مقایسه لیزر دایودو الکساندرایت لیزر موهای زائد

فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت

دستگاه لیزر دایود و حقایقی که نمی‌دانستید بسیاری از ما در مورد لیزر موهای زائد شنیده‌ایم، عده‌ای آن را معجزه زیبایی می‌دانند برخی فکر می‌کنند که هیچ فایده‌ای ندارد،برخی هم از عوارض لیزر می‌ترسند! اگر آشنایی چندانی با انجام لیزر ندارید و یا تجربه ناخوشایندی از رفع موهای زائد با لیزر داشته‌اید پیشنهاد می‌کنم این مقاله و مقاله‌های مرتبط کلینیک اکسیر را در زمینه لیزر موهای زائد را مطالعه کنید.

ما در مقالات خود سعی کردیم تا تمامی جزئیات مربوط به لیزر موهای زائد را برای شما بیان کنیم تا باعث ابهام زدایی و اطمینان خاطر از انجام لیزر موهای زائد در یک مرکز معتبر را داشته باشید. لیزر موهای زائد روشی بدون عوارض و دائمی است که برای همیشه شما را از شر موهای زائد راحت می‌کند. تکلونوژی‌های به کار رفته در لیزر موهای زائد با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله به مقایسه‌ی دستگاه لیزر دایود و دستگاه کندلا در لیزر موهای زائد می‌پردازیم.

دستگاه دایود

مقدمه‌ای پیرامون لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد توسط دستگاه‌های مختلف صورت می‌پذیرد. از جمله روش‌های لیزر می‌توان به دستگاه لیزر دایود، دستگاه الکساندرایت، دستگاه ان‌دی‌یاگ ( (Nd:yag)) و دستگاه‌های ipl اشاره نمود. البته دستگاه ipl لیزر محسوب نمی‌شود و از پرتوهای نورانی جهت رفع موهای اضافی استفاده می‌کند. هر کدام از دستگاه‌های لیزر دارای طول موج و ضریب نفوذ مشخصی بوده و مناسب برای نوع خاصی از پوست و مو است. اشعه‌های لیزر توسط فولیکول‌های مو جذب شده و تبدیل به انرژی گرمایی می‌شوند. آسیب لیزر کاملا انتخابی است.

یعنی تنها با حرارت بسیار زیاد منجر به سوزاندن ریشه‌های مو و حذف آنها می‌شود. البته گاهی هم به دلیل خطای اپراتور ممکن است به پوست و بافت‌های مجاور آسیب وارد سازد به همین دلیل است که تاکید می‌کنیم لیزر را در کلینیک‌هایی که توسط پزشک متخصص انجام صورت می‌گیرد انجام دهید. به دلیل حذف ریشه‌های مو، لیزر موهای زائد روشی دائمی محسوب میشود. در ادامه به مقایسه‌ی دو روش متداول برای رفع موهای زائد توسط دستگاه لیزر دایود و دستگاه الکساندرایت خواهیم پرداخت.

نحوه‌ی کارکرد دستگاه دایود در رفع موهای زائد

دستگاه لیزر دایود پرتوهای لیزر با طول موج ۸۰۸ تا ۸۱۰ نانومتر از خود منتشر می‌کند. این طول موج مناسب برای حذف فولیکول‌های مو است. در لیزر موهای زائد اشعه لیزر توسط آب، ملانین و هموگلوبین موجود در لایه پوست جذب نمی‌شود، لذا هیچ آسیبی بر پوست ناحیه لیزر وارد نخواهد شد.

پرتوهای لیزر پس از تابیده شدن بر سطح پوست توسط رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو به نام ملانین جذب می‌شود. فرکانس لیزر دایود مناسب برای جذب توسط ملانین مو است. در اثر جذب اشعه، انرژی نورانی لیزر تبدیل به انرژی گرمایی شده و حرارت زیادی در محل ایجاد می‌گردد دمای زیاد ایجاد شده منجر به سوختن فولیکول مو می‌گردد. با حذف فولیکول و تارهای مو، پوست ناحیه مورد نظر تمیز و عاری از مو می‌گردد. با تکرار جلسات لیزر موهای زائد در هر مرتبه معمولا ۲۰ تا ۲۵ درصد فولیکول‌های مو حذف می‌شوند و در نهایت به رفع کامل موهای اضافی منتهی می‌شود.

تعرفه لیزر موهای زائد

تعداد جلسات مورد نیاز برای استفاده از دستگاه دایود

برای لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود بسته به وسعت محل، میزان تراکم مو، ضخامت مو و چرخه رشد موهای ناحیه لیزر به تعداد جلسات متفاوتی نیاز است. معمولا برای کسب نتیجه مطلوب از لیزر دایود نیاز به ۴ تا ۶ جلسه لیزر وجود دارد.

فاصله‌ی زمانی بین جلسات برای استفاده از دستگاه دایود

با توجه به تفاوت چرخه رشد موهای مختلف، پس از هر جلسه لیزر نیاز به ۴ هفته زمان وجود دارد. تا این زمان برخی فولیکول‌های مو که در زمان لیزر در حالت غیرفعال بودند، مجدد فعال شده و امکان حذف آنها وجود دارد. با تکرار جلسات لیزر موهای زائد به میزان حداقل ۴ مرتبه، تقریبا اغلب فولیکولهای مو تخریب و حذف می‌شوند. پس از اتمام دوره درمان شما دارای پوستی لطیف و نرم و دارای رنگی روشنتر نسبت به قبل خواهید بود.

فرق دستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت از لحاظ عملکرد و لیزر الکساندرایت از جدیدترین نوع لیزر موهای زائد به شمار می‌روند. طول موج مورد استفاده آنها تقریبا یکسان است اما با توجه یه اینکه طول موج الکساندرایت کوتاه‌تر از لیزر دایود می‌باشد، فولیکول‌های مو را بهتر مورد هدف قرار داده و بازدهی آن در از بین بردن موهای زائد بیشتر است.

 

لیزر دایود

دستگاه دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر مناسب برای استفاده در پوست‌های روشن و موهای مشکی است. انواع موهای ضخیم و زبر مانند ناحیه بیکینی و کمر را می‌توان با این روش برطرف نمود. لیزر دایود برای پوست‌های تیره و موهای رنگ روشن‌تر کارایی لازم را ندارد.

 

لیزر الکساندرایت

دستگاه الکساندرایت با انعکاس پرتوهای لیزر با طول موج ۷۵۵ نانومتر مناسب برای تمامی انواع پوست است. امکان تنظیم طول موج و قدرت لیزر بر روی نواحی مورد نظر در دستگاه الکساندرایت وجود دارد. دستگاه الکساندرایت با طول موج کوتاه‌تر از دایود تاثیر مطلوبی بر روی انواع پوست دارد. امکان تنظیم انرژی لیزر و عمق نفوذ می‌تواند ناحیه بزرگتری را تحت پوشش لیزر قرار دهد. این نوع لیزر سرعت عمل و کارایی بیشتری داشته و برای نواحی وسیع مانند سینه، پاها، شکم و پشت بهترین گزینه است.

 

مراقبت‌های قبل و بعد از استفاده از دستگاه لیزر دایود

اگر تصمیم به لیزر موهای زائد خود گرفته‌اید به نکات قبل از انجام لیزر و نکات بعد از انجام لیزر چند نکته را باید مورد توجه قرار دهید. پیروی از این نکات باعث تضمین دستیابی به بهترین نتایج لیزر می‌شود. اول اینکه تا ۶ هفته قبل از انجام اولین جلسه لیزر از موم یا اپلاسیون استفاده نکنید. بهتر است در طول این مدت از تیغ زدن استفاده شود تا پیاز مو به طور کامل در زمان درمان وجود داشته باشد.

 

نکات مراقبتی:

  • پوست ناحیه مورد نظر برای انجام لیزر را از هر گونه مواد آرایشی، لوسیون و خوشبوکننده پاک کنید.
  • استفاده از لباس‌های گشاد و راحت توصیه می‌شود تا ناحیه مورد نظر به راحتی قابل دسترس باشد.
  • قرمزی و تورم بعد از لیزر کاملا عادی است که بعد از چند ساعت از بین می‌رود.
  • از قرار گرفتن در زیر اشعه خورشید تا ۶ هفته خودداری نمایید.
  • استفاده از کمپرس سرد و کرم‌های التیام بخش که پزشک در صورت صلاحدید بعد از لیزر تجویز می‌کند.
  • تا ۱ روز پس از لیزر از استخر و سونا جلوگیری کرده و هم‌چنین با آب داغ استحمام نکنید.
  • پس از انجام لیزر نیز از لباس‌های راحت و گشاد استفاده کنید تا کمترین اصطکاکی با پوست نداشته باشد.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر نیز از انجام حرکات ورزشی خودداری کنید.

دستگاه لیزر دایود

مقایسه‌ی نتیجه‌ی استفاده از دایود و الکساندرایت

در بررسی‌های بعمل آمده در نتایج استفاده از دایود و الکساندرایت بر روی افراد مختلف، هر دو روش کارایی مشابهی را نشان دادند. در صورت رفع موهای زائد و عدم رویش مجدد از دیگر مواردی است که در هر دو روش قابل قبول است. با این حال لیزر موهای زائد با دستگاه دایود با درد، سوزش و التهاب بیشتری همراه است. این در حالی است که دستگاه‌های الکساندرایت کندلا و یا دکا با طول موج کوتاهتر و امکاناتی مانند سیستم خنک‌کننده و تزریق هوای خنک در محل لیزر موجب کاهش درد و التهابات می‌شود. دستگاه لیزر کندلا قابل استفاده بر روی تمامی انواع پوست و مو است و می‌توان آن را برای افراد مختلف مورد استفاده قرار داد. لیزر موهای زائد توسط دستگاه کندلا در مدت زمان کمتر و با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد.

 

هزینه لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر دایود چقدر است؟

هزینه انجام لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد. نواحی مورد نظر، میزان تراکم موهای زائد بدن و میزان رشد مو از جمله موارد مهم در تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر است. از طرفی استفاده از دستگاه‌های مجهز، وسایل یکبار مصرف، پزشک متخصص و رعایت استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی  و … در برآورد هزینه لیزر تاثیر دارد.

 

ویژگی‌های یک کلینیک زیبایی لیزر استاندارد برای لیزر موهای زائد

یک کلینیک زیبایی لیزر استاندارد مجهز به انواع دستگاه‌های پیشرفته همراه خنک‌کننده‌های قوی (کولینگ) است. استفاده از تجهیزات استاندارد و متناسب برای انواع پوست‌ها، بهرمندی از کادر درمان متخصص و مجرب و انجام خدمات مشاوره تخصصی حضوری قبل از لیزر از دیگر ویژگی‌های یک کلینیک لیزر استاندارد است.

 

کلینیک زیبایی اکسیر با داشتن تجهیزات مدرن و انواع لیزرهای متناسب با پوست‌های مختلف به همراه پزشکان متخصص پوست و زیبایی، بهترین نتایج لیزر موهای زائد را برای شما به همراه دارد.

پاسخ به سوالات متداول شما

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *