درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس


زیبایی لبخند می‌تواند زیبایی چهره را نیز در پی داشته باشد، بنابراین هر نقصانی در نواحی دهان و دندان می‌تواند این زیبایی را تحت تاثیر قرار دهد. لبخند لثه‌ای نیز از جمله عارضه‌هایی است که بسیاری از افراد به دلیل ابتلا به آن از خندیدن اجتناب می‌کنند. اما خوشبختانه اکنون با روش‌های غیر تهاجمی و بسیار موثری می‌توان این عارضه را در کمترین زمان از میان برد. تزریق بوتاکس برای درمان لبخند لثه‌ای از جمله روش‌های متداول و بسیار اثر بخش است که در ادامه مسائل و پرسش‌های پیرامون آن را می‌خوانید:

 

لبخند لثه‌ای چیست؟

لبخند “لثه‌ی” هنگامی است که فرد لبخند بزند و لب، بالای لثه قرار گیرد. ما معمولاً انتظار داریم فقط مثلث‌های کوچک صورتی لثه بین دندان‌ها دیده شود. گرچه هر لبخند اصیل و واقعی می‌تواند دوست داشتنی باشد، اما گاها برخی عارضه‌های دهان و دندان زیبایی لبخند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لبخند معمولی یا “ایده‌آل” به طور کلی بیش از ۲ میلی‌متر از بافت‌های لثه فوقانی را نشان نمی‌دهد، در حالی که لبخند “لثه‌ای” ممکن است ۳ میلی‌متر یا بیشتر از بافت های لثه فوقانی را نشان دهد. افرادی که لبخند “لثه ای” دارند ممکن است احساس کنند دندان‌هایشان کوچک‌تر از حد معمول است در نتیجه تمایلی به لبخند زدن نداشته باشند. با این حال، یک لبخند “لثه‌ای” می‌تواند از طریق درمان بوتاکس بهبود یابد.

عوامل ایجاد کننده لبخند لثه ای

چه عواملی باعث لبخند لثه‌ای می‌شوند؟

در اینجا برخی از دلایل عمده لبخند لثه‌ای ذکر شده است:

  • بافت لثه بلند یا بزرگ که به عنوان “هایپرتروفی لثه” شناخته می‌شود، می‌تواند لبخند لثه‌ای ایجاد کند. (رشد بیش از حد لثه یا داشتن بافت بیش از حد لثه می‌تواند ناشی از دارو باشد).
  • رشد بیش از حد فک فوقانی، معروف به فک بالا، می‌تواند بافت لثه بیشتری را در معرض دید قرار دهد.
  • یک لب بالایی کوتاه یا بیش فعال می تواند ظاهری از لثه‌ها ایجاد کند که بزرگتر از حد معمول است.
  • اندازه و شکل دندان‌ها می تواند لبخند لثه‌ای ایجاد کند. اگر دندان‌ها ریز یا پنهان باشند، لثه بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد.

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

BOTOX برای یک لبخند لثه‌ای چگونه کار می‌کند؟

این حالت را می‌توان به راحتی و به طور موثر با بوتاکس درمان کرد. بهترین قسمت این روش درمانی این است که تهاجمی نبوده و یک روش سریع است! بوتاکس دارای سم بوتولینوم نوع A است و در صورت تزریق می‌تواند عضلات لب بالا را شل کرده و هنگام لبخند زدن حرکت لب بالا را محدود کند، بنابراین لثه پوشیده خواهد ماند. دو یا چند واحد بوتاکس در ناحیه بین بینی و لب بالا تزریق می‌شود تا ظاهر  لبخند “لثه ای” را کاهش دهد و لبخند جذاب و طبیعی‌تری ایجاد کند.

همانطور که اشاره شد درمان لبخند لثه‌ای با بوتاکس یک روش کم تهاجم است. لب بالایی که با بوتاکس شل شده است دیگر هنگام لبخند زدن منقبض یا بلند نمیشود. این درمان فوق‌العاده موثر بوده و نتایج معمولاً تا ۳ ماه طول ظاهر می‌شود.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تزریق بوتاکس در کلینیک زیبایی اکسیر

 

چه تعداد بوتاکس برای لبخند لثه‌ای مورد نیاز است؟

برای رفع لبخند لثه‌ای به یک یا دو واحد بوتاکس نیاز است. بوتاکس در ناحیه بین لب فوقانی و بینی تزریق می‌شود تا به طور موقت ماهیچه‌هایی را که هنگام لبخند منقبض یا بلند می‌شوند را منجمد کنند.

مزایای تزریق بوتاکس برای لبخند لثه ای

مزایای درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

در اینجا برخی از مزایای درمان لبخند لثه ای با بوتاکس اشاره شده است:

  • تزریق بوتاکس ناراحتی کمی ایجاد می کند و با مراقبت‌های مکرر این عوارض محدود تر می‌شود.
  • بهبودی بلافاصله پس از اتمام مراحل ایجاد می‌شود.
  • بوتاکس در مقایسه با گزینه‌های درمانی و سایر روش‌های درمانی مقرون به صرفه است.
  • نتایج طبیعی و سریع است.
  • تزریق را می توان بسته به نتایج مورد نیاز تنظیم کرد.

تعرفه بوتاکس

سوالات متداول

  1. بوتاکس برای لبخندهای لثه‌ای چقدر هزینه دارد؟

هزینه درمان لبخند لثه ای با بوتاکس بسته به تعداد واحدهای بوتاکس استفاده شده، شدت، نتایج مورد انتظار و سایر عوامل متفاوت است. به طور کلی، بوتاکس در مقایسه با سایر روش‌های جراحی مانند جابجایی لب و جراحی لثه مقرون به صرفه است، اما برای حفظ نتایج هر ۴-۶ ماه یکبار تکرار می‌شود. بیمار بسته به پیچیدگی و نتایج مورد نظر، ممکن است به بیش از یک درمان لبخند لثه ای نیاز داشته باشد، بنابراین هزینه با توجه به تعداد روش های مورد نیاز متفاوت است.

 

  1. بوتاکس برای لبخند لثه ای چه مدت ماندگاری دارد؟

نتایج ممکن است در هر بیمار متفاوت باشد. به طور کلی، اثرات بوتاکس سه تا چهار ماه طول ماندگاری دارد.

 

  1. نتایج بوتاکس لبخند لثه ای چه مدت بعد ظاهر می‌شود ؟

نتایج فوری نیستند. با تزریق بوتاکس، باید ۲ یا ۳ روز صبر کنید تا شاهد بهبود باشید. ارتفاع لب فوقانی به تدریج کاهش می‌یابد و نتیجه کامل آن طی ۱۴ روز پس از درمان قابل مشاهده است. همچنین ممکن است از شما خواسته شود بعد از ۲ تا ۳ هفته برای یک قرار ملاقات بعدی به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا موفقیت درمان را ارزیابی کرده و تعیین کنید که آیا تنظیمات بیشتری لازم است یا حیر. ممکن است بسته به نتیجه‌ای که می خواهید تزریق اضافی لازم باشد.

 

  1. آیا بوتاکس می‌تواند لب بالایی را بلند کند؟

بله، می‌توان از بوتاکس برای بالا بردن لب بالا استفاده کرد. فقط چند تزریق برای شل شدن لب بالایی کافی است تا باعث شود بیشتر به چشم بیاید. دندانپزشک یک سری تزریق بوتاکس را در بالای لب بالا و به عضله orbicularis oris اطراف دهان تزریق می‌کند. بوتاکس به طور موقت ماهیچه‌ها را شل می‌کند و لب را بالا می‌برد. بنابراین کاملاً مشخص و حجیم به نظر می‌رسد. این شل شدن عضلات باعث کاهش خطوط عمودی اطراف لب‌ها نیز می‌شود. اثرات ظرف چند روز پس از درمان قابل مشاهده است و نتیجه کامل در یک هفته و به مدت سه تا چهار ماه به دست می‌آید.

خطرات اصلاح لبخند لثه ای

آیا این روش درمانی خطری دارد؟

بعضی اوقات اثر بوتاکس ممکن است در یک طرف بهتر از طرف دیگر باشد و منجر به عدم تقارن جزئی شود. یک درمان لمسی در معاینه ۲-۳ هفته‌ای می‌تواند این مسئله را اصلاح کند.

تمام درمان های سم بوتولینوم می‌تواند باعث ضعف سایر عضلات کوچک صورت نزدیک به ناحیه تحت درمان شود. این امر منجر به عدم تقارن موقتی خواهد شد. در بیشتر موارد، این مشکل می‌تواند در وقت معاینه اصلاح شود. اما در موارد نادر، باید منتظر ماند تا سم بوتولینوم از بین برود.

 

برای درمان لبخند لثه ای باید به کجا بروید؟

برای انجام این عمل غیر تهاجیمی می توان به مراکز و کلینیک های زیبایی مراجعه کرد. البته که برخی دندانپزشکان نیز برای این جراحی اقدام می‌کنند. اما توصیه می‌شود که یه یک متخصص زیبایی برای این عمل اقدام کند. در کلینیک زیبایی اکسیر متخصصین پوست می‌توانند برای درمان این عارضه به شما کمک کنند.

خاطر نشان کنیم که مراجعه به مراکز نامعتبر و انجام این روش توسط پزشکان بی تجربه می تواند تاثیرات سوء را به همراه داشته باشد که قابل جبران نیست. اگر زیبایی لبخند برایتان بسیار اهمیت دارد توصیه می‌شود برای این عمل به مراکز مجهز و معتبر مراجعه کنید.

سوالات متداول

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

منبع:

www.smilearizonadentistry.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *