصرف منظم مکمل روی پس از درمان بوتاکس می‌تواند باعث افزایش اثرات ضد پیری آن گردد.

 

سخن آخر

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بوتاکس باعث جلوگیری از انقباض عضلات می‌شود و این بدین معنی است که چروک‌های حرکتی را رفع می‌کند. چروک‌های حرکتی یا دینامیک، چین‌هایی هستند که بر اثر منقبض گشتن عضلات و حالات مختلف صورت به وجود می‌آیند. بوتاکس در حالت ارتجاعی و سفتی پوست تاثیری ندارد در نتیجه بسیاری از افراد بوتاکس را به همراه درمان هایی مثل لیفت صورت، تزریق فیلر یا دیگر جراحی های تهاجمی انجام می‌دهند.

سوالات متداول

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *