بوتاکس چیست و چگونه باعث رفع چین و چروک صورت می‌گردد؟

بوتاکس Botox چیست؟

پس از مطالعه مقاله بوتاکس، شما با مطالب مختلفی از جمله: بوتاکس پیشانی، بوتاکس صورت همچنین سن مناسب تزریق بوتاکس و قیمت بوتاکس آشنا خواهید شد. بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده در ماهیچه باعث کاهش فعالیت ماهیچه شده و باعث رفع چین و چروک های روی صورت شما می‌شود.

بوتاکس (Botox) نوع ماده خاص است که می‌تواند روی اعصاب بدن تاثیر بگذارد و باعث کاهش عملکرد آنها شود. این ماده می‌تواند بدون هیچ ضرری با اهداف پزشکی و یا زیبایی مورد استفاده قرار گیرد. ازجمله کاربردهای این دارو می‌توان به صاف کردن چین و چروک‌ها، کاهش سردردهای میگرنی، زیباتر کردن فرم بینی و غیره اشاره کرد.

Botox یک نوع ماده فلج کننده است که می‌تواند کاربرد زیبایی و درمانی داشته باشد. این ماده کاملا متفاوت از فیلرهاست و وظیفه بلوکه کردن اعصاب را برعهده دارد. به همین خاطر با تزریق آن در عضلات، می‌توانید فعالیت آنها را کاهش دهید و به اصطلاح آنها را فلج کنید. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده، جوانسازی پوست و رفع چین و چروک‌های پوستی است. با این حال این ماده کاربردهای درمانی نیز دارد. قبل از اینکه اقدام به دریافت خدمات جوانسازی کنید، با ما در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو در ارتباط باشید تا با جزئیات این خدمات و نکاتی که باید در نظر داشته باشید، آشنا شوید.

 

تاریخچه استفاده از Botox 

تاریخچه استفاده از Botox        

تاریخچه استفاده از این ماده شگفت‌انگیز به سال ۱۹۷۸ بر می‌گردد که یک چشم پزشک به نام آلن بی اسکات، این ماده را برای درمان مشکل چشم ضربدری مورد استفاده قرار داد. این چشم پزشک توانست این دارو را برای درمان پرش چشم و چشم‌های ضربدری مورد استفاده قرار دهد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز این دارو را در سال ۱۹۸۹ تایید کرد.

 

عملکرد و اثرگذاری بوتاکس؛ معجزه‌ای برای جوانسازی پوست شما

اثرگذاری و عملکرد بوتاکس مربوط به نوع ترکیباتی است که در آن به کار رفته‌اند. این ماده فلج کننده می‌تواند باعث مسدود یا بلوکه کردن سیگنال‌های عصبی به سمت عضلات شود. به همین خاطر، اگر این ماده در عضلات تزریق شود، دیگر آن‌ها منقبض نخواهند شد. اثرگذاری Botox  روی عضلات موقتی است و پس از گذشت چند ماه از بین می‌رود. بسته به شرایط فرد و هدفی که پشت تزریق بوتاکس وجود دارد، می‌توان این ماده را به عضلات مختلفی تزریق کرد.

زمانی که این ماده در عضلات صورت که باعث چین و چروک شده‌اند، تزریق می‌شود؛ چین و چروک‌ها به واسطه عدم انقباض عضله از بین می‌روند. به همین خاطر است که با این ماده فوق‌العاده، می‌توانید شاهد جوانی و شادابی پوست خودتان باشید.           

       

نواحی تزریق بوتاکس

نواحی تزریق بوتاکس

می‌توان Botox را در نواحی مختلف صورت تزریق کرد تا چین و چروک‌های پوستی درمان شوند و پوستی صاف و جوان داشته باشید. از جمله نواحی تزریق بوتاکس عبارتند از:

  • ابرو
  • پیشانی
  • بینی
  • رفع چروک های اطراف چشم
  • لب
  • چانه
  • خط فک
  • گردن

 

تزریق بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟   

این تزریق با کمک یک سرنگ با سر بسیار ریز در زیر پوست انجام می‌شود. به طوری که سوزن سرنگ در عضلات مورد نظر فرو می‌روند و به آرامی می‌توان ماده درون آن را در ناحیه مورد نظر تزریق کرد. تزریق این ماده در عضلات عمدتا بدون درد است و همین موضوع باعث شده تا کل این فرآیند بدون نیاز به بی‌حسی انجام شود. فقط کافیست که کار تزریق این ماده را به افراد خبره و حرفه‌ای در کلینیک زیبایی اکسیر بسپارید تا در عرض چند دقیقه، این ماده را در زیر پوست خودتان تزریق کنید.      

 

موارد استفاده برای بوتاکس        

می‌دانیم که مهم‌ترین دلیل شما برای بوتاکس، زیباسازی چهره و جوانسازی پوستتان است. اما بد نیست بدانید که تنها کاربرد این ماده، این موضوع نیست.

 

از جمله کاربردهای Botox در جهان عبارتند از:

  • رفع چین و چروک‌های پوستی: یکی از مهم ترین کاربردهای این ماده، رفع چین و چروک‌های پوستی است که با فلج کردن عضلات اتفاق می‌افتد.
  • درمان اسپاسم گردن: اسپاسم گردن یک وضعیت دردناک است که در اثر منقبض شدن کنترل نشده رخ می‌دهد. با تزریق این ماده می‌توان این مشکل را درمان کرد.
  • تنبلی چشم: اصلی‌ترین علت تنبلی چشم، عدم وجود تعادل در ماهیچه‌هایی است که برای حرکت چشم استفاده می‌شوند. تنبلی چشم با نام چشم‌های ضربدری نیز شناخته می‌شود که با کمک این دارو قابل درمان است.
  • کنترل تعریق: برخی از افراد به واسطه شرایط پزشکی خاص تعریق زیادی در نواحی مختلف مانند زیر بغل و یا در کف دستان خود تجربه می‌کنند.  تزریق این دارو می‌تواند باعث کنترل این شرایط و کاهش تعریق شود.
  • درمان میگرن: تزریق این دارو در ناحیه پیشانی، می‌تواند به کاهش تعداد حملات میگرن کمک کند. برای اینکه اثربخشی این ماده برای درمان میگرن مشخص شود، باید هر سه ماه یک بار مراحل تزریق آن در ناحیه پیشانی انجام شود.
  • مشکلات مثانه: با تزریق این دارو می‌توان بسیاری از مشکلات مثانه مانند بی اختیاری ادرار را نیز درمان کرد.

 

بهترین سن بوتاکس

با توجه به مزایای بوتاکس نسبت به روش‌های دیگر، بسیاری از خانم‌ها و آقایان حتی در سنین پایین ترجیح می‌دهند که از این ماده برای زیباتر کردن چهره و یا درمان مشکلات پزشکی خودشان استفاده کنند. اما واقعیت این است که سن مناسب تزریق بوتاکس باید در نظر گرفته شود. چرا که افراد زیر ۱۸ سال برای تزریق این ماده در زیر پوست خودشان یک سری محدودیت‌های خاصی دارند. بنابراین، بهترین سن برای تزریق این ماده در زیر پوست، سنین بالای ۱۸ سال است.

 

 

ماندگاری بوتاکس

یکی از سوالات رایجی که در میان زیباجویان برای تزریق بوتاکس پیش می‌آید، این است که آیا اثر بوتاکس دائمی است؟ واقعیت این است که اثربخشی بوتاکس به صورت دائمی نیست. ممکن است بسته به شرایط فرد و نکات مراقبتی که رعایت می‌کند، ماندگاری این ماده در زیر پوست به ۳ تا ۶ ماه برسد. پس از گذشت این بازه زمانی، این ماده اثربخشی خود را از دست داده و می‌بایست مجددا کار تزریق آن را انجام داد.

 

 

توصیه‌های مهم قبل از تزریق بوتاکس

در صورتی که متقاضی تزریق بوتاکس هستید، باید قبل از مراجعه به مطب تمامی آرایش روی پوست خود را پاک کنید تا پوست شما تمیز و بدون آلودگی باشد. مطمئن شوید که از داروهایی که باعث افزایش خطر خونریزی در حین تزریق می‌شوند، استفاده نکنید. داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی و داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین باید چند روز قبل از تزریق بوتاکس قطع شوند. ۲۴ ساعت قبل از تزریق، از نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

 

"توصیه‌های

 

در مورد مراقبت‌های بعد از بوتاکس صورت چه باید بدانیم؟

اگر می‌خواهید ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید و کمتر نیاز به مراجعه به کلینیک‌های تزریق این ماده داشته باشید، باید با نکات مراقبت بعد از بوتاکس آشنایی پیدا کنید. به طور کلی، عدم مراقبت از ناحیه تزریق شده، می‌تواند اثرگذاری این ماده را کاهش دهد. پس سعی کنید که به سه نکته زیر برای افزایش ماندگاری آن در زیر پوست خود توجه داشته باشید.

 

  • تا ۱۲ ساعت پس از تزریق Botox، ناحیه تزریق را مالش یا فشار ندهید.
  • سعی کنید که تا ۳ الی ۴ ساعت پس از تزریق دراز نکشید.
  • تا یک روز (حداقل ۲۴ ساعت) پس از تزریق، از ورزش کردن خودداری کنید.

 

آیا بوتاکس نیاز به ترمیم دارد؟    

همانطور که اشاره کردیم، اثربخشی بوتاکس دائمی نیست. بنابراین، بهتر است با ارائه دهنده خدمات تزریق این ماده مشورت کنید تا بازه زمانی مشخص برای مراجعه برای ترمیم بوتاکس به شما پیشنهاد شود. در این صورت می‌توانید اثربخشی این ماده فلج کننده عضلات را افزایش دهید

 

عوارض تزریق بوتاکس

یکی از مهم‌ترین مزایای تزریق بوتاکس نسبت به روش‌های دیگر، ایمنی بالای آن است. اگر متقاضی تزریق این ماده در زیر پوست خودتان هستید، نگران نباشید. چون عوارض این ماده بسیار محدود و نادر است. اکثر مردم و بیماران این ماده را به خوبی در بدن خودشان تحمل می‌کنند و هیچ گونه عوارض جانبی را تجربه نخواهند کرد؛ اما بروز یک سری مشکلات خاص پس از تزریق طبیعی و غیر قابل انکار است. بی حسی، درد خفیف و یا کبودی در اطراف محل تزریق از جمله عوارض موقتی تزریق این ماده هستند.

البته در مواردی افراد، پس از تزریق این ماده شاهد عوارض جانبی شدیدی هستند که ناشی از خود این ماده نیست. بلکه به دلیل داشتن حساسیت به این ماده، این مشکلات در فرد به وجود می‌آیند. در غیر این صورت می‌توانید با خیالی راحت از خدمات تزریق بوتاکس استفاده کنید.

انواع Botox و برندهای معروف و معتبر

Botox تنها یکی از محصولاتی است که می‌تواند برای فلج کردن عضلات و مسدود کردن اعصاب مورد استفاده قرار گیرد و جنبه زیبایی و درمانی داشته باشد. از جمله انواع این ماده که در جهان برای کاربردهای مختلفی به فروش می‌رود، عبارتند از:

 

  • Dysport®(AbobotulinumtoxinA).
  •  Xeomin®(IncobotulinumtoxinA).
  • Jeauveau®(PrabotulinumtoxinA).

در حال حاضر، کلینیک‌های معتبری که کار بوتاکس را انجام می‌دهند، از برندهای معروف و معتبر این ماده استفاده می‌کنند تا هیچ عارضه‌ای برای بیماران به وجود نیاید. از جمله برندهای معروف و معتبر این محصول می‌توان به مصپورت، نورونوکس، زئومین و دیسپورت اشاره کرد که هر کدام به نوبه خودشان کارایی مناسبی دارند.

 

پیشرفته ترین کلینیک زیبایی برای بوتاکس تهران     

اگر متقاضی تزریق بوتاکس برای کاربردهای پزشکی و درمانی و یا کاربردهای زیبایی هستید، باید حتما به بهترین کلینیک تزریق بوتاکس مراجعه کنید. کلینیک‌هایی که از بهترین مارک بوتاکس استفاده می‌کنند و تمامی موازین بهداشتی را برای جلوگیری از عفونت در نظر می‌گیرند، بهترین کلینیک برای تزریق این ماده در زیر پوست هستند. بنابراین، سعی کنید که به شرایط کاری هر کلینیک و تجربیات مراجعه کنندگان قبلی آن‌ها توجه داشته باشید.

کلینیک زیبایی اکسیر سال‌هاست که خدمات خود را در حوزه زیبایی به بانوان عزیز ارائه می‌کند. اگر متقاضی دریافت خدمات زیبایی هستید و می‌خواهید در یک محیط امن و آرام، از این خدمات استفاده کنید، کافیست که همین حالا با ما در ارتباط باشید. ما بهترین شرایط را برای جوانسازی پوستتان در نظر می‌گیرید تا بدون دغدغه، به بهترین نتیجه برسید.

                            

قیمت بوتاکس

تعرفه تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی ازجمله:

  • مارک بوتاکس
  • میزان دوز تزریقی
  • ناحیه تزریق
  • میزان مهارت پزشک بستگی دارد.

برای مشاهده تعرفه  و برندهای مصرفی بوتاکس در بهترین کلینیک تزریق بوتاکس روی لینک زیر کلیک نمائید

 

تعرفه بوتاکس

بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به بهترین کلینیک تزریق بوتاکس و مشورت درباره نوع و  میزان قیمت بوتاکس پیشانی نیز آگاهی کسب کنید. کلینیک اکسیر با ارائه بهترین خدمات و استفاده از بهترین نوع بوتاکس زیر نظر متخصصین پوست و مو صورت می‌گیرد

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت بهترین کلینیک تزریق بوتاکس همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *