قرص هیرتامین

قرص هیرتامین چیست؟

چه کسی می‌تواند تاثیر مو بر زیبایی چهره را منکر شود؟ گرچه طاسی می‌تواند یکی از عوامل جذابیت چهره آقایان باشد اما اگر بخواهیم با یکدیگر صادق باشیم تاثیر موهای پرپشت بر جذابیت دوچندان را نمی‌شود نادیده گرفت. گاهی اوقات بر اثر عوامل متعددی موها شروع به ریزش می‌کنند و اگر به موقع به پزشک متخصص مراجعه نشود، موهای زیادی را از دست خواهد رفت. سلامت مو برای خانم‌ها و آقایان مهم است. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، روش‌های بسیاری برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. استفاده از روش‌های سنتی (گیاه درمانی) و مصرف قرص‌های مکمل مانند قرص هیرتامین در کنار روش‌های نوین امروزی، باعث بهبود سرعت رشد موها و تقویت ریشه‌ موها می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از این مکمل‌های تقویتی رشد مو (هیرتامین) و خواص آن بپردازیم. همراه اکسیر باشید.

 

قرص هیرتامین چیست و چرا به شهرت رسیده است؟

قرص هیرتامین (hair tamin) یک مکمل تقویتی است که از سلامت مو حمایت می‌کند. اکثر مواقع دلیل ریزش بیش از حد موها و نازک شدن آن‌ها بخاطر کم بود مواد مغذی در بدن و نرسیدن این مواد به فولیکول‌های مو است. کم بود مواد مغذی و ویتامین‌ها در بدن باعث ریزش مو و نازک شدن موهای سر افراد می‌شود.

قرص هیرتامین تشکیل شده از انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی و کاملا گیاهی بوده، به‌طوری که هنگام مصرف طعم گیاهان را داخل دهانتان احساس خواهید کرد. از آنجایی که تمامی مواد تشکیل دهنده این مکمل از نظر بالینی مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفته است، در نتیجه هیچ‌گونه عارضه‌ای برای شخص مصرف کننده ندارد. هیرتامین کاملا بر رشد مجدد موهای از دست رفته و کاهش ریزش مو تأثیر مثبت می‌گذارد، همچنین باعث نرم شدن موها و براق شدن آن‌ها می‌شود. اگر ریزش موهایتان به دلیل کمبود ویتامین است این مکمل می‌تواند با افزایش خون‌رسانی به پوست سر، فولیکول‌های مو را تغذیه و فقدان نبود مواد مغذی را جبران کند. درست است که قرص هیرتامین گیاهی است، اما مصرف این قرص باید در کنار درمان اصولی موها و توسط پزشک متخصص پوست و مو تجویز شود.

 

مواد تشکیل دهنده هیرتامین

مواد تشکیل‌دهنده قرص هیرتامین

مکمل تقویتی هیرتامین تشکیل شده از انواع ویتامین‌های ضروری است که باعث استحکام ریشه‌ موها می‌شود.

  • ویتامین A

مو به عنوان سریع‌ترین بافت در حال رشد در بدن محسوب می‌شود. تمامی سلول‌های بدن به خصوص مو، برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. این ویتامین به غدد پوست برای ساخت سبوم کمک می‌کند که باعث حفظ سلامت مو و رطوبت آن‌ها می‌شود. دقت کنید مصرف بیش از اندازه ویتامین A می‌تواند باعث ریزش مو هم شود یعنی خلاف خاصیتش عمل کند. به همین دلیل مصرف مکمل‌های تقویت مو مانند هیرتامین باید توسط پزشک تجویز شود.

 

  • ویتامین B

پزشکان با انجام آزمایشات متعدد متوجه شده‌اند کمبود ویتامین B یا همان بیوتین در ریزش مو تأثیر بسیاری دارد. ویتامین‌های گروه B به وسیله‌ی گلبول‌های قرمز خون، اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول‌های مو می‌رسانند. به همین دلیل یکی از ویتامین‌های شناخته شده در درمان ریزش مو است که داخل قرص هیرتامین وجود دارد.

 

  • ویتامین C

ویتامین سی نقش بسیار مهمی در سلامت موها دارد. رادیکال‌های آزاد می‌توانند با آسیب رساندن به موها باعث ریزش و توقف رشد موها شوند. ویتامین C نقش یک آنتی اکسیدان قوی را برای موها دارد.

 

  • ویتامین D3

طی تحقیقات انجام شده بر ویتامین D دانشمندان متوجه شده‌اند این ویتامین با رشد موها رابطه‌ی مستقیم دارد و کمبود آن منجر به ریزش موهای سر می‌شود.

 

  • زینک

ریزش مو عوامل مختلفی دارد که باید توسط پزشک و با انجام آزمایشات متعدد شناسایی شود. یکی از این عوامل، تغییر هورمون‌ها در بدن هستند. وجود مکمل زینک برای بدن یک امر حیاتی است. این مکمل علاوه بر حفظ سلامت موها، در تنظیم هورمون‌ها نیز نقش کلیدی دارد.

 

  • اسیدفولیک

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در ریزش مو کمبود آهن است. بهترین راه برای درمان ریزش مو مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایش خون برای اندازه‌گیری سطح آهن در بدن فرد است. مواد تشکیل دهنده قرص هیرتامین دارای مقدار مناسبی آهن است، اما از مصرف خودسرانه‌ این مکمل خودداری نمایید. وجود ویتامین‌ها همانقدر که برای بدن ضروری است، وجود مقدار زیاد آن‌ها در بدن هم باعث ریزش مو و بروز دیگر مشکلات برای بدن می‌شوند.

 

  • آلوئه‌ورا

تجمع غدد چربی برروی پوست سر باعث چرب شدن کف سر و موها می‌شود در نتیجه موها سست و شروع به ریزش می‌کنند. آلوئه ورا یک ژل گیاهی است که علاوه بر جلوگیری از تجمع چربی‌ها، کار رطوبت‌رسانی ساقه‌ی موها را هم انجام می‌دهند.

 

  • رزماری

گیاه رزماری نقش محلول ماینکسیدیل را دارد که علاوه بر کنترل ریزش مو باعث رشد مجدد موها هم می‌شود. گزنه، زردچوبه، فلفل و دم اسب از دیگر گیاهان دارویی است که در تولید قرص هیرتامین استفاده شده‌اند.

 

تأثیر قرص هیرتامین در ریزش مو

با توجه به مواردی که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، هیرتامین یک مکمل با ساختار قوی است که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. اکثر مردم به این مکمل به چشم معجزه نگاه می‌کنند در صورتی که این دیدگاه غلط است. قرص هیرتامین بر ریزش مو و رشد آن‌ها تأثیر دارد، اما معجزه نمی‌کند و به تنهایی برای درمان مناسب نیست. این قرص باید با تجویز پزشک مصرف شود.

 

 قرص هیرتامین برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است

قرص هیرتامین یک مکمل تقویتی است که در کنار دیگر روش‌های درمان ریزش مو، مصرف می‌شود قرص هیرتامین مخصوص خانم‌ها معمولا قرمز رنگ است و قرص هیرتامین مخصوص آقایان مشکی رنگ است. عصاره‌ی زردچوبه، چای سبز، عصاره‌ی برهمی، رزماری و رزوراترول در کنار ویتامین‌های A، B، C و D در مکمل تقویت‌کننده‌ موی آقایان استفاده می‌شود. یکی از عوامل ریزش مو در آقایان فعالیت بیش از اندازه DHT است که گیاهان موجود در این مکمل، باعث کنترل و جلوگیری از فعالیت DHT می‌شوند.

کمبود ویتامین‌‌های گفته شده و مشکلات هورمونی در خانم‌ها باعث ریزش مو می‌شود که مکمل هیرتامین در کاهش ریزش و رشد مجدد موها مؤثر است.

مزایای قرص هیرتامین

مزایای استفاده از قرص هیرتامین

  • کاهش ریزش مو
  • استحکام بخشیدن به مو
  • تغذیه‌رسانی به مو
  • رطوبت‌‌رسانی به مو
  • جلوگیری از شکسته شدن مو
  • کمک به رشد مو

 

استفاده قرص هیرتامین فقط با تایید پزشک

طریقه مصرف قرص هیرتامین

قرص هیرتامین در یک بسته‌بندی ۳۰ عددی قرار دارد. مصرف این قرص بهتر است صبح‌ها باشد. افراد ۱۸ سال به بالا می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. مقدار مصرف (چند عدد در روز) و دوز مصرفی این مکمل باید توسط پزشک متخصص پوست و مو تجویز شود. دقت نمایید از مصرف خودسرانه‌ این دارو و بدون مشورت با پزشک پرهیز کنید. حتی اگر دوره‌ی مصرفی که پزشک دستور داده تمام شده باشد، نباید بدون مشورت با او این دارو را یک دوره‌ دیگر ادامه دهید.

 

تفاوت هیرتامین اصل با تقلبی

چطور قرص هیرتامین اصل را از غیر اصل تشخیص دهیم؟

برای تشخیص این قرص در ابتدا باید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید تا اطلاعات لازم در خصوص این قرص را ارائه دهد. در این مرحله باید به تعداد قرص‌های موجود در قوطی توجه کنید معمولا این قرص‌ها در بسته‌بندی ۳۰ عددی به فروش می‌رسد، بنابراین تغییر تعداد آن می‌تواند نشانه‌ای از غیر اصل بودن باشد.

نکته بعدی بسته‌بندی استاندارد قوطی‌های قرص است، در هنگام خرید توجه داشته باشید که پلمپ  قوطی خط و خش نداشته باشد و همچنین کپسول‌های موجود تغییر اندازه و شکل نداده باشند.

 

عوامل موثر در ریزش مو

عوامل مؤثر در ریزش مو

عوامل بسیاری وجود دارد که منجر به ریزش مو می‌شود. ممکن است ریزش مو به صورت ناگهانی یا به تدریج اتفاق بیفتد. در ادامه این مقاله برخی از عوامل مؤثر در ریزش مو را بررسی خواهیم کرد.

 

  • عوامل ارثی

شایع‌ترین مدل ریزش مو، که هم آقایان و هم خانم‌ها به آن مبتلا می‌شوند، آلوپسی آندروژنیک است. یعنی ژن‌هایی را به ارث برده‌اید که باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو و در نهایت توقف رشد موها می‌شود.  در آقایان ریزش موی ارثی را الگوی مردانه می‌گویند که نشانه‌ی آن طاسی در بالای سر است. در خانم‌ها ریزش موی ارثی را الگوی زنانه می‌گویند که نشانه‌ی اولیه آن نازک شدن موها است.

  • افزایش سن

با افزایش سن سرعت رشد فولیکول‌های مو آهسته و به مرور زمان متوقف می‌شود.

  • بیماری آلوپسی

زمانی که سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله کند، بیماری آلوپسی ایجاد می‌شود و موها شروع به ریزش می‌کنند.

  • عوامل استرس‌زا

شرایط روحی نامناسب مانند استرس، ناراحتی و… باعث ریزش بیش از اندازه موها می‌شود. به‌طوری که شاهد موهای بیشتر روی بالشت و یا داخل برس خواهید بود.

  • زایمان، بیماری

معمولا در دوران زایمان و یا گذراندن یک دوره‌ بیماری ، ریزش مو افزایش می‌یابد.

موارد بالا تنها برخی از عوامل ریزش مو هستند. برای تشخیص به موقع و درمان ریزش مو باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا با معاینه و انجام آزمایشات لازم پزشک بتواند علت بیماری را تشخیص دهد و یک روش درمانی مناسب برای شما پیدا کند.

درمان ریزش مو

انواع روش‌های درمانی ریزش مو

درمان و جلوگیری از ریزش مو روش‌های بسیاری دارد که جهت تغذیه‌رسانی به فولیکول‌های مو انجام می‌شود.

  • مزوتراپی مو

در روش مزوتراپی، انواع ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و مواد مغذی مورد نیاز داخل پوست سر تزریق می‌شود تا این مواد به فولیکول‌ها و پیاز مو برسند.

  • هیر فیلر

هیر فیلر یا فیلر مو یک روش درمانی دیگر برای ریزش مو است که با تزریق مواد مورد نیاز مانند هیالورونیک اسید و ویتامین‌ها به زیر پوست سر، باعث افزایش گردش خون و احیای فولیکول‌های مو می‌شود. در نتیجه با تحریک کردن فولیکول‌ها باعث رشد مجدد موها می‌شود. هیر فیلر با مزوتراپی مو تفاوت هایی دارند که در این مقاله میتوانید مشاهده کنید. (تفاوت هیرفیلر و مزوتراپی مو)

  • دارودرمانی

این مرحله شامل استفاده از قرص‌هایی مانند فیناستراید، اسپیرونولاکتون، محلول‌های ضد ریزش و محلول ماینوکسیدیل می‌شود.

مصرف قرص هیرتامین در کنار روش‌های درمان ریزش مو مانند مواردی که در قسمت بالا ذکر شده است، تأثیر به‌سزایی دارد. در واقع قبل از مصرف هرگونه دارویی باید به پزشک مراجعه نمایید و از او راهنمایی بگیرید. مصرف مکمل‌های تقویتی مانند دیگر داروها اگر بدون دستور پزشک و با تصمیم شخصی فرد مصرف شود می‌تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.

تعرفه مزوتراپی

آیا مصرف قرص هیرتامین باعث افزایش موهای زائد می‌شود؟

برخی از افراد نگران این موضوع هستند که با مصرف قرص هیرتامین، موهای زائدشان بیشتر شود. باید بگوییم اصلا جای نگرانی نیست. از آنجایی که ساختار فولیکول موی سر با فولیکول موهای زائد متفاوت است، مصرف قرص هیرتامین تنها بر موهای سر تأثیر می‌گذارد.

 

در پایان

به‌طور معمول افراد روزانه ۵۰ الی ۱۰۰ تار موی خود را از دست می‌دهند که به گفته‌ پزشکان جای نگرانی ندارد، چراکه به مرور زمان موهای ریخته شده، مجدد رشد می‌کنند. نگرانی از زمانی شروع می‌شود که موهای جدیدی جایگزین موهای ریخته شده نشود. برای درمان ریزش مو توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام خودسرانه به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *