هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید (hyaluronic acid) چیست؟

هیالورونیک آن ماده معجزه‌گری است که در جوانی وظیفه شادابی، طراوت پوست شما را بر عهده دارد. ممکن است شما نیز بارها رو به روی آینه ایستاده باشید که اضافه شدن خطوط صورتتان را نظاره کنید. این کار گرچه خوشایند هیچ فردی نیست اما می‌تواند زنگ خطری باشد برای کسانی که می‌خواهند اکسیر جوانی را بدست آورند. داشتن چهره‌ای جذاب و جوان تا زمان میانسالی آرزوی هر فردی است.

امروزه به دلیل پیشرفت علوم پزشکی در زمنیه جوانسازی چهره و هم‌چنین پیشرفت دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی این اکسیر در ظاهر و شمایل دیگری در دسترس است. در حال حاضر در برهه‌ای زمان زیست می‌کنیم که روش‌های نوینی برای جوانسازی چهره وجود دارد. تزریق ژل  یکی از راه‌های متداولی است تا بتوانید به راحتی پوستی درخشان و جوان داشته باشید. از زمان ورود این ماده و استفاده عمومی از آن زمان زیاید نمی‌گذرد، در همین زمان بسیار محدود این تکنیک زایش تکنیک‌های دیگری را در پی داشته است اما به خودی خود هنوز مورد استفاده افراد بیشماری قرار می‌گیرد.

هیالورونیک اسید

ساختار این ژل‌ها چیست و چگونه جوانسازی پوست را ممکن می‌سازد؟

هیالورونیک اسید چیست؟

یکی از موادی که بدن به طور خودکار از بدو تولد به تولید آن مشغول است هیالورونیک اسید است. با افزایش سن، تولید هیالورونیک اسید کم شده بنابراین پوست با عارضه‌های بسیاری رو به رو می‌شود. که خشکی، افتادگی و شل شدن، چین و چروک و حتی تیرگی پوست از علائم آن است.

در حال حاضر پرکننده‌های پوستی مانند ژل و فیلر از این ماده سرشار هستند تا ضمن برگرداندن دوباره جوانی برای بدن کمترین عارضه را داشته باشند.

این ماده حکم آبرسانی قوی به پوست را دارد برای همین است که در دوران جوانی برای تولید بسیار آن پوست با رطوبت کافی مانع از ایجاد عوارض یاد شده می‌شود. اما همانطور که اشاره شد با کاهش این ماده علائمی از پیری پوست شروع به نمایان شدن می‌کند.

برای جبران این عوارض ژل‌ها و فیلرهایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند می‌توانند بهترین گزینه باشد.

پرکننده‌های پوستی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که اغلب از مقداری هیالورونیک اسید بهره‌مند هستند و ژل‌هایی که با این نام فروش می‌رسند  تاثیر به سزایی در ایجاد جوانی پوست دارند گفتنی است که برای همین این ماده به خودی خود در بدن وجود دارد عارضه‌ای خطرناکی را ایجاد نخواهند کرد.

ژل‌های پرکننده پوست یکی از امن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست هستند که می‌توانند ساخته شده از بدن انسان و یا دیگر حیوانات باشند از این ماده جوان‌کننده می‌توان برای تمامی نقاط صورت استفاده کرد اما استفاده از آن برای حجیم سازی لب بسیار متداول‌تر است که از آن برای برجسته‌سازی گونه، زایه‌دار کردن فک، برطرف‌ کردن چین و چروک‌های کنار چشم‌ها، شقیقه‌ها، چانه، خط خنده و خطوط پیشانی و بر طرف‌کردن گودی چشم نیز استفاده می‌شود.

۶ تاثیر هیالورونیک اسید بر پوست

حفظ رطوبت پوست

یکی از مهمترین تاثیرات هیالورونیک اسید حفظ رطوبت پوست است. در ابتدا اشاره کردیم که پوست انسان به دلیل از دست دادن این ماده در طول زمان با خشکی و چین و چروک مواجه می شود. بنابراین وجود این ماده می‌تواند با هیدراته نگه داشتن پوست مانع از بروز علائم پیری شود. ضمن اینکه پوست را از آسیب‌های محیطی نیز محافظت می‌کند.

جلوگیری از پیری پوست

این ماده اگر به مقدار معینی به پوست رسد می‌تواند به راحتی از بروز علائم پیری جلوگیری کند. پرکننده‌هایی که حاوی این ماده هستند می توانند چین و چروک‌های ایجاد شده در طول زمان را از بین ببرند، ضمن اینکه از ایجاد دوباره آن ها نیز جلوگیری کنند.

حفظ سلامت پوست

در هنگام خشکی پوست این ماده می تواند به راحتی پوست را از ابتلا به عفونت‌ها و آسیب‌های بعدی محافظت کند. اگر پوست شما بدون این ماده باشد مستعد ابتلا به بیماری‌های پوستی خواهید شد.

التیام بخشی بالا

هیالورونیک اسید می‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهاب و التیام بخش نیز شناخته شود. هیالورونیک اسید توانایی ترمیم‌کننده بافت‌های آسیب دیده و مرده پوست را دارد بنابراین استفاده از آن می‌تواند خاصیت درمان و بازسازی پوست را داشته باشد.

دفاع آنتی اکسیدانی

ممکن است شما نیز بسیاری از ساعات روز را در معرض نور خورشید قرار بگیرید. اشعه خوشید و رادیکال‌های آزاد می‌توانند بر پوست شما اثر منفی ایجاد کند. اما زمانی که پوست از مقادیر بالای هیالورونیک اسید سرشار باشد می‌تواند مانند یک آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت کند.

عدم ایجاد عوارض

ممکن است راه‌های بیشماری برای ایجاد جوانسازی پوست در اختیار داشته باشید. اما مطمئن‌ترین راه تزریق ژل هیالورونیک است . این ماده به دلیل اینکه یک نوع ماده مورد آشنای بدن است عوارض بسیار محدودی دارد. خصوصا افرادی که برای اولین‌بار می‌خواهند از تزریق ژل استفاده کنند بهتر است در ابتدا از این نوع ترکیب ژل استفاده کنند تا ضمن تاثیر موقت با عارضه خاصی مواجه نشوند.

کاندیدای تزریق هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق هیالورونیک اسید در تصور روشی بسیار بی‌خطر است، اما این روش می‌تواند برای برخی افراد منع پزشکی داشته باشد و برای برخی هیچگونه مشکلی ایجاد نکند.

در ابتدا باید از تزریق این ماده انتظار واقع بینانه‌ای داشته باشید. بنابراین هدف خود را از انجام این جراحی غیر تهاجمی مشخص کنید. در گام بعدی باید توجه داشته باشید که اگر مبتلا به بیماری‌هایی چون دیابت، عفونت فعال و تبخال دهانی، لوپوس و مشکلات انعقاد خون هستید نمی‌تواند از این ماده استفاده کنید.

بنابراین بهتر است قبل از افدام به تزریق پزشک خود را مطلع نمائید. فراموش نکنید که مصرف دائمی مواد مخدر چون سیگار می‌تواند شما را از انجام تزریق این ماده منع کند.

تعرفه ژل

از دیگر موارد قابل توجه قبل از تزریق ژل هیالورونیک اسید می‌توان موارد زیر را بررسی کرد:

  1. اجتناب از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات قبل از تزریق
  2. خودداری از مصرف دارو های انعقاد خون

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل نیز عبارت‌اند از:

  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش التهاب
  • اجتناب از لمس محل تزریق
  • اجتناب از مصرف غذا در زمان بی‌حس بودن محل تزریق
  • خودداری از آرایش لب تا یک هفته
  • اجتناب از استعمال دخانیات
  • پرهیز از نوشیدن الکل
  • استفاده از داروهای تجویز شده‌

عوارض تزریق هیالورونیک اسید

شاید در نگاه اول تزریق این ماده به بدن آسان و بی دردسر به نظر رسد اما تمامی روش‌های ایجاد زیبایی از تزریق ساده ژل گرفته تا اعمال جراحی تهاجمی می‌تواند با عوارض عدیده‌ای همراه باشد با این حال اگر تزریق ژل را در مراکز معتبر زیبایی و توسط پزشکی حاذق انجام دهید جز عوارض طبیعی مانند قرمزی، کبودی جزئی و مقداری تورم عارضه‌ای دیگر را تجربه نخواهید کرد.

ماندگاری اثر هیالورونیک اسید

مدت زمان ماندگاری هیالورونیک اسید

ژل‌های هیالورونیک اسید براساس میزانی که تزریق می‌شوند ماندگاری مختلفی دارند. هم‌چنین نوع ژل و هدف از تزریق نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. عموما این ژل‌ها ماندگاری موقتی داشته که پس از مدتی جذب بدن می‌‎شوند. البته جذب آن‌ها خطری برای سلامتی ایجاد نخواهد کرد و مدت زمانی که برای ماندگاری ژل هیالورونیک اسید تخمین زده‌اند بین ۶ تا ۹ ماه است که بر حسب تعداد جلسات ماندگاری آن افزایش می‌یابد.

هزینه تزریق فیلر لب

فیلر یا ژل‌های لب با توجه به حجم و نوع مارک از قیمت‌های متفاوتی برخودارند. بنابراین برای ارزیابی قیمت باید به کلینیک مورد نظرتان مراجعه کنید و پس از دریافت مشاوره در خصوص هزینه نیز با پزشک صحبت کنید. کلینیک زیبایی اکسیر که ارائه‌دهتده خدمات زیبایی از جمله تزریق ژل است با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین ژل‌های موجود می‌تواند تجربه لذت‌‎بخشی از انجام جراحی را برایتان ایجاد شود. به خاطر داشته باشید که مراجعه به سالن‌های آرایشی که مجوز قانونی برای تزریق ژل ندارند و یا مراکز نامعتبر زیبایی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برایتان بوجود آید.

سوالات متداول

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب  و رزرو نوبت  مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف‌آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *