فیشیال پوست صورت

فیشیال پوست صورت


فیشیال صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

اگر بخواهیم تعریف خلاصه‌ای از فیشیال پوست ارائه دهیم می‌توان آن را مجموعه‌ای از شیوه‌های مراقبتی که روی پوست صورت انجام شده و شامل انواع روش‌های درمانی و زیبایی است تعریف نمود. هدف نهایی فیشیال، بهبود ظاهر پوست و کمک به نرمی، آرامش و لطافت آن است. فیشیال پوست یکی از خدمات رایج درمانی و زیبایی است و شامل مدت زمان خاص یا محصولات خاصی نیست. هر فرایند فیشیال با توجه به نوع پوست شما و ویژگی‌های خاص پوست صورت‌تان، ممکن است متغیر باشد. در اصل برای اجرای فرایندهای درمانی متفاوت، همه این عوامل در نظر گرفته شده و سپس درمان‌های گوناگون و محصولات مورد استفاده در فرایند، انتخاب می‌شوند.

برای مثال افرادی که دارای پوست‌های حساسی هستند. لایه‌برداری پوست صورت برای آنان با ماسک‌های طبیعی انجام می‌شود. برای اکثر افراد، فیشیال به معنی تمیزکردن عمقی پوست از آلودگی‌ها و لایه‌های کدر روی پوست است اما برخی از فرایندهای فیشیال، بسیار فراتر از تمیزکردن عمقی پوست بوده و دارای مراحل مختلفی است. پاک‌سازی صورت، لایه‌برداری، تقویت پوست، افزایش شفافیت، رطوبت‌رسانی و بهبود رنگ کلی پوست همگی از فواید فیشیال یا پاکسازی پوست می‌باشد.

محل-فیشیال-صورت

فیشیال صورت به قدری مهم و اثربخش است که می‌تواند جزئی از برنامه‌های روتین مراقبت از پوست شما قرار بگیرد. البته فراموش نکنید که محلی که برای فیشیال صورت به آن مراجعه می‌کنید، بسیار مهم است. پس مطمئن باشید که این مراکز حتما دارای مجوزهای معتبر باشند.

برخی از سالن‌های آرایشی نیز مجوز ارائه خدمات فیشیال را دارند اما بهتر است که برای این کار به کلینیک‌های پوست مراجعه کنید. فیشیال صورت دومین درمان اسپای پرطرفدار بعد از ماساژ محسوب می‌شود.

مزایای-فیشیال-چیست؟

مزایای فیشیال چیست؟

وظیفه‌ی اصلی فیشیال پوست آن است که با روش‌های طبیعی، شرایط پوست را بهبود بخشد. به صورتی که هم نتیجه کوتاه‌مدت آن عالی باشد و هم در درازمدت تاثیرات مثبتی بر پوست بگذارد. به طور کلی فواید فیشیال در افراد متفاوت است.

اما وظیفه کلی آن که ریلکس شدن پوست، بدن و ذهن می‌شود و همچنین هدف اصلی آن، که بهبود شرایط و ظاهر پوست می‌باشد باید انجام پذیرد. یعنی باعث روشن‌تر شدن چهره شود، کدری پوست را برطرف ‌کند، پوست‌های خشک را آب‌رسانی کند، روند پیری پوست را به تعویق بیاندازد و در نتیجه اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

دلایل افراد برای انجام فیشیال با یکدیگر متفاوت است. هدف برخی از بین بردن جوش‌های سر سیاه است، برخی می‌خواهند از خواص ضد پیری آن بهره‌مند شوند.

اما اگر تا به حال اسم فیشیال را شنیده باشید حتما سوال‌های متعدد بسیاری در مورد آن دارید.

 

فواید فیشیال چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ چند وقت یک‌ بار باید تکرار شود؟

  • پاک‌سازی پوست از آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد
  • ایجاد احساس آرامش، کاهش استرس و اضطراب با ماساژ صورت
  • جوانسازی، کاهش چین و چروک پوست
  • شادابی و درخشندگی پوست
  • برطرف‌شدن آسیب‌های پوستی، بهبود گردش خون در پوست
  • برطرف‌شدن جوش‌های سرسیاه، سرسفید و منافذ باز صوت
  • لیفت و سفت شدن پوست
  • درمان گودی، سیاهی و پف زیرچشم
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست
  • تمیز شدن عمیق پوست از آلودگی‌ها و برطرف‌شدن کدری پوست
  • بهبود شرایط کلی پوست
  • مبارزه، درمان برخی مشکلات پوستی مانند آکنه خفیف یا خشکی
  • آبرسانی پوست‌
  • نمایش نتایج چشمگیر در کوتاه مدت در ظاهر پوست
  • آرام‌بخش پوست، بدن و ذهن به دلیل مرحله‌ی ماساژ
  • افزایش قدرت جذب پوست
  • لایه‌برداری پوست
  • درمان آکنه و جای آکنه
  • سم‌زدایی پوست

مراحل فیشیال صورت

مشاوره

در مرحله‌ی اول فیشیال باید یک مشاوره پوست انجام شود. در این مشاوره سوالاتی در مورد نگرانی‌های پوستی شما، رژیم غذایی، میزان آب مصرفی، داروهایی که مصرف می‌کنید، مکمل‌ها و نوع آن، محصولاتی که در حال حاضر برای بهبود پوست خود استفاده می‌کنید. از شما پرسیده می‌شود. این مرحله بسیار مهم است.

 

آمادگی

در این مرحله یک پارچه تمیز یا ملحفه زیر شما پهن کرده و آن را روی بدن‌تان نیز می‌کشند. معمولا در این مرحله از شما می‌خواهند که لباس‌هایتان را تا جایی که خودتان راحت هستید در آورده که این به آرامش شما نیز کمک می‌کند و سپس روی پارچه دراز بکشید.

 

پاکسازی

در این مرحله معمولاً موهای شما را داخل حوله‌ای پیچیده یا با یک هدبند جمع می‌کنند تا محصول روی آن‌ها نریزد که مو نیز مزاحمتی در روند کار ایجاد نکند. اولین مرحله برای پاکسازی، استفاده از پدهای نخی یا اسفنج‌ها است. بعضی از متخصصان عقیده دارند که هنگام فیشیال باید مرحله پاک‌سازی را دوباره تکرار کرد.

 

پاکسازی و آنالیز پوست

درمانگر با توجه به نوع مصرف شما از لوازم آرایش، پوست‌تان را زیر نور لامپ بررسی می‌کند. در این مرحله چشمان خود را می‌بندید که نور شما را اذیت نکند. سپس نوع پوست شما را از قبیل خشک، چرب، ترکیبی، حساس یا نرمال تعیین کرده و وضعیت پوستی مثل آکنه، جوش‌های سر سیاه، جوش‌های سرسفید، چروک‌های صورت، آفتاب‌سوختگی، کم آبی و غیره را تشخیص می‌دهد. سپس با توجه به نوع پوست شما و مشکلات آن محصولات مناسب را انتخاب می‌کند.

 

بخار

در این مرحله از دستگاهی استفاده می‌شود که بخار خفیف و گرمی به صورت شما می‌دهد. این بخار آرامش بخش است و به نرم‌کردن جوش‌های سر سیاه و سرسفید پوست شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از روی پوست شما جدا شوند. در صورتی که پوست شما حساس باشد، درمانگر از بخار استفاده نخواهد کرد.

 

لایه‌برداری

در این مرحله یعنی لایه‌برداری پوست از یکسری مواد شیمیایی و لوازم مکانیکی استفاده می‌شود. لایه‌برداری‌های فیزیکی دارای بافتی نسبتاً خشن‌تر بوده و روی سطح پوست کشیده می‌شوند تا سلول‌های مرده را از روی پوست پاک کنند. این نوع لایه‌برداری می‌تواند در مرحله بخار روی صورت شما انجام شود.

در لایه‌برداری شیمیایی از اسید‌ها و آنزیم‌هایی استفاده می‌شود که آلودگی بین منافذ پوست شما را تمیز می‌کند. این آنزیم‌های ملایم هنگام بخار نیز می‌توانند روی صورت انجام شوند. لایه‌برداری‌های شیمیایی که قوی‌تر هستند می‌توانند به تنهایی یا در بخشی از صورت که نیاز به لایه‌برداری قوی‌تری دارد انجام شوند.

 

تخلیه

در مرحله ی تخلیه جوش‌های سرسیاه یا سر سفید در صورت نیاز یا میل شما تخلیه می‌شوند در این مرحله احتمالا درد خفیفی را هنگام انجام آن احساس کنید در بعضی افراد تخلیه جوش شدیدتر است. کسانی که زیر پوستشان نازک‌تر و حساس‌تر است، دچار درد بیشتری می‌‎شوند. گاهی اوقات تخلیه جوش‌ها باعث ناهماهنگ‌شدن رنگ پوست می‌شود.

 

ماساژ

گام بعدی در اجرای فیشیال صورت، ماساژ صورت و گاهاً گردن و ناحیه بالای بدن است. هر چقدر این ماساژ با توجه بیشتری از سوی متخصص انجام گردد، تأثیر‌گذاری آن بیشتر شده و حتی می‌تواند به گردش مناسب مایع لنفاوی در بدن کمک کند تا فرایند سم زدایی بدن را تسریع بخشد. در این مرحله ماساژ با استفاده از ضربات کلاسیک انجام می‌شود  تا پوست شما را ریلکس نموده و باعث تحریک عضلات و تولید کلاژن شود.

 

ماسک فشیال

ماسک فیشیال بسته به نوع پوست شما از جمله خشک، چرب، ترکیبی، حساس و بالغ و وضعیت‌های پوستی اعمال می‌شود. درمانگر معمولا علاوه بر پوست صورتتان، پوست سر شما را نیز ماساژ می‌دهد. سپس اتاق را ترک می‌کند تا شما بتوانید با خیال راحت ریلکس کرده و استراحت کنید.

فیشیال پوست

 

مرحله آخر

در مرحله آخر از تونر، سرم، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده می‌شود. البته در صورتی که فیشیال شما در شب انجام شود، نیازی به انجام این مراحل نخواهد بود.

 

نکات مراقبتی در مورد فیشیال صورت

  • قبل از شروع فیشیال پوست حتما روی قسمت کوچکی از پوست تان محصولات را تست کنید تا از حساسیت نداشتن به آنها مطمئن شوید.
  • بعد از فیشیال تا دو روز پوست خود را با صابون شستشو ندهید.
  • حتما به یک مرکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا با تشخیص درست اقدامات لازم را انجام دهد.
  • در صورتی که باردار هستید درمانگرتان را مطلع کنید.
  • اگر به محصول یا ماده‌ی خاصی حساسیت و آلرژی دارید حتما درمانگرتان را مطلع کنید.
  • در صورتی که داروی خوراکی یا موضعی خاصی مصرف می‌کنید درمانگرتان را در جریان قرار دهید.
  • پس از فیشیال از قرار گرفتن زیر نور خورشید اجتناب کنید و در صورت لزوم از کرم ضد آفتاب، کلاه لبه پهن یا چتر استفاده کنید.
  • حتما فیشیال پوست را پس از بهبود سوختگی یا زخم روی صورت خود انجام دهید.

 

سخن آخر

در حالت ایده‌آل توصیه می‌شود که یک بار در ماه این کار را انجام دهید تا سلامت پوست خود را تضمین نمایید، اما در حالت کلی بهتر است حداقل چهار بار در سال این درمان را برای پوست خود انجام دهید. بعضی از افراد نیاز به تکرار و انجام بیشتری نسبت به دیگران دارند تا بتوانند مشکلات شدیدی از جمله آکنه را از بین ببرند.

مراقب باشید که انجام فیشیال نباید بیشتر از یک بار در ماه باشد. زیاده‌روی در این کار باعث حساسیت پوست شما خواهد شد.

برای انجام فیشال لازم است به یک مرکز معتبر مراجعه کنید که متخصصین و پزشکان با بررسی پوست بهترین روش درمان و تعداد جلسات را پیشنهاد دهند.

 

کلینیک زیبایی اکسیر از جمله مراکز معتبر در حیطه روش‌های زیبایی پوست است که می‌تواند با مشاوره‌ای دقیق بهترین راه کار درمانی بیماری‌های پوست و همچنین  روش‌های جوانسازی پوست را ارائه دهد.

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *