تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم یکی از روشهای درمان گودی و سیاهی زیر چشم است


فیلر زیر چشم چیست؟ فواید و عوارض آن چگونه است؟

تزریق فیلر زیر چشم؛ فیلر زیر چشم به‌عنوان پرکننده‌ی پوستی شناخته‌شده و در دسته‌ی پرکننده‌های تزریقی قرار می‌گیرد. فیلر به‌عنوان محرک در ناحیه زیر چشم عمل می‌کند. رایج‌ترین و محبوب‌ترین ماده پرکننده‌ای که در زیر چشم استفاده می‌شود، اسید هیالورونیک است. پرکننده‌های شناخته‌شده‌ی دیگری نیز هستند که می‌توانند در همان ناحیه استفاده‌شده و همان تأثیر را داشته باشند، پرکننده‌هایی مانند کلاژن، اسیدلاکتیک و کلسیم. اما هیالورونیک اسید معمولاً بیشترین استفاده را دارد. چراکه نازک‌ترین ماده‌ای است که می‌تواند کامل‌کننده‌ی پوست نازک زیر چشم باشد.

 

 

معمولاً هدف از پرکننده‌های زیر چشم پر کردن قسمت‌های گود زیر چشم به نام فرورفتگی‌های ناحیه اشک است. این فرورفتگی برای اکثر افرادی که خواهان جوان‌سازی زیرپوست خود می‌باشند مشکلی اساسی است. فرورفتگی‌هایی که جدی هستند هنگامی‌که زیر چشمشان عرق کرده و خیس می‌شود سایه تیره‌ای بر روی پلک تحتانی مشخص می‌شود. این امر با وجود استراحت کافی نیز باعث می‌شود ظاهرتان خسته و کسل به نظر برسد.

بطور سنتی برای رفع فرورفتگی‌های ناحیه اشک، می‌توان جراحی یا لایه‌برداری شیمیایی انجام داد، اما درروش نوآورانه‌ی امروزی، فیلرها و بوتاکس نیز می‌تواند راه‌حل بسیار مناسبی برای مشکل زیر چشم باشد.

تعرفه ژل

فیلرهای رایج کدم‌اند؟

بعضی از رایج‌ترین و مرغوب‌ترین فیلرهای مناسب دور چشم عبارت‌اند از:

  • Aliaxin SR
  • Belotero Balance
  • Stylage S
  • Juvederm volbella

البته فقط پزشک شما است که می‌تواند تصمیم بگیرد کدام یک از موارد بالا با توجه به نوع چروک یا گودی و تیرگی دور چشم شما برای شما مناسب‌تر است.

درواقع این موارد از لحاظ کیفیت و هزینه، تقریباً مثل یکدیگر هستند، اما از لحاظ ساختار مولکولی، میزان جذب آب، شکل خوابیدن زیر بافت پوست و … تفاوت‌های اندکی باهم دارند. پزشک شما با توجه به فاکتورهای متعددی مانند عمق و فرم گودی و چروک‌ها، سن، ضخامت پوست، میزان چربی زیر پوست و  فیلر مناسب پوست شما را را برای تزریق انتخاب می‌کند.

دلایل تیرگی دور چشم چیست؟

عوامل بسیاری در به وجود آمدن تیرگی زیر چشم وجود دارد:

  • دلایل ژنتیکی و ارثی (بسیار شایع)
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  •  حساسیت و آلرژی
  • کم خوابی
  • کم‌ آبی بدن
  • رژیم غذایی ناسالم
  • نازکی پوست
  • سیگار کشیدن
  • کم خونی

معمولاً تیرگی‌های ژنتیکی پس از تزریق فیلر حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کنند. همچنین با کمک لیزرهای غیرتهاجمی و تزریق هیالورونیک‌های غیر حجم‌دهنده این تیرگی‌ها بهتر نیز می‌شوند، اما درمجموع از سخت‌ترین موارد درمان به شمار می‌آیند. سیگار و کم‌خونی از عوامل مهمی هستند که در ایجاد گودی و تیرگی زیر پوست تاثیرگذارند. تا زمانی که به سیگار کشیدن ادامه ‌دهید یا کم‌خونی شما درمان نشود، درمانی برای تیرگی دور چشمتان مؤثر واقع نخواهد شد.

آیا گودی زیر چشم قابل-درمان-است

آیا گودی دور چشم قابل درمان است؟

گودی دور چشم، با تزریق فیلرهای مرغوب طی یک یا دو جلسه و به فاصله دو یا سه هفته به‌طور کامل قابل درمان است. البته حدود ۲۰ درصد افرادی که گودی دور چشم دارند، به دلیل نازکی زیاد پوست مورد مناسبی برای تزریق فیلر نیستند.

 

فیلم رفع گودی و سیاهی زیر چشم 

آیا کرم های دور چشم تاثیر درمانی دارند؟

آیا کرم‌های دور چشم تأثیر درمانی دارند؟

کرم‌های دور چشمی که با عنوان ضد تیرگی یا ضد پف به فروش می‌رسند، نمی‌توانند نقش زیادی بر گودی یا پف زیر چشم بگذارند. تأثیر درمانی این کرم‌ها هنگامی بیشتر و مؤثرتر است که تزریق فیلر یا درمان‌هایی مثل لیزرهای غیرتهاجمی انجام داده باشید. این کرم‌ها معمولاً در کنار این درمان‌ها تأثیر خواهند داشت اما به‌تنهایی خیلی مؤثر نیستند. و به‌طورکلی بیشتر برای پیشگیری استفاده می‌شوند. بنابراین، هرگز سراغ کرم‌های گران قیمت نروید و از برندهای طبی و تأییدشده روزی دو بار استفاده کنید.

چروک های دور چشم به چند دسته تقسیم میشوند؟

چروک‌های چشم به دو دسته تقسیم می‌شوند

چروک‌های پنجه کلاغی:

این نوع چروک‌ها معمولاً در گوشه‌ی چشم به وجود آمده که با خندیدن تشدید می‌شوند. برای درمان این چروک‌ها از تزریق بوتاکس دیسپورت استفاده می‌شود.

 

چروک‌های زیر چشم:

این دسته چروک‌ها در زیر چشم قرارگرفته‌اند و معمولاً با افزایش سن به وجود می‌آیند. درمان اصلی آن‌ها تزریق ژل و فیلر و مواد هیالورونیک غیر حجم‌دهنده است. همچنین برای درمان مکمل از لیزر جوان‌سازی غیرتهاجمی نیز استفاده می‌شود.

 

لایم گودی چشم چیست؟

اگر گودی چشم شما زیاد باشد احتمالاً زمانی که در آیینه نگاه می‌کنید، اولین چیزی که متوجه آن می‌شوید گودی چشمان‌تان است.

البته که گودی چشم در افراد متفاوت به شکل‌های متفاوتی ظاهر می‌شود اما معمولاً به شیوه‌های زیر شرح داده می‌شود:

  • گودی زیر چشم‌ها
  • یک سایه روی قسمت پائین پلک
  • سیاهی‌های زیر چشم
  • پوست نازک زیر چشم‌ها
  • ظاهری خسته و کوفته درحالی‌که خسته نیستید

 

ازآنجاکه تیرگی‌های زیر چشم بیشتر ناشی از افزایش سن هستند، غالبا افراد در اواخر دهه ۳۰ یا ابتدای دهه ۴۰ متوجه گودی و تیرگی زیر چشم خود می‌شوند.

 

انواع پف دور چشم

پف دور چشم به دو دسته تقسیم می‌شود:

پف غیرواقعی:

با از بین رفتن بافت زیرین چشم یا آب شدن کلاژن و الاستین باعث می‌شود در اطراف صورت پف دیده ‌شود.

 

پف واقعی:

این نوع پف در اثر تجمع آب و اِدِم و جابه‌جایی بافت چربی ایجاد می‌شود. تشخیص این دو مورد فقط با معاینه حضوری امکان‌پذیر است.

تنها راه درمان پف واقعی جراحی پلاستیک می‌باشد. پف غیرواقعی نیز از موارد بسیار حساس و سخت درمان با فیلر دور چشم محسوب می‌شود. پس اگر پف دور چشم دارید، پس از اطلاع از نوع آن به دو روش کاملاً متفاوت (جراحی یا فیلر) می‌توانید آن را درمان کنید.

 

درمان گودی و تیرگی چشم با فیلر

در درمان گودی و تیرگی دور چشم با فیلر معمولاً در جلسه اول ۱ سی‌سی فیلر تزریق می‌شود و ۲۰ تا ۳۰ درصد تیرگی در موقع تزریق برطرف می‌شود و حدود ۲۰ درصد دیگر بعد از جا افتادن فیلر برطرف می‌شود. در مواردی که شدت گودی و تیرگی زیاد باشد به تزریق ۲ سی‌سی در ۲ مرحله و به فاصله یک ماه نیاز است. درنهایت تزریق فیلر زیر چشم می‌تواند حدود ۳۰ درصد تیرگی و ۶۰ تا هفتاد درصد گودی را اصلاح می‌کند.

 

فیلرها چقدر ماندگاری دارند؟

معمولاً ماندگاری فیلرهای هیالورونیک در ناحیه دور چشم یک تا یک سال و نیم می‌باشد. اما ماندگاری اثرات جوان‌سازی و تحریک کلاژن‌سازی هیالورونیک‌های مرغوب به پنج سال نیز می‌رسد. مانند دیگر مشکلات سلامتی پیشگیری همیشه بر درمان اولویت دارد. بسیاری از مشکلات دور چشم مثل تیرگی، گودی، چروک و پف را می‌توان با ترکیبی از بوتاکس دیسپورت، فیلر دور چشم، تزریق هیالورونیک‌های غیرحجم‌دهنده و لیزرهای غیرتهاجمی جوان‌سازی درمان کرد.

 

آیا تزریق فیلر به زیر چشم عوارض جانبی دارد؟

خیر. اگر تزریق فیلر زیر چشم توسط متخصص پوست و تحت شرایط استریل انجام شود، عارضه‌های جانبی وجود نخواهد داشت. فقط بعد از درمان ممکن است در محل تزریق کمی کبودی و قرمزی دیده شود که امری عادی است. با استفاده از کمپرس یخ، می‌توانید عارضه‌های تزریق فیلر زیر چشم را بسیار کاهش دهید. اگر علائم آلرژیک مشاهده شد متخصص شما با تمام کردن تزریق، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 

برای تسکین گودی زیر چشم چه مواردی مؤثر است؟ 

برای آنکه گودی زیر چشم خود را تا حدی تسکین دهید می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • یک برنامه خواب ثابت داشته باشید و به‌اندازه کافی بخوابید تا صبح روز بعد حس سرزندگی کنید.
  • از مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب مناسب و باکیفیت استفاده کنید.
  • از روغن بادام استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد روغن بادام به بهبود رنگ چهره، تن و خاصیت کشسانی پوست کمک می‌کند.
  • کیسه‌های چای گرم و نمدار را به‌طور مستقیم زیر چشم قرار دهید؛ چای غنی از آنتی‌اکسیدان و زردینه است و باعث افزایش گردش خون می‌شود.
  • دو قطعه خیار خنک را برداشته و آن‌ها را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی چشم خویش بگذارید تا باعث کاهش تحریک و همچنین ایجاد رطوبت شود.
  • کمپرس‌های سرد اعمال کنید.
  • هنگام خروج از منزل، وسایل مراقبت در برابر خورشید مثل کرم‌های ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه را فراموش نکنید.
  • به‌اندازه کافی آب بنوشید.
  • سیگار را ترک کنید.
  • از مصرف کافئین به مقدار زیاد پرهیز کنید.
  • سبزیجات برگ‌دار سبز تیره بخورید.
  • پیش از استفاده از مواد آرایشی، حتماً از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست شما هیدراته شود.

مزایای استفاده از فیلرهای زیر چشم

فیلرهای زیر چشم علاوه بر افرادی که برای بهبود ظاهر خود این کار را انجام می‌دهند بلکه همچنین برای  افرادی که طرفدار عمل جراحی نبوده و وقت کافی نیز برای این کار ندارند نیز بسیار مناسب است. برخی از فواید این روش درمانی عبارت‌اند از:

  • غیرتهاجمی است و پس از انجام عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید.
  • بدون درد و بی‌خطر است.
  • درمان سریعی بوده و وقت شما را نمی‌گیرد.
  • پرکننده‌های اسید هیالورونیکی که از مواد طبیعی استفاده می‌شوند با گذشت زمان در بدن حل می‌شوند.
  • اگر نتایج نهایی موردنظر بیمار نباشد، پزشک می‌تواند نتایج را برگرداند.
  • برای برطرف کردن کیسه‌های زیر چشمی و نواحی تیره این ناحیه، راه‌حلی مناسب فراهم می‌کند.
  • ظاهر کلی صورت را بهبود می‌بخشد و از ایجاد ظاهری خسته در شما جلوگیری می‌نماید.

 

دستورالعمل بعد از انجام عمل فیلر چیست؟

دو روز اول سعی کنید در هر ساعت حدود ۱۰ دقیقه از یخ استفاده کنید. نباید یخ را به‌طور مستقیم روی پوست خود بگذارید. می‌توانید از حوله پارچه‌ای یا حوله کاغذی بین یخ و پوستتان استفاده کنید. تورم هنگام دراز کشیدن و خوابیدن وخیم‌تر می‌شود بنابراین خود را تا حد ممکن به حالت ایستاده نگه‌ داشته و زیاد نخوابید. در صورت امکان می‌توانید روی یک صندلی به‌صورت قائم بخوابید تا تورم به حداقل برسد. همچنین برای پوشاندن کبودی می‌توانید بلافاصله بعد از عمل از لوازم آرایشی استفاده کنید.

 

نکته پایانی

برای درمان گودی زیر چشم می‌توان از روش‌های بسیاری استفاده کرد. کرم‌های پوشاننده یکی از روش‌های رایج است که البته به دلیل دائمی نبودن اثر و ماندگاری بسیار محدود مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

تزریق فیلر زیر چشم از جمله روش‌های موثر برای این عارضه است که باید تحت نظر پزشک و متخصصین صورت گیرد. بنابراین با مراجعه به مراکز نامعتبر بروز عوارض این تزریق را محتمل نکنید. کلینیک زیبایی اکسیر با داشتن سابقه طولانی در زمینه جوانسازی چهره و پوست و همچنین برخورداری از پزشکان و متخصصین با تجربه با توجه متد های روز دنیا آماده ارائه خدمات در این زمینه است.

 

سوالات متداول

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *