بررسی کاربردهای هایفوتراپی در جوانسازی و زیبایی

هایفوتراپی پوست و گردن؛ قطعا افراد بسیاری را در اطراف خود دیده‌اید که با پیر شدن و افزایش سن، پوست آن ها دچار چین و چروک پیری شده است.

البته که این روند برای همه ما چه خوشمان بیاید، چه نیاید اتفاق می‌افتد. به مرور زمان و با افزایش سن کیفیت پوست و شادابی جوانی را از دست می دهیم و دچار پوستی شل و افتاده خواهیم شد که شاید روز به روز چین و چروک های آن بیشتر از سال های قبل شود. همه ما به دنبال راهی برای لیفت پوست و جوانسازی پوست هستیم ؛ در شرایط باید چه کنیم؟ باید بگذاریم سال به سال لبخند آینه به ما کمتر شود؟ باید خود را توجیه کنیم که ای بابا ما دیگر پیر شده‌ایم؟ اما دست نگه دارید.

در دنیای امروزی با گسترش علم و دانش، روش‌های نوینی برای جوان‌سازی پوست اختراع شده است. دیگر اکسیرهای جوانی و روش هایی برای بازیابی زیبایی از دست رفته، قدمتی چندین و چند ساله پیدا کرده است.

شاید با گسترش علم؛ دانشمندان موفق شوند تا روند پیری را به تعویق بیاندازند اما امروز روش های زیباسازی و جوانسازی پوست آنقدر زیاد است که اگر روند پیری هم به تعویق نیوفتد ما همچنان می توانیم جوانی را در سنین بالا و کهنسالی نیز به پوست خسته پیر خود برگردانیم.

هایفوتراپی پوست و گردن؛ یکی از روش های بسیار کارآمد و ایمن جهت لیفت پوست به حساب می آید. اگر شما به دنبال پوستی جوان، شاداب و زیبا هستید، حتما با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

هایفوتراپی هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یا همان HIFU مخفف واژه Hight-Intensity focused Uitrasound  به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می باشد.

هایفوتراپی پوست به نسبت روش های دیگر جوانسازی پوست قدمت دیرینه ای ندارد و به یک روش نسبتا جدید در درمان ها زیبایی برای سفت کردن و لیفت پوست به حساب می آید. روش هایفو یک روش بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می تواند یک جایگزین مناسب لیفت صورت شود.

در روش هایفو از امواج فراصوت استفاده می شود. امواج اولتراساوند همان امواجی هستند که در دستگاه های سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش این امواج به صورت متمرکز به لایه خاصی از پوست انرژی وارد می کنند که همین امر باعث تولید رشته های کلاژن می شود.

کلاژن وظیفه استحکام بافت های بدن از جمله پوست را دارد. روش هایفو با تحریک قسمت خاص پوست و تولید رشته های کلاژن باعث می شود، پوستی سفت و بدون چین و چروک داشته باشیم.

روش هایفوتراپی در درمان تومورهای سرطانی سال ها است که مورد توجه پزشکان قرار گرفته است. استفاده از این روش برای انجام درمان های پیری و جوانسازی پوست اولین بار در سال ۲۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفت.

تعرفه جوانسازی

همچنین این روش توسط سازمان غذا آمریکا در سال ۲۰۰۹ جهت لیفت و بالا بردن ابرو نیز تایید شد. در سال ۲۰۱۴ همین سازمان، استفاده از این روش را جهت درمان مشکلات صورت و پوست مورد تایید قرار داد.

این روش قطعا کاربردهای دیگری نیز خواهد داشت که هنوز توسط FDA ایالات متحده آمریکا هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

هایفوتراپی پوست و گردن ؛  آنقدر روش ایمنی است که هنوز شواهدی مبنی بر مضر بودن و آسیب زننده بودن آن پیدا نشده است.

هنوز بر روی روش هایفو پژوهش های بالینی گسترده ای انجام نشده است، اما با این وجود هایفوتراپی یک روش ایمن جهت از بین بردن چین و چروک های صورت و لیفت پوست شناخته شده است. افرادی که از هایفو استفاده می کنند می توانند نتایج مطلوب و مثبت آن را بعد از چند ماه مشاهده کنند. بدون اینکه خطرات عمل های زیبایی و لیفتینگ آن ها را تهدید کند.

هایفوتراپی صورت

دستگاه هایفو با استفاده از امواج فراصوت لایه ای از پوست که زیر لایه سطحی پوست قرار دارد به صورت متمرکز مورد هدف قرار می دهد و به آن انرژی وارد می کند. انرژی که توسط این امواج به سطح متمرکز پوست داده می شود، دمای این قسمت به سرعت افزایش پیدا می کند.

هنگامی که سلول های سطح متمرکز به یک دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی می شوند. شاید با خواندن این موضوع کمی متعجب شوید و بگویید این که خلاف هدف ما یعنی بازسازی و جوانسازی است! اما باید بگویم نگران نباشید و با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آسیب های سلولی باعث تولید پروتئین هایی از قبیل کلاژن می شوند. و همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، کلاژن نقش حفظ ساختمان طبیعی پوست را دارد. از این رو هر چه میزان کلاژن تولید شده بیشتر باشد در نتیجه بافت پوست سفت تر خواهد شد.

شما با افزایش کلاژن می توانید پوستی سفت، صاف و بدون چین و چروک داشته باشید. امواج فراصوت لایه ی خاصی از پوست را مورد هدف قرار می دهند در نتیجه به بقیه لایه های زیرین و بالایی پوست هم آسیبی وارد نخواهد شد. ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر سلول‌های پوست هم دست نخورده باقی می‌مانند.

مراحل انجام هایفوتراپی پوست و گردن

برای انجام روش هایفوتراپی از قبل نیازی به آمادگی و یا مراقبت خاصی ندارید. فقط در همان ابتدای کار اگر مواد آرایشی و یا مراقبتی خاصی بر روی پوست و گردن خود دارید را پاک کنید و نواحی مورد نظر را تمیز کنید. البته که این تمیزکاری را تکنسین و یا متخصص خودش برایتان انجام می دهد.

پزشک بعد از تمیز کردن پوست و قبل شروع هایفو مقداری کرم بی حس کنند موضعی و مقداری ژل سونوگرافی بر روی محل می زند.

بعد از انجام همه این کارها، دستگاه هایفو را در مقابل پوست قرار می دهد و آن را تنظیم می کند. به مدت ۳۰ الی ۹۰ دقیقه امواج فراصوتی را به صورت پالس های کوتاه به محل مورد نظر می فرستند.ممکن است اعمال این پالس ها ممکن است با سوزش و گرما همراه باشد. چنانچه این سوزش و گرما اگر برایتان آزاردهنده باشید می توانید از مسکن و یا ضدالتهاب استفاده کنید. در آخر اگر نیاز به درمان دیگری داشته باشید، آن را برایتان نیز انجام می دهند.

فرم عضویت در گروه واتساپ

[contact-form-7 id=”7560″ title=”فرم مقالات”]

آیا هنگام انجام هایفوتراپی صورت احساس درد خواهید داشت؟

در پاسخ به سوال باید بگویم به هنگام انجام هایفو درد بسیار خفیف و جزئی را هنگام انجام پالس ها تجربه خواهید کرد. همان طور هم که در بالا ذکر کردیم، اگر این درد ضعیف و ریز برایتان ناخوشایند است، می توانید از پزشک درخواست استامینوفن یا یک داروی ضد التهاب مثل ایبوپروفن کنید.

بعد از انجام هایفوتراپی، قرمزی خفیفی را مشاهده خواهید که طی چند ساعت برطرف می شود. همچنین اگر تا چند روز احساس سوزن سوزن شدن در محل را تجربه کردید، احساس نگرانی نکنید، این وضعیت طبیعی است.

کاربردهای هایفو‌تراپی پوست

با توجه به گفته ی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، هایفو و در دیگر روش های غیرتهاجمی می توانند جایگزین مناسبی برای جراحی ها و لیفتینگ صورت باشند. از سال ۲۰۰۸ روش هایفوتراپی، محبوبیت پیدا کرد به گونه ای که از این روش به سرعت جهت درمان های زیبایی پوست در جهان استفاده شد. در پنج سال اخیر استفاده از روش هایفو ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد.

هایفوتراپی برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌ن‌سازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از

  • از بین بردن چین و چروک پوست
  • سفت کردن و لیفت پوست در ناحیه گردن و غبغب
  • لیفت و بالا بردن گونه، ابرو، پلک
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • صاف کردن پوست
  • سفت و جوانسازی پوست
  • ترمیم طرح لبخند
  • روش هایفو قابل استفاده برای تمامی پوست ها است.

مزایای هایفوتراپی پوست و گردن

هایفوتراپی یکی از روش های بسیار نوین است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه همگان جهت جوانسازی و درمان نواقص صورت قرار گرفته است. این روش نوین غیرتهاجمی و بدون جراحی است. به همین خاطر انجام هایفو مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد. برخی از این مزایا عبارت است از:

  • برای رسیدن به نتیجه مطلوب شما فقط به ۱ تا ۳ جلسه نیاز دارید.
  • نتایج جوانی که از هایفو به دست می آید برای شما تا ۲ سال ماندگاری دارد.
  • جلسات درمانی بسیار کوتاهی را پیش رو دارید. درمان در ۳۰ تا ۹۰ دقیقه بیشتر زمان نمی برد.
  • روش بدون جراحی، درد شدید، آسان، بی دغدغه و بدون دوره نقاهت و ریکاوری است.
  • می‌تواند باعث افزایش ماندگاری نتایج جراحی‌های زیبایی شود.
  • می‌تواند با روش‌های دیگر درمانی مثل انجام میکرونیدلینگ همراه شود.
  • هزینه کمی نسبت به جراحی های زیبایی خواهد داشت.

عوراض هایفوتراپی چیست ؟

همیشه در مقالات گفته ایم باز هم می گوییم، هرچقدر هم از روش درمانی ایمن و بی خطر صحبت کنیم اما بازهم روش های درمانی زیباسازی صورت می تواند با عوارض جانبی همراه باشد. اما می توان این قول را داد که عوارض روش هایفوتراپی می تواند بسیار خفیف و گذرا باشد. روش هایفوتراپی پوست و گردن خیلی کم پیش می آید که عوارض شدیدی را به دنبال داشته باشد.

خطرات هایفوتراپی: کمی قرمزی یا تورم

خطرات لیفت: ریسک بی‌هوشی عمومی، خونریزی، عفونت، ایجاد لخته‌های خون، درد، ایجاد اسکار و ریزش مو در محل جراحی

سخن پایانی

روش هایفوتراپی می تواند یکی از روش های ایمن و بی خطر و غیرتهاجمی باشد. یکی از بهترین ویژگی هایفو این است که شما بلافاصله بعد از انجام هایفو و اتمام درمان می توانید کیلنیک را ترک کنید و به فعالیت های روزمره خود رسیدگی کنید و اصلا نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری ندارید.

کمی قرمزی یا تورم بعد از درمان طبیعی است و باید طی چند ساعت برطرف شود. حس خفیف سوزن سوزن شدن نیز ممکن است طی چند هفته باقی بماند. البته در حدی نیست که شما را اذیت کند.

در موارد نادر، کبودی یا بی‌حسی موقت محل انجام درمان مشاهده شده است. این دست عوارض جانبی نیز معمولاً طی چند هفته از بین می‌روند.

تعرفه جوانسازی

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *