فیلر مو و تفاوت آن با مزوتراپی

انجام فیلر مو بدون درد در کلینیک زیبایی اکسیر


تفاوت بین فیلر و مزوتراپی مو

همه ما کم و بیش ریزش مو را تجربه کرده‌ایم و همیشه به دنبال یک روش درمانی مناسب برای جلوگیری از این ریزش می‌گردیم. بسیاری از افراد انقدر ریزش مو دارند که دچار کم پشتی مو می‌شوند.

عوامل مختلفی از جمله آلودگی هوا، مواد شیمیایی، داروها، ژنتیک و … بر روی ریزش موی سر تاثیر گذارند. اما راه چاره چیست؟ دست روی دست بگذاریم و با کم پشتی موی سر خود کنار بیاییم؟ ما در این مقاله قصد داریم یک روش به نام فیلر مو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید موهایی پر پشت داشته باشید. این روش تفاوت‌هایی با روش مزوتراپی مو دارد.

تعرفه مزوتراپی

فیلر مو

یکی از روش‌های درمانی برای افرادی که از کم‌پشتی و یا ریزش موی سر رنج می‌برند. با توجه به رواج استفاده از مواد شیمیایی، سشوار و اتوی مو که امروزه از آن‌ها بسیار استفاده می‌شود، شاهد ریزش مو در بسیاری از افراد هستیم. با این حال ممکن است عوامل دیگری نیز بر روی ریزش و کم پشتی مو تاثیرگذار باشند.

عوامل دیگری مانند زیاد ماندن در معرض نور آفتاب یا شیردهی می‌تواند ریزش مو را در آقایان و خانم‌ها تشدید کند همه موارد با تاثیرات مستقیمی که بر ریشه مو می‌گذارند باعث می‌شوند مواد معدنی، ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز مو از دست برود در این صورت باید به دنبال راهی باشیم تا این موارد را احیا کنیم.

فیلر یا ژل تقویت مو، توسط آنزیم‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود سبب می‌شود فولیکول‌های مو تقویت شود. در نتیجه این عمل سرعت رشد موی سر افزایش پیدا می‌کند. برای افرادی که دارای موهای شکننده و ریشه موی ضعیف هستند، فیلر موی سر یکی از بهترین روش‌ها محسوب می‌شود.

نحوه انجام فیلر مو

نحوه‌ی انجام تزریق فیلر موی سر به چه صورت است؟

شاید برای شما سوال باشد که چگونه فیلر به موی سر تزریق می‌شود. ماده فیلر توسط یک پزشک متخصص در کلینیک مجرب به وسیله یک سوزن بسیار باریک به زیر پوست فرد تزریق می‌شود.

هیر فیلر یا ژل تقویت کننده مو، در واقع یک نوع پرکننده کانال مو محسوب می‌شود که بلافاصله بعد از تزریق، ترکیباتی که در آن موجود است، آزاد می‌شود.
ویتامین‌ها و مواد معدنی که در فیلر موجود است، سبب تقویت سلول‌های پوست و مو می‌شود که همین امر باعث می‌شود تا از مرگ سلول ها‌جلوگیری شود.

پس از این که افراد فیلر مو را تزریق می‌کنند، ریزش مو در آن قطع خواهد شد و روند رشد موی سر سرعت پیدا می‌کند. همچنین فیلر مو با قابلیت احیاکنندگی، سبب گردش خونه شده و مواد مورد نیاز برای فولیکول‌های مو را تامین می‌کند.
فولیکول‌ها، پس از تزریق فیلر تحریک می‌شوند که سرعت رشد را تشدید می‌کنند. املاح موجود در ماده فیلر، سبب قطع ریزش مو غیرطبیعی شده و به همین دلیل در حفظ و شادابی موها تاثیر می‌گذارد.


شاید این مطلب برای شما مفید باشد: علت ریزش موی سکه‌ای و نحوه درمان آن 

تزریق فیلر به پوست سر برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر برای چه افرادی مناسب است؟ این سوالی است که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که از بین این همه روش‌های تقویت مو، آیا فیلر برای آنها مناسب است؟ به طور کلی فیلر مو برای افرادی که جنس موهایشان نازک و ضعیف است می‌تواند مفید باشد.

همچنین این روش برای افرادی که به فکر تقویت رشد موها، پرپشتی موها و درمان ریزش موی خود هستند بسیار مفید است. می‌توان گفت روش فیلر یک درمان مکمل برای ریزش موها به حساب می‌آید.

همچنین این روش برای افرادی که طاسی را به صورت ژنتیکی تجربه می‌کنند بسیار مفید است و می‌تواند از پیشرفت طاسی در مردان و زنان جلوگیری کند روش فیلر برای افرادی که کاشت مو نیز انجام داده‌اند می‌تواند مفید واقع شود و اثرگذاری عمل کاشت مو را افزایش دهد.

مزایای استفاده از فیلر مو

مزایای استفاده از فیلر مو

  • افزایش تعداد و طول تار موها
  • سرکوب ژن مرتبط با ریزش مو
  • دارای خصوصیات فیزیکی دو فازی و مونو فازیک

فرم عضویت در گروه واتساپ

مشاوره رایگان

خدمات(ضروری)

انجام فیلر مو چه عوارضی را می‌تواند ایجاد کند؟

در کنار تمام مزیت‌هایی که گفته شد. فیلر موی سر، ممکن است دارای عوارضی نیز باشد. پس از انجام تزریق، ممکن است پوست سر زخم شود. البته که باید بگویم نگران این زخم‌ها نباشید چرا که در مدت زمان کوتاهی و زود بهبود می‌یابند.

در قسمت تزریق ممکن است تورم، خارش، قرمزی و درد جزئی داشته باشید که به طور معمول بعد از گذشت ۳ روز کاملا از بین می‌رود در موارد نادری ممکن است برخی افراد به موادی که در هیر فیلر و یا ژل تقویت مو موجود است حساسیت نشان دهند.

آیا انجام فیلر مو دردناک است

آیا فیلر مو درد دارد؟

همه ما تا اسم تزریق را می‌شنویم نگرانی هایمان برای انجام این روش بیشتر می‌شود و به فکر درد تزریق و درد انجام این روش می‌افتیم. دردهای احتمالی ناشی از روش‌های زیبایی همیشه باعث می‌شود تا برای استفاده از این روش‌ها از خود مقامت نشان دهیم.

عدم اطلاع از میزان درد ناشی از فیلر مو همیشه مانعی است برای استفاده از این معجزه در رشد و تراکم مو اما باید بگویم نگران تزریق نباشید، چرا که سوزن‌های تزریق فیلر بسیار بسیار نازک است و اکثر افراد بعد از تزریف درد چندانی را تجربه نمی‌کنند. اما خوب این مورد هم نباید نادیده بگیریم که آستانه درد در همه افراد یکسان نیست.

اگر آستانه درد پایینی داریم از این روش استفاده نکنیم و از معجزه تراکم مو بی‌بهره بمانیم؟! خیر. شما هم می‌توانید از این روش استفاده کنید و درد چندانی را تجربه نکنید فقط کافی است که قبل از تزریق از ژل و یا پمادهای بی‌حس‌کننده استفاده کنید.

۲۰ الی ۳۰ ثانیه آن را بر روی پوست محل تزریق قرار دهید. اما این نکته را فراموش نکنید که قبل از انجام تزریق فیلر باید این مواد را روی پوست سر بشویید. در این صورت بعد از تزریق فیلر دردی زیادی را احساس نخواهید کرد.

عملکرد فیلر مو

تزریق فیلر موی سر یا هیر فیلر چه عملکردی در بدن دارد؟

  • • محرک رشد مو:

فیلر نوعی پرکننده جهت سلول‌های مو به حساب می‌آید. مواد موجود در فیلر با تقویت عملکرد بتا-کاتنین و فعال کردن سلول‌های بنیادی باعث می‌شوند مو رشد کند و با تحریک ژن‌های محرک رشد مو، موجب تقویت مو و افزایش رشد می‌شود.

  • • مهار آلوپسی و ریزش مو:

آلوپسی به از دست دادن موها در منطقه‌ای از بدن گفته می‌شود. ریزش مو علل‌های مختلفی از جمله مشکلات هورمونی، عوارض دارویی، کم‌خونی و ژنتیک را دارد. هنگامی که فیلر مو به پوست تزریق می‌شود با مهار BMP1و DKK-1 که جز مهم‌ترین عامل ریزش مو هستند، می‌تواند از ریزش مو یا همان آلوپسی جلوگیری کند.

 

  • • آنتی ‌اکسیدان:

موادی که در فیلر موی سر موجود است، میزان رادیکال‌های آزاد اکسیژنی را که توسط اشعه فرابنفش و برخی عوامل دیگر از جمله استرس و اضطراب ایجاد می‌شود را کنترل کند که همین امر باعث می‌شود تا ریزش موی شما نیز کنترل شود.

 

  • • رگ‌زایی (تحریک آنژیوژنز):

ترکیبات مواد که در ژل تقویت مو وجود دارد با تحریک ریشه مو و تغذیه موها، باعث می‌شود تشکیل فولیکول‌های مو سالم‌تر باشند.

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی مو

تفاوت بین مزوتراپی مو و فیلر مو چیست؟

در روش مزوتراپی، داروی ماینوکسیدیل توسط پزش متخصص به پوست سر تزریق می‌شود. این ماده باعث می‌شود ریشه‌های مو تحریک گردند، از این رو علاوه بر تقویت موها، رشد مو نیز افزایش پیدا می‌کند. در روش مزوتراپی مو، ویتامین‌ها و اسید آمینه‌هایی که برای افزایش موی سر نیاز است به پوست سر تزریق می‌شود.

اما فیلر مو چه تفاوتی با مزوتراپی مو دارد؟ در فیلر موی سر، علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مو، ماده دیگری به نام اسید هیالورونیک نیز به مو تزریق می‌شود که این ماده به ماندگاری و تاثیر درمانی روش فیلردرمانی کمک می‌کند، به همین دلیل است که می توان گفت، فیلر موی سر ماندگارتر و تاثیرگذارتر از روش مزوتراپی مو است. همچنین نتایجی که از فیلر حاصل می‌شود نسبت به روش مزوتراپی مو مشهودتر است.

وقتی که تزریق فیلر یا ژل تقویت مو توسط پزشک متخصص انجام می‌شود، تا دو هفته پس از تزریق، ژل موجود در فیلر، وظیفه رطوبت‌رسانی به فولیکول‌های مو را انجام می‌دهد به همین دلیل است که با تزریق هیرفیلر به سرعت ریزش موی شما قطع می‌شود و سلامتی موی شما بهبود می‌یابد.


شاید این مطلب برای شما مفید باشد: مزوتراپی مو درمانی برای مشکلات موی سر

در کنار تفاوت هایی که روش مزوتراپی مو با تزریق فیلر سر دارد، این دو روش شباهت‌هایی نیز با یکدیگر خواهند داشت.

 

شباهت بین مزوتراپی مو با تزریق فیلر سر:

  • هم روش مزوتراپی و هم روش فیلردرمانی ویتامین‌ها و مواد معدنی که جهت تقویت مو و رشد مو نیاز است را تامین می‌کنند.
  • هر دو نوعی محصول آماده هستند که توسط سوزن‌های کوچکی به پوست سر فرد تزریق می‌شود.
  • دوره درمانی هر دوی این روش های معمولا بین دو و یا چند جلسه است و با فاصله زمانی مشخص که پزشک متخصص برای شما تعیین می‌کند، انجام خواهد شد.
  • باید به این نکته نیز توجه داشت که مزوتراپی و تزریق هرفیلر تاثیری در موهای از دست رفته نمی‌گذارد و فقط راه درمانی برای جلوگیری از ریزش موها و تقویت ریشه‌ مو محسوب می‌شود و با افزایش سرعت در رشد مو، سبب جلوگیری از کم‌پشتی و طاسی در افراد خواهد شد.

سوالات متداول

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *