ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

آنچه شما را به این مقاله کشانده است بی‌شک مشاهده علائم پیری بر چهره بوده است. رد پای گذر عمر بر گوشه های چشم، پیشانی و لب ها می تواند چهره شما را تا چندین سال پیرتر کند. بنابراین طبیعی است که با دیدن این علائم به فکر کنترل و از بین بردن آن ها باشید. در حال حاضر روش‌های بسیاری مانند جراحی‌های تهاجمی لیفت صورت و یا روش‌های غیر تهاجمی تزریق ژل و بوتاکس به نواحی پوست وجود دارد. در این تزریق چربی به پوست نیز یک از روش‌های متداول برای ایجاد جوانسازی چهره است.

تزریق چربی به پوست یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که افراد با باورهای متفاوتی به سراغ آن می‌روند. این تزریق می‌‍تواند در نقاط مختلف صورت انجام گیرد. البته که میزان تزریق برای برخی نواحی صورت استاندارد نیست. برای مثال نمی‌توان این تزریق را برای حجیم‌سازی لب‌ها به کار برد و روش متداول برای این نوع تزریق تزریق ژل است. ما با هدف انجام یک تحقیق سیستماتیک بر آن شدیم که اطلاعات گسترده و مفیدی را پیرامون تزریق چربی به صورت در اختیارتان قرار دهیم. اگر به فکر برطرف کردن علائم پیری و جوانسازی چهره خود هستید این مقاله می‌تواند در انتخاب نوع پرکننده پوست به شما کمک کند.

 

چرا تزریق چربی دائمی؟

برای افرادی که برای اولین بار می‌خواهند از تزریق پرکننده‌های پوستی استفاده کنند انتخاب بهتر نوع آن برایشان چالش برانگیز است. باید توجه داشته باشید تزریق ژل به صورت و تزریق چربی به صورت هر یک دارای اصول و قاعده‌ای است که باید برای انجام آن برخی فاکتورها مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال تمامی افراد نمی‌توانند از تزریق ژل استفاده کنند در مقابل استفاده از تزریق چربی نیز برای همه توصیه نمی‌شود. از این رو باید در ابتدا هدف از تزریق و میزان نیاز به مواد تزریقی مشخص شود تا بتوان یک انتخاب آگاهانه در این زمینه داشت.

با این وجود تزریق چربی یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که اگر متقاضی انجام آن هستید باید در پی یافتن پزشکی معتبر و با تجربه باشید.

 

آیا تزریق چربی روشی دائمی است؟

قطعا شنیده‌اید که تزریق چربی به نسبت تزریق ژل از ماندگاری بالاتری برخوردار است. اما باید در نظر داشته باشید که ماندگاری این روش به دو عامل مهم تجربه پزشک و رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق چربی بستگی دارد. بنابراین اگر برای این عمل به سراغ پزشکان غیر متخصص بروید به دلیل نبود آگاهی از تزریق درست ممکن است با ماندگاری کوتاه مدتی روبه‌برو شوید، علاوه بر این اگر به توصیه‌های پزشک را اهمیت ندهید نمی‌توانید انتظار ماندگاری طولانی مدت را داشته باشید.

در صورتی که تزریق چربی در نهایت دقت و در نهایت مراقبت صورت گیرد می‌تواند از ۷ تا ۱۰ سال ماندگاری داشته باشد. البته ممکن است برای تثبیت نتیجه به جلسات متعددی برای تمدید نیز احتیاج پیدا کنید.

نحوه تزریق چربی تزریق چربی دائمی

تزریق چربی با استفاده از چربی بدن

برای تزریق چربی به صورت نیاز است که مقداری چربی از بدن فرد برای تزریق برداشته شود. برای برداشت چربی پزشک باید درباره بیماری‌های زمینه‌ای فرد اطلاعاتی را کسب کند. در نهایت با انجام برخی آزمایشات مراجع برای برداشت چربی آماده خواهد شد. برداشت چربی از قسمت‌هایی مانند پهلو و ران صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که می‌توان برداشت چربی را همزمان با جراحی‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک انجام داد.

در این صورت پزشک چربی‌های استخراج شده را برای جوانسازی پوست استفاده خواهد کرد. با برداشت چربی از بدن این ماده معجزه‌گر باید طبق اصول و قاعده شسته و خالص‌سازی شود تا برای تزریق به صورت آماده شود. برای تزریق چربی به صورت می‌توان از دو روش بی حسی موضعی و یا بدون بی‌حسی چربی را به صورت منتقل کرد.

اگر فردی توان تحمل درد هنگام تزریق را نداشته باشد پزشک می‌تواند از بیهوشی نیز استفاده کند. خاطر نشان کنیم که افراد می‌توانند بعد از استخراج چربی آن را در نواحی دیگری مانند سینه و باسن نیز تزریق کنند که آن بسته به میزان برداشت چربی است. پس از تزریق سلول‌های چربی بلافاصه از طریق خون رسانی به بافت صورت جذب می‌شوند.

 

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی

تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی خود فرد استفاده می‌شود معمولا عارضه‌ای قابل توجه را در پی ندارد. با این وجود در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی می‌تواند افراد را با برخی خطرات مواجه کند. به طور کلی تمامی افراد می‌توانند از این روش برای جوانسازی چهره استفاده کنند.

برای انجام تزریق چربی به صورت می‌بایست از سلامت عمومی برخوردار باشید و میزان آسیب به پوست شما سطحی باشد بنابراین نمی‌توان برای خطوط عمیق پوستی انتظار بالای از این روش داشت. این روش برای افرادی که شیمی درمانی می‌کنند و یا با ضعف سیستم ایمنی مواجه هستند، یا داروهای چون راکوتان مصرف می‌کنند و همچنین مشکل قلبی دارند توصیه نمی‌شود. لذا در صورت ابتلا به این نوع بیماری‌ها و مصرف برخی قرص‌ها حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.

تزریق چربی به نواحی مختلف بدن تزریق چربی دائمی

تزریق چربی صورت برای کدام نواحی انجام می‌شود؟

برای تزریق چربی ابتدا باید میزان آسیب و عارضه پوستی مورد بررسی قرار گیرد. همان‌طور که در بالا اشاره شد برای خطوط عمیق پوستی این روش نمی‌تواند نتیجه صد درصدی داشته باشد. به طور کلی از تزریق چربی برای نواحی پیشانی، اطراف چشم، گونه‌ها، چانه و زاویه فک استفاه می‌شود. چربی تزریق شده در این نواحی می‌تواند با ایجاد حجم مناسب چهره را جوان‌تر کرده و خطوط ناشی از افزایش سن را از بین ببرد.

 

تزریق چربی به اطراف چشم

خطوط پنجه کلاغی که در گوشه‌های چشم ایجاد می‌شود با افزایش سن عمیق‌تر می‌شود این خطوط تاثیر بسزایی در پیری چهره دارد. تزریق چربی به این نواحی باید با ظرافت بالایی صورت گیرد.

 

تزریق چربی به گونه‌ها

با گذر زمان میزان کلاژن، هیالورونیک اسید بدن کاهش پیدا می‌کند از این رو پوست حالت کشسانی خود را از دست داده و با شل شدن و افتادگی مواجه می‌شود. بنابراین ناحیه گونه افراد در میانسالی حجم خود را از دست می‌دهد. تزیرق چربی می‌تواند جبران‌کننده حجم از دست رفته در این نواحی باشد.

 

تزریق چربی دائمی به پیشانی

پوست پیشانی نیز از جمله نواحی است که با چین و چروک‌های بسیاری مواجه می‌شود. تزریق چربی در این مناطق نیز می‌تواند از بروز چین و چروک جلوگیری کند.

جای اسکار بعد از تزریق چربی تزریق چربی دائمی

جای اسکار بعد از تزریق چربی

برخی تصور می‌کنند به دلیل اینکه فرآیند تزریق چربی از تزریق ژل و فیلر متفاوت است امکان برجای ماندن محل تزریق وجود دارد که باید بیان کنیم که اگر استخراج چربی با جراحی‌های لیپوساکشن و جراحی‌های مشابه صورت گیرد جای زخم اسکار بعد از جراحی باقی‌مانده و پس از مدتی بهبود می‌یابد.

اما محل تزریق ژل که به صورت است برجای نمی ماند. ممکن است در روزهای اول جای سرنگ تزریق را مشاهده کنید اما پس از مدتی از بین خواهد رفت. به خاطر داشته باشید برای تسریع در روند بهبودی باید مراقبت‌های بعد از تزریق را به خوبی رعایت کنید.

 

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

پس از تزریق چربی می‌باسیت موارد زیر را رعایت کنید:

  • خودداری از مصرف هرگونه آسپرین و یا داروهای ضد التهاب
  • خودداری از ایجاد فشار بر نواحی تزریق شده
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل تزریق چربی دائمیتفاوت تزریق ژل و چربی

مهمترین تفاوت این دو روش در تامین ماده مورد نیاز برای تزریق است. در تزریق ژل به پوست این ماده به شکل مصنوعی و آزمایشگاهی تولید می‌شود که در برخی مواقع می‌تواند ایجاد حساسیت و یا آلرژی کند، اما حُسن آن عدم ایجاد برش و یا انجام جراحی هایی برای برداشت چربی از بدن است.

در مقابل روش تزریق چربی به دلیل طبیعی بودن چربی و استفاده از چربی بدن خود فرد کمترین عارضه در پی دارد. بنابراین بیماران با کمترین عارضه‌ای مواجه نخواهند شد.

اما روند و فرآیند برداشت چربی می‌تواند نقطه ضعف این روش باشد. با این حال بسته به هدف و میزان چربی موردنظر می‌توان از هر یک از این دو روش استفاده کرد. البته گفتنی است که تزریق چربی به دلیل برخورداری از فرآیند برداشت از هزینه بیشتری نیز برخوردار است.

 

هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی دائمی  را باید بر اساس میزان حجم مورد استفاده از چربی و نواحی مورد نیاز برای تزریق سنجید.

در این صورت نمی‌توان هزینه مشخصی برای آن بیان کرد. بهترین اقدام مراجعه به پزشک و کسب اطلاعات دقیق در این مورد است. به یاد داشته باشید این روش جراحی نیازمند تخصص و تبحر پزشک و همچنین برخورداری از کلینیک مجهز است.

بنابراین سلامتی خود را به بهای ناچیز نفروشید. کلینیک زیبایی اکسیر با استفاده از تجهیزات روز دنیا ارائه‌دهنده انواع خدمات زیبایی پوست به شما است.

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *