عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی نوین برای رفع موهای ناحیه بیکینی است. در این روش از تابش پرتوهای نورانی برای رفع موهای ناخواسته بدن استفاده می‌شود. از لیزر برای تمام نواحی بدن می‌توان استفاده کرد که همین موضوع هم باعث شده که برای برخی از ناحیه‌های بدن، شایعه‌های بسیاری ساخته شود. به همین خاطر در این موضوع می‌خواهیم به یکی از ناحیه‌های بسیار مهم بدن که ناحیه‌ی تناسلی می‌باشد بپردازیم. به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم به طور مستقیم به عوارض لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی بپردازیم.

تا انتهای این مقاله همراه کلینیک اکسیر باشید تا به شما بگوییم در چه صورتی دچار عوارض خواهید شد.

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی برای رفع موهای اضافی بدن است. در این روش از پرتوهای نورانی برای رفع موهای اضافی استفاده می‌شود.

با تبدیل انرژی نورانی به گرما در ناحیه مورد نظر فولیکول‌های مو تخریب شده و رشد مو متوقف می‌شود. لیزر موهای اضافی بر روی پوست‌های روشن و موهای تیره بهترین نتیجه را دارد، با این حال این روش قابل اجرا بر روی تمامی انواع پوست است.

 

با دستگاه لیزر می‌توان:

انواع قسمت‌های بدن مانند پاها، سینه، کمر، صورت، بازوها، بالای لب و ناحیه بیکینی را از هر گونه موهای زائد برطرف نمود. لیزر تنها به تخریب فولیکول‌های مو پرداخته می‌شود، پوست ناحیه لیزر سالم و بدون آسیب باقی می‌ماند. لیزر موهای زائد همانند سایر روش‌های دیگر رفع موهای اضافی دارای برخی عوارض و مشکلات است.

عوارض لیزر در صورت رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر و مراجعه به مراکز مجاز و پزشک متخصص به کمترین حد خود می‌رسد. در ادامه به بررسی عوارض لیزر موهای زائد بیکنی می‌پردازیم.

حقایق لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی؛ واقعیت یا شایعه ؟

لیزر موهای زائد به دلیل تابش اشعه لیزر بر سطح پوست و نفوذ به لایه‌های زیرین آن، در صورت عدم توجه به برخی نکات دارای عوارض و مشکلاتی برای فرد خواهد بود. فولیکول‌های مو در لایه زیرین پوست قرار دارند. عمق نفوذ اشعه لیزر معمولا ۲ الی ۳ میلیمتر بوده و از آن فراتر نمی‌رود. اگر لیزر موهای زائد در کلینیک‌های تخصصی و زیر نظر پزشک انجام نگیرد یا اپراتورها افراد ماهر و دوره دیده‌ای نباشند

ممکن است دچار عوارضی از جمله سوختگی و تاول پوست، صدمه دیدن چشم، سوزش، التهاب و قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ پوست، عفونت در محل لیزر و زخم شدن پوست و ترک برداشتن بر اثر خشکی زیاد را بشوید. با این حال سایر عوارض فوق بر اثر بی تجربگی اپراتور دستگاه لیزر، عدم رعایت بهداشت در محیط، استفاده از سری‌های مشترک در دستگاه لیزر، عدم مهارت در تنظیم طول موج، انتخاب دستگاه، تعداد شات‌ها و میزان توقف ما بین تابش‌های لیزر رخ می‌دهد.

 

یکی از عوارض لیزر موهای زائد بیکینی:

سوختگی و تاول بر روی پوست است. استفاده از طول موج‌های بلند، مدت زمان زیاد تابش اشعه بر روی پوست و توقف‌های کوتاه میان شات‌های لیزر موجب بروز درد و سوختگی پوست می‌شود. در این موارد افراد پس از لیزر دچار تورم و سوختگی پوست شده و امکان عفونت در پوست وجود دارد. امکان بر جای ماندن جای زخم و اسکار در این مواقع وجود داشته لذا افرادی که برای داشتن پوستی زیبا و لطیف به لیزر موهای زائد خود می‌پردازند، به عوارض وحشتناکی دچار می‌شوند. یکی دیگر از مشکلات تغییر در رنگ پوست است. در این مواقع لکه‌های روشن‌تر و یا تیره تر از رنگ پوست در محل ظاهر می‌شوند. این لکه‌ها اغلب پس از چند هفته ناپدید می‌شوند،

با این حال امکان ایجاد تغییرات در پوست در موارد حاد وجود دارد. در تمامی موارد گفته شده عدم حضور پزشک متخصص پوست و مو و ماهر نبودن اپراتور باعث ایجاد عوارض برای شما می‌شود.

 

کلینیک اکسیر:

با دارا بودن پزشکان متخصص پوست مو، کادر مجرب و متعهد، دستگاه‌های لیزر پیشرفته و مدرن، محیط کاملا بهداشتی، استفاده از دستگاه‌های استریل و یکبار مصرف و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی بهترین خدمات لیزر موهای زائد را به شما عرضه می‌کند.

با مراجعه به مراکز درمانی مجاز و استاندارد عوارض لیزر موهای زائد بیکینی به کمترین حد خود رسیده به طوری می‌توان گفت لیزر موهای اضافی بدن بدون عوارض و مشکلات جانبی خواهد بود.

تعرفه لیزر موهای زائد

در چه صورتی دچار عوارض لیزر موهای زائد بیکینی می‌شویم؟

لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی، لیزر بیکینی نامیده می‌شود. از بین بردن موهای زائد این ناحیه موجب رفع مشکلات بسیاری مانند خارش، عفونت‌های قارچی، جوش، زگیل تناسلی، سوزش و خشکی واژن می‌شود. از طرفی موجب بهبود کیفیت رابطه جنسی می‌گردد. استفاده از روش‌های سنتی اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی مانند اصلاح با تیغ، موم، وکس و نظیر آن دارای خطرات زیادی بوده و موقتی است. از طرفی همه روزه وقت زیادی برای این کار لازم است.

 

آیا لیزر ناحیه تناسلی موجب بروز عوارضی مانند نازایی می‌شود؟

جواب سوال منفی است. باید گفت که لیزر موهای زائد در هر نقطه‌ای از بدن هیچ گونه آسیبی به اندام‌های داخلی نمی‌رساند. در واقع عمق نفوذ لیزر در داخل پوست حداکثر ۲ تا ۳ میلیمتر است. هم‌‎چنین طول موج لیزر طوری انتخاب می‌شود که تنها توسط ملانین‌های مو جذب گردد. از این رو لیزر بیکینی عملی ایمن و بدون خطر است. نکته قابل ذکر این است که در صورت استفاده از دستگاه لیزر با طول موج نامناسب امکان سوزش، التهاب و سوختگی در محل وجود دارد. برای حذف عوارض لیزر موهای زائد توصیه می‌شود به مراکز و کلینیک های تخصصی پوست و مو مراجعه کنید.

قبل از لیزر بیکینی چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

برای کسب نتایج بهتر از لیزر بیکینی توصیه می‌شود قبل از جلسه لیزر، موهای ناحیه تناسلی را با تیغ اصلاح کنید. هم‌چنین استحمام و عدم استفاده از محصولات مراقبتی مانند کرم و لوسیون توصیه می شود. از چند هفته قبل از لیزر موهای زائد این ناحیه، از روش‌هایی که به ریشه موها آسیب می‌زنند مانند موم و وکس خودداری کنید.

لیزر موهای زائد

بعد از انجام لیزر بیکینی چه مراقبت‌هایی را باید انجام دهیم؟

پس از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی تا سه روز از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید. پس از گذشت یک روز از لیزر استحمام با آب سرد توصیه می‌شود. استفاده از کمپرس آب سرد و کیسه یخ به کاهش التهاب و سوزش کمک می‌کند. دست زدن به محل لیزر شده، باعث خارش همراه با سوزش می‌شود. پس از لیزر از اصلاح محل با تیغ تا حد امکان خودداری کنید. هم‌چنین در طول دوره درمان از روش‌های اصلاح مانند موم و وکس که به ریشه مو آسیب می‌زنند استفاده نکنید. به مرور پس از چند جلسه لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی تراکم موها کم شده که نیاز به اصلاح کاهش می‌یابد.

 

برای لیزر موهای زائد بیکینی کجا برم؟

کلینیک اکسیر با داشتن پزشکان متخصص پوست و مو خدمات تخصصی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کند.

کلیه افراد قبل از لیزر موهای زائد از خدمات مشاوره و معاینه توسط پزشک متخصص برخوردار می‌شوند. کلیه دستگاه‌های لیزر کلینیک اکسیر به آخرین تکنولوژی لیزر موهای زائد مجهز است. از طرفی کادر مجرب و متعهد این مرکز جوابگوی کلیه سوالات مراجعه‌کنندگان هستند.

کلیه مراقبت‌های لازم از قبل برای افراد ارسال می‌گردد. در طول لیزر از سری‌های مختص افراد استفاده می‌شود لذا امکان انتقال آلودگی وجود ندارد. رعایت استانداردهای بهداشتی و وسایل استریل از دیگر موارد قابل توجه در کلینیک اکسیر است. پزشکان کلینیک سال‌ها تجربه کار با دستگاه‌های لیزر را دارند لذا انتخاب صحیح دستگاه که همراه با مهارت در استفاده از دستگاه توسط پزشکان مرکز به خوبی قابل مشاهده است.

لیزر موهای زائد بیکینی در کلینیک اکسیر هیچ گونه عوارضی برای شما در بر ندارد. شما می‌توانید با لیزر بیکینی از بسیاری از مشکلات اندام‌های تناسلی جلوگیری کرده و دارای پوستی نرم و لطیف شوید.

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *